صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

سامانه ارسال درخواست الکترونیک سازمان سنجش آموزش کشور فعال شد

۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵:۴۳
کد خبر: ۶۶۸۴۵۰
روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور، سامانه ارسال درخواست الکترونیک سازمان سنجش آموزش کشور جایگزین مراجعات حضوری و مکاتبات فیزیکی در شرایط اوج بیماری کرونا شد.
- به گزارش روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور، باتوجه به عدم پذیرش حضوری داوطلبان به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و در جهت تسریع در بررسی و ثبت درخواست‌ها به صورت الکترونیکی، متقاضیان می‌توانند به سیستم پیشخوان خدمات الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس: http://darkhast.sanjesh.org مراجعه و درخواست خود را به همراه مستندات لازم ثبت نمایند. پس از ثبت درخواست، برای داوطلب شماره نامه و کدرهگیری از طریق پیام کوتاه ارسال می‌شود. داوطلبان می‌توانند پس از دریافت شماره و کد رهگیری از طریق پیام کوتاه، به پورتال رهگیری الکترونیکی مکاتبات به آدرس:http://rahgiri.sanjesh.org وارد و از آخرین وضعیت درخواست خود مطلع شوند.

الف شرایط انجام فرایند ثبت درخواست:

۱- تهیه نامه دست نویس در برگه کاغذی با مشخصات فردی و آزمونی با استفاده از برگه کاملا سفید و یا A۴،

۲- مشخص نمودن موضوع و درخواست (از نوشتن متن‌های طولانی خودداری) نموده و به اصل موضوع اشاره نمایید.

اطلاعات باید دقیق و صحیح باشد به درخواست‌های ناقص و نامفهوم پاسخ داده نخواهد شد.

تذکر بسیار مهم: جهت تسریع در امر شناسایی داوطلب و بررسی درج شماره داوطلبی یا پرونده و کد ملی برای داوطلبان ثبت نام کننده در آزمون الزامی است.

قبل از درج متن درخواست اطلاعات زیر را به ترتیب در بالای درخواست بنویسید:

موضوع درخواست باید در بالای برگه درج شود تاکید می‌شود جهت تفکیک درخواست‌ها و بررسی سریع‌تر موضوع درخواست خود را الزاما باید مشخص نمایید

الف: نام و نام خانوادگی

ب: کد ملی

ج: شماره شناسنامه

د: نام پدر

ه: شماره داوطلبی رشته یا گروه آزمایشی مورد نظر

و: شماره پرونده

ی: نام آزمون و مقطعی که در آن شرکت کرده اید

۳- اعلام نشانی یا آدرس پستی در برگه دست نویس

۴- اعلام شماره تلفن همراه و ثابت در برگه دست نویس

۵- ثبت امضاء و اثرانگشت متقاضی در برگه دست نویس

۶- تهیه تصویر از برگه دست نویس درخواست تهیه شده

۷- تهیه تصویر از مستنداتی که قرار است به پیوست ارسال شود مانند: تصویر شناسنامه، کارت ملی، پرینت ثبت نام یا انتخاب رشته، سهمیه و یا هر سندی که در نظر دارید ارسال نمایید.

نکته ۱: بدون تهیه و بارگذاری تصویر از برگه درخواست و یا مستندات اقدامی در خصوص ثبت میسر نخواهد بود.

از بارگذاری تصاویر با اندازه بسیار کوچک و بی کیفیت که قابل خواندن نباشد اکیدا خودداری فرمایید.

از ارسال تصویر یا اسکرین شات تلفن همراه بی کیفیت خودداری فرمایید

نکته ۲: اطلاعات باید دقیق و صحیح باشد به درخواست‌های ناقص و نامفهوم پاسخ داده نخواهد شد.

نکته ۳: این سامانه منحصرا جایگزین مکاتبات و مراجعات حضوری برای ثبت درخواست‌ها است. در صورت داشتن هرگونه سوال منحصرا باید از طریق سیستم پاسخگویی اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور سوالات خود را مطرح نمایید.

تذکر مهم: ثبت درخواست التزامی برای قبول درخواست ایجاد نمی‌کند و نیازمند بررسی و اظهار نظر می‌باشد.

ب: نحوه اقدام ثبت درخواست:

۱- به آدرس اینترنتی http://darkhast.sanjesh.org مراجعه نمایید.

۲- بخش‌های مشخص شده، شامل: نوع شخص، نام و نام خانوادگی، نام پدر، شماره ملی، تلفن همراه و کد امنیتی ارائه شده مطابق تصویر زیر را وارد و بر روی دکمه ثبت کلیک کنید.

نکته: درج آدرس پستی اختیاری است.

۳- بر روی دکمه ثبت کلیک کنید.

۴- در صفحه بعد کد پیامک شده به تلفن همراه خود را وارد نمایید.

۵- در این بخش تصویر مدارک و مستندات مورد اشاره در بند الف را ثبت و در قسمت اضافه کردن پیوست، تصویر یا تصاویر مدارک خود را بارگذاری نمایید.

۶- در انتهای صفحه بر روی گزینه ثبت کلیک کنید. پس از ثبت، به شماره تلفن همراه شما یک شماره نامه و یک کد رهگیری برای درخواست شما ارسال می‌شود که نگهداری این اطلاعات به منظور دریافت و پیگیری پاسخ نامه ضروری است.

ج: روش‌های تهیه و نگهداری از شماره نامه و کدرهگیری

۱- تهیه اسکرین شات از صفحه و ذخیره آن در تلفن همراه و یا رایانه

۲- تهیه پرینت از اطلاعات ارائه شده

۳- تهیه عکس از اطلاعات ارائه شده با تلفن همراه از روی رایانه

۴- در صورت نداشتن پرینتر میتوانید گزینه پرینت را در مرورگر خود انتخاب و گزینه انتخاب پرینتر رو بر روی ذخیره به صورت PDF انتخاب و شماره رهگیری را به عنوان نام و یا هر مورد دیگر دلخواهی ثبت و در پوشه مورد نظر خود در تلفن همراه و یا رایانه ذخیره نمایید

۵- یادداشت نمودن شماره نامه و رهگیری

د: نحوه پیگیری درخواست‌های ثبت شده

۱- مراجعه به سایت rahgiri.sanjesh.org

۲- درج شماره نامه و کدرهگیری دریافتی از سامانه سیستم ارسال درخواست ارباب رجوع

۳- درج کد نمایش داده شده

۴- کلیک بر روی گزینه مشاهده

تذکر: در صورت مواجهه با مشکلات احتمالی برای اراسال درخواست جهت راهنمایی از طریق سیستم پاسخگویی اینترنتی به نشانی https://request.sanjesh.org نسبت به ثبت سوال خود اقدام فرمایید.

و: نکات مهم و ضروری:

این سامانه صرفاً جهت ارسال درخواست‌هایی است که نیاز به مستندات از قبیل نامه، مدارک شناسایی و درخواست مکتوب دارند می‌باشد لذا ضرروی است متقاضیان گرامی بهمراه مستندات متن درخواست را که حاوی اطلاعات شناسنامه ایی، ثبت نامی، نشانی و نوع درخواست از طریق این سامانه ارسال نمایند.

ضمناً برای دریافت راهنمایی برای آن دسته از مطالبی که جنبه اطلاع رسانی دارند با موضوع‌هایی مانند دریافت شماره پرونده، داوطلبی، کد رهگیری، سوال در خصوص مراحل برگزاری آزمون، اشکلات بوجود آمده در زمان ثبت نام و ... از طریق سیستم پاسخگویی اینترنتی به نشانی https://request.sanjesh.org سازمان اقدام نمائید.

اطلاعات باید دقیق و صحیح باشد به درخواست‌های ناقص و نامفهوم پاسخ داده نخواهد شد.
 
بیشتر بخوانید:


نظرات بینندگان
ناشناس
|
|
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
سلام
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *