صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

۵ کار اشتباه در ارتباطات با دیگران

۱۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۴:۵۰:۰۱
کد خبر: ۶۶۳۲۴۵
رفتار ما با دیگران تحت تاثیر عوامل گوناگونی قرار دارد. برای اینکه بتوانیم ارتباطات مثبتی را تجربه کنیم باید برخی نکات را به یادت داشته باشیم.

- ایرنا به نقل از بست لایف نوشت: در را برای افراد پشت سر خود نگه می‌داریم و روی پله برقی در سمت راست می‌ایستیم، شکی وجود ندارد که ما فردی مودب و با ملاحظه هستیم. در ادامه درباره‌ی رفتار‌های اشتباهاتی خواهد نوشت که ممکن است حتی ما هم انجام دهیم.

۱. نگفتن «لطفا» و «متشکرم» به افرادی که در شغل‌های خدماتی کار می‌کنند

وقتی غذایی را سفارش می‌دهیم برای ثبت سفارش ابتدا بگویید: «لطفا». در آخر هم بگویید: «متشکرم» و با دیگر افرادی که در دیگر شغل‌های خدماتی کار می‌کنند نیز به همین صورت رفتار کنید. موضوع این نیست که آن‌ها برای انجام همین وظایف حقوق دریافت می‌کنند، موضوع ادب و احترام متقابل به یکدیگر است.

۲. چک کردن تلفن همراه پشت چراغ قرمز

استفاده از تلفن همراه پشت فرمان ماشین، نه تنها خطرناک است بلکه در حوزه‌ی روابط اجتماعی، اشتباه است. چراغ‌های راهنمایی روی ثانیه‌ها تنظیم شدند و وقتی با تلفن همراه سرگرم می‌شویم ممکن است چند ثانیه‌ای را از دست بدهیم و متوجه نشویم چراغ سبز است. در این صورت برای رانندگان پشت سرمان خسته کننده و گاهی عصبی کننده خواهیم بود.

۳. صحبت کردن با تلفن خود، هنگامی که در حال سفارش دادن هستید

اگر شما توجه کامل خود را به کسی که سفارش می‌گیرد ندهید، به او و همچنین به افرادی که پشت سر شما در صف ایستادند بی‌ادبی کردید. لیزا گروتس، کارشناس آداب و رسوم، ملقب به قوانین طلایی گال می‌گوید: «در هنگام پرداخت صورت‌حساب و سفارش باید کاملا متمرکز و حواس جمع باشید.

۴. پیامک زدن در هنگام راه رفتن

دایان لی، کارشناس آداب و رسوم، بنیان گذار آداب اسمارت استریت می‌گوید: «بهترین حالت برای بررسی پیام‌های تلفن همراه ایستادن در مکانی امن است. مکان امن یعنی مزاحم کسی نباشیم، جلوی کسی را نگیریم و برای کسی که پیامت می‌فرستیم همه‌ی دقت خود را به کار گیریم. وقتی راه می‌رویم ممکن است به کسی برخورد کنیم، جلوی در هوشمند فروشگاهی بایستیم و اشتباهی در را باز کنیم و از همه مهم‌تر با تمرکز حواس به پیام اشخاص پاسخ نمی‌دهیم».

۵. روی بلندگو صحبت کردن

مکالمه تلفنی‌مان ممکن است برای ما جذاب باشد؛ اما برای دیگران حواس پرتی محسوب می‌شود. ریچل واگنر، بنیان‌گذار پروتکل‌های آداب معاشرت، می‌گوید: «هیچ کسی نیاز ندارد مکالمات خصوصی شما را بشنود پس از صحبت کردن روی بلندگو به خصوص در محیط‌های عمومی بپرهیزید».


برچسب ها: روانشناسی ارتباط

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *