صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

سگ‌های پلیس آمریکا؛ سلاحی کُشنده علیه معترضان

۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۵:۰۱
کد خبر: ۶۶۱۵۷۷
گزارش‌ها حاکی از آن است که سگ‌های پلیس در سراسر آمریکا خسارات جانی را به افراد وارد می‌کنند.

- سگ‌های پلیس آمریکا بیشتر به عنوان اعضای بی ضرر  پلیس محلی به تصویر کشیده می‌شوند اما بسیاری از ادارات پلیس در سراسر آمریکا از سگ‌ها به عنوان سلاح استفاده می‌کنند و حیوانات را هر سال برای «گاز گرفتن»، هزاران نفر آموزش می‌دهند و باعث صدمات جدی و حتی کُشنده می‌شوند.

به گزارش پایگاه «مارشال پراجکت»، مردم در سراسر آمریکا توسط سگ‌ها، گاز گرفته می‌شوند، اما پلیس برخی از شهر‌ها خیلی بیشتر از شهر‌های دیگر از «سگ‌های گاز گیرنده» استفاده می‌کنند.

گزارش‌ها، گازگرفتگی توسط سگ‌های پلیس را تقریبا در هر ایالت آمریکا نشان می‌دهد، اگرچه داده‌های بیش از ۵۰ اداره پلیس نشان می‌دهد تعداد آنها به تفکیک شهر متفاوت است.

در بین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ میلادی، واشنگتن ۵ مورد، سیاتل ۲۳ مورد، نیویورک ۲۵ مورد گازگرفتگی توسط سگ‌های پلیس را ثبت کرده اند؛ در مقابل، ایندیاناپولیس بیش از ۲۲۰ مورد و لس آنجلس بیش از ۲۰۰ مورد را گزارش کرده است؛ در جکسونویل ایالت فلوریدا هم ۱۶۰ مورد گزارش شده بود.

گاز گرفتن سگ‌های پلیس می‌تواند باعث آسیب دیدگی و حتی مرگ افراد شود؛ سگ‌های پلیس که در هنگام بازداشت افراد استفاده می‌شوند، طوری آموزش داده می‌شوند که بتوانند با گاز گرفتن ورقه‌های آهنی را سوراخ کنند.

به گفته کارشناسان و پزشکان، گاز این سگ‌ها بیشتر شبیه حمله کوسه است؛ وقتی از آنها در مقابل افراد استفاده می‌شود، می‌توانند زخم‌های آزاردهنده، پارگی عضلات و عفونت‌های خطرناک ایجاد کنند؛ به عنوان مثال در پی حملات این سگ‌ها، پوست سر یک زن در کالیفرنیا پاره شد، تار‌های صوت یک مرد در کلرادو آسیب دید و صورت یک مرد در آریزونا پاره شد.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که گاهی اوقات، افراد بر اثر حمله سگ‌های پلیس آمریکا، جان خود را از دست می‌دهند؛ به عنوان مثال یک کارمند ۵۱ ساله در سال ۲۰۱۸ پس از حمله یک سگ پلیس در مونتگومری ایالت آلاباما، بر اثر خونریزی جان خود را از دست داد.

بسیاری از افرادی که مورد حمله سگ‌های پلیس آمریکا قرار گرفته اند خشونت نشان نداده بودند و مشکوک به جرایم جزئی بودند و یا اصلاً جرمی مرتکب نشده بودند.

در حالی که بسیاری از اداره‌های پلیس آمریکا می‌گویند آنها تنها برای دستگیری افراد متهم به جرایم خشن یا هنگامی که افسران در معرض خطر هستند از سگ استفاده می‌کنند، بررسی‌ها در سراسر آمریکا نشان می‌دهد که سگ‌ها بیشتر در موارد جزئی مانند تخلفات رانندگی، سرقت از مغازه‌ها و فرار از پلیس هم مورد استفاده قرار می‌گیرند.

بیشتر قربانیان گاز گرفتگی، مردان هستند و مطالعات نشان می‌دهد که در بعضی از مناطق، این افراد به طور نامتناسبی سیاه پوست بوده اند.

تحقیقات در بخش پلیس در شهر فرگوسن ایالت میسوری و اداره پلیس شهر لس آنجلس نشان داده است که سگ‌ها تقریبا به طور انحصاری به افراد غیر سفید پوست حمله می‌کنند.

یک مطالعه آماری نشان داد که سگ‌های پلیس آمریکا از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۳ هر ساله تقریبا ۳۶۰۰ نفر را روانه مراکز اورژانس کرده اند و بسیاری از این افراد سیاه پوست بوده اند.

افسران پلیس گاهی اوقات نمی‌توانند سگ‌ها را کنترل کنند و همین صدمات وارده را بدتر می‌کند؛ حتی وقتی سگ‌ها آموزش می‌بینند که با دستور کلامی گاز گرفتن را تمام کنند، اما دیده می‌شود که گاهی این دستورات کلامی موثر نمی‌باشند. برخی از کارشناسان گفتند که این امر باعث بدتر شدن آسیب‌ها و پاره شدن گوشت افراد هنگام کشیدن سگ‌ها می‌شود.

برای بسیاری از قربانیان گاز گرفتگی در آمریکا جبران خسارت خاصی وجود ندارد؛ پیروز شدن در پرونده‌های قضایی در موضوع گاز گرفتگی توسط سگ‌های پلیس بسیار دشوار است و احتامل پیروزی کم است؛ افسران پلیس غالبا در برابر مسئولیت‌های ناشی از حملات سگ‌های پلیس مصون هستند و قوانین حقوق مدنی فدرال معمولا شامل حال کسانی نیست که به اشتباه گاز گرفته شده اند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *