صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

انتقاد یک کارشناس صنعت هوایی از لغو پرواز‌های چارتری

۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۱:۰۱
کد خبر: ۶۶۸۰۵۰
دسته بندی‌: اقتصاد ، عمومی
کارشناس صنعت هوایی در خصوص لغو پرواز‌های چارتری گفت: لغو پرواز‌های چارتری تصمیم بسیار غلطی است چرا که چارتر کننده‌ها جزو صنعت هوایی کشور هستند.
محمود مهرانپور در گفت‌وگو با میزان، دربارۀ نرخ بلیت هواپیما و اجازه پرواز با ۶۰ درصد طرفیت، گفت: در حال حاضر به علت شیوع ویروس کرونا تمام شرکت‌های هوایی در دنیا دچار مشکل هستند. نرخ ارز افزایش پیدا کرده است و اکثر قطعات و تجهیزات مورد نیاز هواپیما از خارج وارد می‌شوند. قرار بر این بود که دولت به شرکت‌های هواپیمایی در خصوص کرونا کمک کند.
 
وی افزود: این تصمیم که هواپیماها باید با ۶۰ درصد ظرفیت پرواز کنند بسیار غلط است در هیچ کجای دنیا این طرح اجرا نمی‌شود. ما نه در پروازهای آمریکایی شاهد این طرح پرواز با ۶۰ درصد ظرفیت هستیم و نه در دیگر کشورها و آن‌ها هم با بیماری کرونا درگیر هستند؛ این معادلات اشتباه است.
 
این کارشناس صنعت هوایی اظهار داشت: شرکت‌های هواپیمایی پیش از شیوع ویروس کرونا در شرایط اقتصادی مناسبی نبودند و پس از شیوع کرونا دچار ضرر بیشتری شده‌اند. در حال حاضر هواپیماها که باید با ۶۰ درصد ظرفیت پرواز کنند، قطعات را با دلار ۳۰ هزارتومانی از خارج وارد می‌کنند و آیا با چنین وضعیتی توقع داریم افزایش نرخ نداشته باشیم.
 
این کارشناس صنعت هوایی با تاکید بر بحرانی بودن وضع صنعت هوایی در تمام کشورها گفت: هنگامی که بحرانی رخ می‌دهد به طور مثال شرکت لوفت‌هانزا ۵ هزار کارمند خود را اخراج می‌کند، اما در ایران این چنین نیست و بار مشکلات پیش آمده از بحران را بر روی دوش مردم می‌گذارند.
 
مهرانپور در خصوص تصمیم بر لغو پروازهای چارتی بیان کرد: تصمیم بر لغو پرواز چارتی یک اشتباه است. کارکرد پرواز چارتری به دو صورت است. اول همانند بانک‌ها که وام می‌دهند چارتر کننده‌ها هم به شرکت‌های هوایی وام به صورت طولانی مدت ارائه می‌دهد. درواقع چارتر کننده‌ها بخشی از صنعت هوایی ما به حساب می‌آیند. نقش دوم آن ارائه پکیج است پکیج‌هایی که در آن بلیت هواپیما، غذا، هتل ارائه می‌دهند و این پکیج به نفع مسافر است.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: باید دید چنین تصمیماتی را کدام یک از شرکت‌های هوایی مطرح دنیا در چنین شرایطی می‌گیرند این تصمیمات غیرمنطقی و اشتباه است و باعث صدمات بیشتری به صنعت هوایی و شرکت‌های هواپیمایی ما می‌شوند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *