صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

کرونا سینمای کشور را فلج کرده/از همان ابتدا مخالف سرسخت اکران آنلاین بودم

۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰:۰۱
کد خبر: ۶۶۵۱۱۴
کارگردان فیلم «بی صدا» گفت: من از همان ابتدا مخالف سرسخت اکران آنلاین بودم، سینما یعنی تماشای فیلم در سالن سینما، حال بعد از اکران آثار می‌توان آن‌ها را وارد شبکه نمایش خانگی کرد، اما اگر بخواهیم از همان ابتدا فیلم را اکران آنلاین کنیم اشتباه است.

مهدی صباغ زاده در گفت‌وگو با ، پیرامون احتمال برگزاری سی و نهمین جشنواره فیلم فجر گفت: به احتمال بالای نود درصد جشنواره فیلم فجر امسال برگزار خواهد شد، طبیعتا با توجه به شرایط فعلی شیوع بیماری کرونا پروتکل‌های خاصی برای برگزاری جشنواره در نظر گرفته می شود. 

وی درباره آخرین مراحل ساخت «رمانتیسم عماد و طوبی» ادامه داد: فیلم در مراحل پایانی خود به سر می‌برد و به زودی آماده نمایش خواهد شد، هدف ما حضور این فیلم در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر است و به تازگی «سارا بهرامی» نیز به پروژه اضافه شده است.

تهیه کننده فیلم «ایتالیا ایتالیا» درباره کیفیت دومین فیلم پسرش «کاوه صباغ زاده» اظهار کرد: از نظر من «رمانتیسم عماد و طوبی» از لحاظ کیفیت و مضمون اثری بسیار با کیفیت‌تر از «ایتالیا ایتالیا» خواهد بود، خوشبختانه آن فیلم هم در زمان خود هم در جشنواره فیلم فجر و هم در اکران عمومی با استقبال و نقدهای مثبت روبرو شد اما مطمئنم با محوریت اجتماعی فیلم «رمانتیسم عماد وطوبی» این فیلم هم مورد اقبال تماشاگران قرار خواهد گرفت. 

وی درباره مضمون فیلم «رمانتیسم عماد و طوبی» افزود: این فیلم در همان حال و احوال «ایتالیا ایتالیا» ساخته شده است، در هر صورت کاوه صباغ زاده به یک زبان سینمایی معتقد است و در این فیلم هم این زبان را در موضوعی کاملا متفاوت حفظ کرده است. 

کارگردان فیلم «بی صدا» درباره فعالیت‌های خود در عرصه کارگردانی اضافه کرد: من هیچ فیلمی را در دست ساخت ندارم، با وضعیت فعلی مگر می توان فیلم تولید کرد؟، سینماها ماه‌هاست که تعطیل شده‌اند و از سویی صف بزرگی از فیلم های اکران نشده وجود دارند، با این وضع من چرا باید فیلم بسازم وقتی تعداد زیادی فیلم همچنان در چرخه اکران بلاتکلیفند. 

وی در همین راستا ادامه داد: در حال حاضر یک فیلم حداقل چهار میلیارد تومان بودجه می خواهد، چرا باید تهیه کننده ای وارد سینما شده و چنین مبلغی را هزینه کند، کرونا جلوی همه کارهای ما را گرفته و عملا سینمای کشور را فلج کرده است. امروزه هر فیلمی اکران شده با شکست سنگینی روبرو شده است زیرا مخاطبان می ترسند وارد سینما شوند. از سویی فیلمسازان هم با وجود مخارج زیادی که برای آثارشان داشته اند جرات اکران فیلم را ندارند چون هیچ بازگشتی وجود ندارد. 

این کارگردان سینما با اشاره به دور شدن تهیه کنندگان از عرصه تولید تاکید کرد: در حال حاضر هیچ سرمایه گذاری جرات حضور در سینما را ندارد، اگر هم برخی وارد تولید شده اند مشخص نیست که با چه تصوری فیلم می سازند وقتی که هیچ امیدی به سینمای سال جاری نیست. البته امید که همواره هست اما باید با واقعیت ها روبرو شد. 

وی درباره وضعیت اکران آنلاین در سینما افزود: من از همان ابتدا مخالف سرسخت اکران آنلاین بودم، سینما یعنی تماشای فیلم در سالن سینما،حال بعد از اکران آثار می توان آنها را وارد شبکه نمایش خانگی کرد اما اگر بخواهیم از همان ابتدا فیلم را اکران آنلاین کنیم اشتباه است، آن هم وقتی فیلم اکران آنلاین در کمتر از یک ساعت قاچاق می شود. طبیعتا این نوع از اکران به طور کامل شکست خورده و در ادامه هم هیچ آینده ای ندارد زیرا ما همچنان در بحث کپی رایت مشکلات فراوانی داریم. 

کارگردان فیلم «کلوپ همسران» درباره چگونگی برگزاری جشنواره فیلم فجر خاطرنشان کرد: جشنواره فیلم فجر بسیار محدود است و به نظرم با حذف یا محدود کردن اکران مردمی می توان آن را برگزار کرد، این جشنواره نقش تاثیرگذار و انگیزه بخشی در سینمای ما دارد و به نظر برگزاری آن می تواند به وضعیت فعلی سینما کمک کند. 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *