صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

فناوری اطلاعات هدف نیست بلکه ابزار نیل به اهداف کلان است

۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۹:۰۱
کد خبر: ۶۶۵۴۶۱
وزیر آموزش و پرورش با بیان این که استفاده از ظرفیت فناوری اطلاعات باید باعث افزایش عدالت و کیفیت آموزشی و کاهش هزینه‌ها شود، افزود: فناوری اطلاعات هدف نیست بلکه ابزار نیل به اهداف کلان است.
-محسن حاجی میرزایی در نشست مشترک مدیران کل و روسای ادارات فناوری استان‌ها که به صورت ویدئو کنفرانسی و در بستر شاد برگزار شد، با تسلیت ایام حزن انگیز رحلت پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله، حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام و حضرت امام رضا علیه السلام، اظهار کرد: آموزش و پرورش ظرفیت بالایی در حوزه فناوری دارد و باید افق‌های بالاتری را نشانه گیری کند.

وی افزود: یکی از خطا‌هایی که با آن مواجه هستیم بحث جابجایی اهداف و ابزار‌های نیل به هدف است؛ باید بدانیم که فناوری هدف نیست، بلکه ابزاری برای انجام کار‌هایی است که باید انجام شود بنابراین باید به آن اهداف برسیم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: بهره وری یکی از خواسته‌های ما از بخش فناوری است، اگر بهره‌وری ارتقا نیابد و فقط ابزارهایمان ارتقا پیدا کرده باشد، قطعاً آسیب می‌بینیم.

وی ادامه داد: دایره بهره‌وری گسترده است در بهره‌وری از منابع انسانی با به کار گیری it، آن را سامان دهیم، به طوری که با سامان‌دهی نیروی انسانی به کمک فناوری اطلاعات از افزایش هزینه‌ها در آموزش و پرورش جلوگیری کرد.

حاجی میرزایی ساماندهی نیروی انسانی مدارس را از دغدغه‌های هرساله آموزش و پرورش عنوان کرد و افزود: باید اندیشید که چگونه می‌توانیم کاری کنیم که از نیروی انسانی در وضع بهینه‌تری استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: در حوزه منابع مالی بیش از ده درصد بودجه کشور در آموزش و پرورش هزینه می‌شود در این صورت هم باید تدبیری اندیشید تا با استفاده از فناوری اطلاعات هزینه‌های خود را مدیریت کنیم و از اتلاف منابع جلوگیری کنیم.

وزیر آموزش و پرورش بر ریل گذاری it برای نیل به اهداف تاکید و تصریح کرد: باید ببینیم از طریق it برای گسترش عدالت آموزشی چه کاری می‌شود انجام داد.

وی خاطرنشان کرد: کرونا مجالی را فراهم کرد تا یک عقب افتادگی تاریخی را جبران کنیم اگر خوب فکر کنیم جبران این عقب افتادگی وجود دارد یکی از عقب افتادگی‌ها توسعه عدالت آموزشی است.

وی ادامه داد: برای گسترش عدالت آموزشی نیاز به وقت و بودجه داریم و ìt این امکان را به ما می‌دهد تا بخشی از این عقب ماندگی‌ها را جبران کنیم.

حاجی میرزایی با بیان اینکه عدالت آموزشی و کیفیت آموزشی از مطالبات جدی آموزش و پرورش است و باید از تمرکزگرایی فاصله بگیریم، افزود: امروز این امکان فراهم شده تا معلم با کیفیت را به مناطق محروم ببریم و باید کاری کنیم که در کنار این موضوع، کیفیت آموزش هم تحقق پیدا کند.

وی با بیان اینکه ارائه خدمات متنوع‌تر و جذاب‌تر در پرتو سلامت را از دیگر مطالبات جدی از فناوری عنوان کرد و افزود: باید روشن و با شفاقیت حرکت کنیم این ابزار‌ها به نظم در کار‌ها کمک می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: هدف ما از it بهبود مدیریت و مدیریت اثرگذار در کیفیت است به همین دلیل باید به ارتقای مدیریت به عنوان یک هدف اصلی بپردازیم.

حاجی میرزایی از پیگیری ایجاد معاونت جدید خبر داد و تصریح کرد: اتصال مدارس به اینترنت هوشمندسازی نیست و نیازمند طراحی و برنامه است و این بخش کوچکی از فرایند هوشمندسازی است.

وی در خصوص شبکه شاد اظهار کرد: راه اندازی شاد به طور طبیعی و مانند سایر طرح‌های مشابه نبوده است بلکه بصورت غیر معمول وارد این شبکه شدیم و این کار بزرگی است.

وی بر رفع نقایص شبکه شاد تاکید و عنوان کرد: وزارت اطلاعات و فناوری قول مساعدت در این زمینه داده‌اند.
 
بیشتر بخوانید:

برچسب ها: شبکه شاد

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *