صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

پس لرزه‌های ابتلای ترامپ به کرونا برای آمریکا؛ در چه صورت «مایک پنس» رییس جمهور می‎شود؟

۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۲:۴۰
کد خبر: ۶۶۱۵۳۸
مرگ یک نامزد انتخابات ریاست جمهوری می‎تواند پیامد‌های قابل توجه و بی سابقه‌ای بر روند انتخابات این کشور داشته باشد.

- آزمایش تشخیص کرونای دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، روز جمعه، در فاصله یک ماه مانده تا انتخابات آمریکا، مثبت اعلام شد.

به گزارش اسکای نیوز، «دونالد ترامپ»، و همسرش «ملانیا» اکنون در حالی که تحت درمان قرار دارند، به مدت دو هفته قرنطینه می‌شوند؛ موضوعی که بر بحث‌های باقی مانده ریاست جمهوری تأثیر می‌گذارد.

ترامپ ۷۴ سال سن دارد و طبق سوابق بهداشتی منتشر شده در ماه ژوئن، وی در گروه افراد چاق طبقه بندی می‌شود و در معرض خطر بیشتری برای عوارض جدی ناشی از کووید-۱۹ است.

اگر قرار باشد ترامپ بر اثر کرونا ناتوان شود یا جان خود را از دست بدهد، این امر می‌تواند پیامد‌های قابل توجه و بی سابقه‌ای برای روند انتخابات آمریکا داشته باشد.

با وجود بی سابقه بودن این موضوع، فرایند‌های مشخصی برای انتخاب نامزد‌های جدید ریاست جمهوری در نظر گرفته شده است.

طبق قوانین کمیته ملی جمهوریخواهان، جای خالی نامزد مورد نظر در صورت مرگ به همان روشی که یک نامزد ریاست جمهوری در طول کنوانسیون ملی انتخاب می‌شود، پر می‌شود.

این یک الزام است که کمیته ملی جمهوریخواهان بار دیگر نامزد جدید ریاست جمهوری خود را انتخاب کند و بنابراین به طور خودکار قدرت به معاون فعلی دولت ترامپ یعنی «مایک پنس» نمی‌رسد؛ اگرچه طبق قانون اساسی، «پنس» موظف است نقش رییس جمهور را در دوره موقت پر کند.

کمیته ملی دموکراتیک آمریکا نیز قوانینی مشابه جمهوریخواهان دارد؛ اعضا پس از رایزنی رییس کمیته ملی دموکراتیک با سران حزب در کنگره و فرمانداران ایالتی این حزب، نامزد جدید را انتخاب می‌کنند.

به طور معمول نام این نامزد در برگه‌های رای گیری قرار می‌گیرد و انتخابات به صورت عادی ادامه می‌یابد، اما این با توجه به جای خالی در نزدیکی روز بزرگ ۳ نوامبر، این موضوع می‌تواند کاملا چالش برانگیز باشد.

همچنین این احتمال وجود دارد که کنگره بتواند انتخابات را به تاخیر بیندازد، اگرچه این اتفاق در تاریخ آمریکا هرگز رخ نداده است.

«دونالد ترامپ»، در ماه جولای به دلیل همه گیری کرونا، پیشنهاد کرد این کار، یعنی تعویق انتخابات را انجام دهد.

وی همچنین با استناد به یک نظریه مبنی بر اینکه رای گیری پستی می‌تواند با تقلب به خطر بیفتد، سعی در انجام این فرآیند داشت.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *