صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

انتخابات آمریکا؛ وضعیت ترامپ و بایدن در ایالت‎های کلیدی، بیش از ۷۰ میلیون نفر تاکنون رای دادند

۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۳:۴۶
کد خبر: ۶۶۹۱۳۶
روند‌های انتخاباتی در آمریکا در کمتر از یک هفته مانده به روز برگزاری، تغییرات محسوسی را تجربه می‌کنند.
تنها ۶ روز تا انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا فرصت باقی است.
 
دونالد ترامپ»، نامزد جمهوریخواهان در این انتخابات توانسته در لحظات آخر ایالت کلیدی فلوریدا را از جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها بازپس بگیرد.
 
به گزارش «ریل کلیر پالتیک، سی ان ان و فاکس نیوز»، - نظرسنجی‌های انتخاباتی چه می‌گویند؟ براساس جدیدترین نظرسنجی‌های انجام شده، افکار عمومی در روز‌های باقیمانده تا انتخابات، چرخشی آشکار به سمت دونالد ترامپ داشته است.
 
ترامپ براساس نظرسنجی‌های «ساسکوئنا»، «فورت هیِس» و «دانشگاه نیواورلئان» در ایالت‌های «فلوریدا»، «کانزاس» و «لوئیزیانا» پیشتاز است.
 
از سوی دیگر، براساس نظرسنجی «امرسون»، میزان رضایتمندی از عملکرد کابینه ترامپ، ۴۵ درصد و نارضایتی از عملکرد وی ۵۱ درصد بوده است.
 
ضمن اینکه براساس نظرسنجی‌های «امرسون»، «دانشگاه فلوریدا آتلانتیک»، «رویترز و ایپسوس»، «او اچ پردیکتیو این سایت»، «دیترویت نیوز و دبلیو دی آی وی تی وی»، «نیویورک تایمز و سیِنا»، «دبلیو اچ او و تی وی ۱۳»، «برکلی آی جی اس»، «سی ان بی سی»، «راسموسن ریپورتز» و «آی بی دی و تی آی پی پی»، بایدن در انتخابات سراسری و ایالت‌های «فلوریدا»، «کارولینای شمالی»، «آریزونا»، «میشیگان»، «نوادا»، «آیوا» و «کالیفرنیا» از رقیب خود پیش است.
 
همچنین موقعیت ۲ نامزد دموکرات و جمهوریخواه، براساس نظرسنجی «ترافالگار گروپ» و «دبلیو آر اِی ال و سروِی یو اس اِی»، در ایالت‌های «پنسیلوانیا» و «کارولینای شمالی» برابر است.
 
در حالی که ترامپ روز گذشته در اتفاقی کم سابقه در میانگین نظرسنجی‌ها برتر از بایدن بود، امروز بایدن به جایگاه پیشین خود در میانگین نظرسنجی‌ها بازگشت، اما «فلوریدا» را به عنوان یکی از ۶ ایالت کلیدی به ترامپ واگذار کرد.
 
ایالت‌های کلیدی، «پنسیلوانیا»، «میشیگان»، «ویسکانسین»، «کارولینای شمالی» و «آریزونا» همچنان در اختیار بایدن است و ترامپ توانسته با برتری ۴ دهم درصدی فلوریدا را در اختیار بگیرد.
 
بایدن در ایالت «کارولینای شمالی» با اختلاف ۷ دهم درصدی از ترامپ پیش است.
 
- از الکترال‌ها چه خبر؟ براساس جدیدترین خبرها، هنوز تغییری در میزان آرا الکترال به وجود نیامده و بایدن همچنان با اختلاف پیش است.
 
- بیش از ۷۰ میلیون آمریکایی رای خود را به صندوق انداختند.
 
- حمله ترامپ به بایدن در موضوع دریافت کمک‌های خارجی: دونالد ترامپ در تجمع انتخاباتی خود رسانه‌ها را به بی توجهی به کمک رسانه‌های خارجی به کارزار انتخاباتی بایدن متهم کرد.
 
وی همچنین گفت «بایدن از افسران پلیس حمایت نخواهد کرد.»
 
- پایان رای گیری ایمیلی در برخی از ایالت‌های آمریکا
 
- پایگاه اینترنتی کارزار انتخاباتی ترامپ هک شد: هکر‌هایی که با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند «از اخبار جعلی روزانه ترامپ خسته شده اند و زمان آن رسیده که جهان حقیقت را بداند»، پایگاه اینترنتی کارزار انتخاباتی وی را هک کردند.
 
این هکرها، ترامپ را به پنهانکاری و مشارکت در ایجاد ویروس کرونا و تلاش برای دستکاری انتخابات ۲۰۲۰ متهم کرده و تاکید کردند، اسناد و مدارکی دال بر این موضوع دارند.
 
- ابتلای یک مقام ارشد دولت آمریکا به کرونا پس از بازدید از اروپا
 
- «باراک اوباما»، رییس جمهور پیشین آمریکا، ترامپ را به عدم صلاحیت در تصدی پست ریاست جمهوری و تبدیل کاخ سفید به مرکز شیوع کرونا متهم کرد.
 
- دستور دادگاه فدرال آمریکا به ادارات خدمات پستی مبنی بر تحویل هرچه سریع‌تر آرا پستی به مراکز شمارش آرا
 
 
- درخواست سرپرست وزارت امنیت داخلی آمریکا از مردم برای صبوری در اعلام نتایج
 
- تجمع خودرویی بایدن در جورجیا: جو بایدن در کارزار انتخاباتی خودرویی خود در ایالت «جورجیا» از مناسب بودن شرایط برای پیروزی در این ایالت خبر داده و گفت «اگر ما در این ایالت پیروز شویم، همه چیز را برده ایم.»
 
- استقرار مراکز رای گیری از آسیب دیدگان آتش سوزی در جنوب کالیفرنیا
 
- همسر ترامپ، دموکرات‌ها را به سیاسی کردن موضوع کرونا در کارزار‌های انتخاباتی متهم کرد: «ملانیا ترامپ»، همسر رییس جمهور آمریکا در نخستین کارزار انتخاباتی انفرادی خود برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰، علاوه بر حمله مستقیم به بایدن، دموکرات‌ها را به سیاسی کردن بحران شیوع کرونا در آمریکا متهم کرد.
 
 
این تجمع در فضایی سربسته در «پنسیلوانیا» برگزار شد.
 
- آزمایش کرونای بایدن پیش از سفر به جورجیا منفی اعلام شد.
 
- بیش از ۳ میلیون نفر در ایالت «جورجیا» و حدود ۷ میلیون ۸۰۰ هزار نفر در ایالت «تگزاس» آمریکا، رای خود را به صندوق انداختند.
 
- پیش بینی موسسات نظرسنجی موفق در انتخابات ۲۰۱۶ در مورد پیروزی مجدد ترامپ
 
- درخواست وکلای پنسیلوانیایی از بارت: وکلای پنسیلوانیایی از «ایمی کانی بارت»، قاضی دیوان عالی آمریکا خواسته اند، از مداخله در پرونده احتمالی نتیجه انتخابات آتی، انصراف بدهد.
 
وی توسط ترامپ برای این سمت معرفی شده بود.
 
- رکورد آرای غایب در نیوهمپشایر: آرای غایب بازگشتی در ایالت «نیوهمپشایر» ۲ برابر میزان آرای غایب در انتخابات ۲۰۱۶ است.
 
- حمایت ۲۰ جمهوریخواه سابق از بایدن
 
- آزمایش کرونای «مایک پنس»، معاون رییس جمهور آمریکا و نامزد همین سمت در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ منفی شد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *