صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

تولید موتور سیلکت های انژکتوری باید 4 برابر افزایش یابد

۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۰:۲۶
کد خبر: ۶۶۸۶۴
دسته بندی‌: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
خبرگزاری میزان: وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تبدیل موتور موتورسیکلت‌های کاربراتوری به انژکتوری از اولویت‌های کاری این صنعت است و میزان تولید موتورهای انژکتوری تا سال آینده باید تا 4 برابر افزایش یابد.
به گزارش ، محمدرضا نعمت‌زاده در جلسه بررسی وضعیت صنعت موتور سیکلت گفت: هم‌اکنون در وضعیت کنونی بالغ بر 95 درصد موتورسیکلت‌ها به روش کاربراتوری مجهز است و 5 درصد مابقی انژکتوری می‌باشد که می‌بایست میزان تولید موتورهای انژکتوری را تا سال آینده تا 4 برابر افزایش داد.

نعمت‌زاده با اشاره به اینکه پس از انژکتوری کردن موتورسیکلت‌ها اولویت‌ بعدی برقی نمودن آنهاست، افزود: تشکیل کارگروه‌های مربوط به رفع موانع تولید این صنعت با حضور نمایندگان حاضر در این نشست برای یافتن راهکارهای لازم به هدف اصلی یاد شده امری ضروری است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه یادآور شد: همان‌طوری که برای صنعت خودروهای سواری و سنگین ساعت‌ها جلسه و نشست در این وزارتخانه با حضور نمایندگان تشکل‌های بخش خصوصی برپا می‌کنیم این رویه را باید در صنعت موتورسیکلت‌سازی پیاده نماییم.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از دیگر اقداماتی که می‌توان برای صنعت موتورسیکلت‌سازی فرض کرد شامل ارتقاء استانداردهای اجباری از 17 مورد به 27 مورد، تدوین برنامه استراتژیک 10 ساله برای تولید، صادرات،  مشارکت خارجی به منظور انتقال تکنولوژی جدید بویژه تبدیل موتور کاربراتوری به انژکتوری است.

به گفته  نعمت‌زاده، می‌توان فرهنگ کاربری استفاده از موتورسیکلت را هم‌اکنون بیشتر جنبه مسافرگیری و باربری دارد تغییر داده همچنین برای حل گران‌تر تمام شدن تبدیل موتور کاربراتوری به انژکتوری تسهیلات مالی به خریداران طی مذاکره با بانک‌ها با سود کمتری را دنبال نماییم.

 وی در ادامه با تأکید بر اینکه موتور انژکتوری باید با دید ساخت داخل صورت گیرد افزود: انجام این اقدام چیزی پیچیده‌ای نبوده و پیش از این نیز در پروژه‌های بزرگتر بر روی ساخت خودرو‌های سواری آن را پیدا نموده‌ایم.

 وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: می‌بایست در جلسات کارگروه رفع موانع تولید راهکارهای مربوط به ارزان‌تر تمام شدن هزینه‌های تولید، انجام صادرات و بازاریابی همزمان با تولید مشترک با سایر کشورها، تنظیم نقشه راه برای بهبود شرایط فعلی و شرایطی که با توانمندی داخلی سازگار باشد را جملگی برای اصلاح امر تولید موتورسیکلت به کار ببریم.

انتهای پیام


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *