مدیرعامل شرکت پست: افتتاح حساب بانکی از درب منازل ممکن میشود
مدیرعامل شرکت ملی پست اعلام کرد: در حال صحبت و رایزنی با بانکها برای انجام تعدادی از خدمات بانکی از درب منزل هستیم؛ میتوان از درب منزل مشتریان حساب افتتاح کنند.
- رمضانعلی سبحانیفر امروز در یک نشست خبری که به مناسبت روز جهانی پست به صورت حضوری و برخط (آنلاین)، برگزار شد ضمن عرض تسلیت به مناسبت اربعین حسینی و همچنین عرض تبریک به مناسبت روز جهانی پست، گفت: از تمامی همکارانم تقدیر و تشکر دارم به خصوص عزیزانی که در بخش خدمت رسانی قرار دارند و یاد عزیزان و همکارانی در راه خدمت به جامعه جان خود را از دست دادند، گرامی میدارم.
مدیرعامل شرکت ملی پست با اشاره به فارسی بودن ریشه واژه پست بیان کرد: کلمه پست در زبانهای دیگر هم به همین شکل تلفظ میشود و این کلمه ریشه فارسی دارد درواقع از پوست گرفته شده است چرا که در گذشته نامه و نوشتهها بر روی پوست حیوانات نوشته میشد و توسط چاپارها به مقصد مورد نظر ارسال میکردند و این کلمه بعدها به پست تغییر کرد.
وی با بیان اینکه متناسب با پیشرفت تکنولوژی در حوزه پست حرکت نکردهایم، گفت: این موضوع به دلیل نبود فرهنگسازی مناسب است و علیرغم عرضه خدمات مختلف زیر یک چتر متوالی قرار نگرفتهایم.
سبحانیفر اظهار داشت: اکنون پیکهای موتوری در بازار، اتوبوسهای بین شهری، انبار توشه قطارها و آژانسهای ارسال بسته از طریق هواپیما همگی درحال ارسال مرسوله و بستهها هستند؛ در نتیجۀ این پراکندگی که به وجود آمد قوانینی را تنظیم کردیم که بار و بستههای کمتر از ۵۰ کیلوگرم از طریق پست انتقال پیدا کند و بارهای بیش از ۵۰ کیلوگرم را به باربری کشور سپردیم. اگر مطرح میشود سرانه ما پایین آمده است به علت این حجم از پراکندگی است.بار و بستههای کمتر از ۵۰ کیلوگرم از طریق پست انتقال پیدا کند و بارهای بیش از ۵۰ کیلوگرم را به باربری کشور سپردیم
وی در خصوص پیشرفت تکنولوژی و تاثیر آن بر خدمات پستی اظهار کرد: در گذشته تحویل قبوض و نامهها برعهده شرکت پست بود، اما امروزه با حذف قبوض کاغذی و الکترونیکی و پیامکی شدن آنها این خدمت از شرکت پست حذف شد.
سبحانی فر ادامه داد: ضرورت فراهم سازی زیرساخت مناسب باعث پیشرفت و بهبود شرکت پست است. به همین علت توسعه سیستم سورتینگ را در برنامههای آتی خود قرار دادیم تا بستهها به صورت مکانیکی نسبت به استان مقصد تقسیم شود. این کار ابتدا در تهران و چند منطقه انجام میشود و پس از آن در دیگر شهرها انجام خواهیم داد.
مدیرعامل شرکت ملی پست با اشاره به بازدید خود از اداره پست سوئیس گفت: در این کشور پست و فرهنگ استفاده از آن به خوبی میان مردم جاافتاده است. آنان غذاهای گرم خود را در بسته بندی مخصوص با پست ارسال میکنند این عمل باعث صرفه جویی در وقت و هزینه و همچنین کاهش ترافیک شهرها میشود.
وی از خدمات پستی در بخش بین الملل در دوران شیوع کرونا و نحوه ارسال مرسولات مطرح کرد: در بخش بین الملل نشستهای خوبی با گمرک داشتیم و تلاش میکنیم هر روز این فضا را بیشتر باز کنیم. اما محدودیتهایی که اعمال شد برای تمام کشورها و فقط مختص ایران نبوده است. هرچند که اکنون تاحدودی این محدودیتها رفع شده است و ما روزانه درحال ارسال ۵ تن بسته امانات به خارج از ایران هستیم که باید زیرساختهای بیشتری را برای افزایش تعداد بستههای ارسالی انجام دهیم.
همچنین در ادامه معاون وزیر ارتباطات گفت برای حفاظت و کاهش آسیب مرسولات حین حمل تا مقصد باکسهای فلزی سفارش دادیم تا بستههای مردم در داخل آن قرار بگیرد و در مقصد باز شود تا مفقودی و خرابی بستهها کاهش پیدا کند.
افتتاح حساب بانکی از درب منزل
سبحانی فر در پاسخ به سوال میزان درخصوص نیاز افتتاح حساب به تعدادی ابزار خاص مانند دستگاه امضاء دیجیتال، اثرانگشت الکترونیکی و چگونگی دسترسی به این ابزار از درب منزل است، گفت: در حال صحبت و رایزنی با بانکها برای انجام تعدادی از خدمات بانکی از درب منزل هستیم. در خصوص نیاز افتتاح حساب به وجود اثر انگشت به صورت الکترونیکی، امضا الکترونیکی و دوربین دیجیتال و تمامی ابزارهای لازم فراهم خواهد شد و میتوان از درب منزل مشتریان حساب افتتاح کنند. اکنون درحال ایجاد زیرساختهای لازم برای عملیاتی کردن این برنامه هستیم.
مدیرعامل شرکت ملی پست با اشاره به بازدید خود از اداره پست سوئیس گفت: در این کشور پست و فرهنگ استفاده از آن به خوبی میان مردم جاافتاده است. آنان غذاهای گرم خود را در بسته بندی مخصوص با پست ارسال میکنند این عمل باعث صرفه جویی در وقت و هزینه و همچنین کاهش ترافیک شهرها میشود.
وی از خدمات پستی در بخش بین الملل در دوران شیوع کرونا و نحوه ارسال مرسولات مطرح کرد: در بخش بین الملل نشستهای خوبی با گمرک داشتیم و تلاش میکنیم هر روز این فضا را بیشتر باز کنیم. اما محدودیتهایی که اعمال شد برای تمام کشورها و فقط مختص ایران نبوده است. هرچند که اکنون تاحدودی این محدودیتها رفع شده است و ما روزانه درحال ارسال ۵ تن بسته امانات به خارج از ایران هستیم که باید زیرساختهای بیشتری را برای افزایش تعداد بستههای ارسالی انجام دهیم.
سبحانی فر نسبت به عدم واگذاری خدمات دستگاههای ارباب رحوع دار گلایه کرد و گفت: چرا دستگاههایی که ارباب و رجوع دارند کار خود را به پست واگذار نمیکنند هرچند ما برخی از دستگاهها مانند بانکها قرارداد داریم و درحال افزایش این خدمات نیز هستیم. به طور نمونه درحال ایجاد بستر و زیرساخت برای افتتاح حساب از درب منزل، وصول مطالبات، دریافت دسته چک و... هستیم باعملیاتی شدن این برنامهها باعث کاهش فساد اداری، صرفه جویی دروقت و کاهش نیاز به نیرو انسانی را به وجود میآورد.چرا دستگاههایی که ارباب و رجوع دارند کار خود را به پست واگذار نمیکنند
همچنین در ادامه معاون وزیر ارتباطات گفت برای حفاظت و کاهش آسیب مرسولات حین حمل تا مقصد باکسهای فلزی سفارش دادیم تا بستههای مردم در داخل آن قرار بگیرد و در مقصد باز شود تا مفقودی و خرابی بستهها کاهش پیدا کند.
افتتاح حساب بانکی از درب منزل
سبحانی فر در پاسخ به سوال میزان درخصوص نیاز افتتاح حساب به تعدادی ابزار خاص مانند دستگاه امضاء دیجیتال، اثرانگشت الکترونیکی و چگونگی دسترسی به این ابزار از درب منزل است، گفت: در حال صحبت و رایزنی با بانکها برای انجام تعدادی از خدمات بانکی از درب منزل هستیم. در خصوص نیاز افتتاح حساب به وجود اثر انگشت به صورت الکترونیکی، امضا الکترونیکی و دوربین دیجیتال و تمامی ابزارهای لازم فراهم خواهد شد و میتوان از درب منزل مشتریان حساب افتتاح کنند. اکنون درحال ایجاد زیرساختهای لازم برای عملیاتی کردن این برنامه هستیم.
کمک بخش خصوصی نیاز شرکت ملی پست
همچنین حسین غضنفری معاون فنی و بازرگانی در ادامه درخصوص سرویس الوپست و عدم اطلاع رسانی درست از این سرویس به مشتریان گفت: الو پست یا سرویس اخذ مرسوله از درب منزل همکاری با بخش خصوصی بود و این نوع همکاریها در تبلیغات دچار محدودیت هستند به همین علت نتوانستیم به خوبی از این سرویس رونمایی و اطلاع رسانی داشته باشیم.
وی درادامه با اشاره به نحوه قیمت گذاری خدمات پستی اظهار کرد: سرویسهای پستی براساس وزن مرسولهها تعیین قیمت و هزینه خدمات میشوند متاسفانه نتوانستیم سازمان تنظیم مقررات را در خصوص اعلام یک قیمت و نرخ ثابت مطابق خدمات خود قانع کنیم و همچنان باید بر اساس وزن مرسوله قیمت گذاری شود. اگر بخش خصوصی بین ما و مشتریان خرد قرار بگیرد و به حل مشکل شرکت ملی پست را در خصوص محاسبه نرخ کمک کند میتوانیم انواع سرویسهای پستی را به شیوه بهتری ارائه کنیم. همینطور این نوید را میدهم با کمک بخش خصوصیدر نیمه دوم امسال خدمتهای زیرساخت پست ارائه خواهد شد.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *