تلاشها برای تداوم آموزش دانش آموزان
امروز دغدغه عمده افرادی که دلسوز آینده جامعه اند این است که باید روز به روز بر قوت مدرسه و تاثیر گذاری و خوشایندبودن آن به عنوان یک زیست بوم مورد توجه قرار بگیرد. مدرسه باید اولویت اول تمام مردم یک جامعه باشد.
- دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش از جنس رشدی است که در یک فضای مجزا و منزوی فراهم نمیشود گفت: امروز دغدغه عمده افرادی که دلسوز آینده جامعه اند این است که باید روز به روز بر قوت مدرسه و تاثیر گذاری و خوشایندبودن آن به عنوان یک زیست بوم مورد توجه قرار بگیرد. مدرسه باید اولویت اول تمام مردم یک جامعه باشد.
محمود امانی طهرانی در نشستی خبری با بیان اینکه به آموزش و پرورش امروز به عنوان یک نیاز عینی جوامع بشری نگاه میشود گفت: تمام دنیا به این مهم رسیده است که برای بهبود همه شاخصها ارزانترین راه، موثرترین راه و کاراترین راهکار روی آوردن به مدرسه و آموزش و پرورش است.
وی افزود: یک فهرست ۵۰ تایی میتوان از شاخصهایی که تمام ما مایلیم در سطح خانواده و محله و شهر و جامعه مان بهبود یابد که در همه آنها مدرسه سهیم است و اهمیت مدرسه با ظهور و بروز رقبا، اغیار، آموزش مجازی و. نباید تضعیف شود و تضعیف هم نخواهد شد.
امانی افزود: جامعه ما سخت محتاج فرهنگ سازی در این زمینه است. جامعه ما اولویت اول بودن مدرسه را بدیهی فرض نکرده است و هنوز روی آن مناقشه وجود دارد. اولین جایی که باید ساخته شود، مدرسه است.
وی در ادامه به پرسش خبرنگاران پاسخ داد و با بیان اینکه کاری که آموزش حضوری انجام میدهد در فضای غیرحضوری قابل دستیابی نیست گفت: آنچه در آموزش حضوری دنبال آن هستیم جنبه تربیتی رشد دهنده تمام ساحتی است، اما گاهی شرایط به گونهای پیش میرود که امکان آن محقق نمیشود؛ مانند شرایطی که به واسطه بیماری اکنون در آن قرار داریم.
امانی افزود: ما اهتمام جدی داشتیم که از وضعیت مدارس اگاه باشیم. تمام اعضای شورای عالی در این مدت به مدارس سر زده اند و بازدیدهایی داشته اند. بنده خودم در دو استان به جز تهران هم حاضر شدم و مدارس مختلف را بازدید کردم تا اطمینان یابیم که جریان آموزش در این دوره خاص متوقف نمیشود.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه بدنه تعلیم و تربیت و معلمان تمام تلاش خود را میکنند که روند آموزش تداوم داشته باشد اظهار کرد: متولی هر دانش آموز مشخص است و آموزش در شرایط کرونا رها نشده است. این تصور عینی بنده از بازگشایی مدارس است.
وی ادامه داد: اگر منصفانه نگاه شود جامعه فرهنگی با مسئولیت پذیری تمام، چاره اندیشی و تدبیر می کند و آموزش را انجام می دهد.
وی افزود: یک فهرست ۵۰ تایی میتوان از شاخصهایی که تمام ما مایلیم در سطح خانواده و محله و شهر و جامعه مان بهبود یابد که در همه آنها مدرسه سهیم است و اهمیت مدرسه با ظهور و بروز رقبا، اغیار، آموزش مجازی و. نباید تضعیف شود و تضعیف هم نخواهد شد.
امانی افزود: جامعه ما سخت محتاج فرهنگ سازی در این زمینه است. جامعه ما اولویت اول بودن مدرسه را بدیهی فرض نکرده است و هنوز روی آن مناقشه وجود دارد. اولین جایی که باید ساخته شود، مدرسه است.
وی در ادامه به پرسش خبرنگاران پاسخ داد و با بیان اینکه کاری که آموزش حضوری انجام میدهد در فضای غیرحضوری قابل دستیابی نیست گفت: آنچه در آموزش حضوری دنبال آن هستیم جنبه تربیتی رشد دهنده تمام ساحتی است، اما گاهی شرایط به گونهای پیش میرود که امکان آن محقق نمیشود؛ مانند شرایطی که به واسطه بیماری اکنون در آن قرار داریم.
امانی افزود: ما اهتمام جدی داشتیم که از وضعیت مدارس اگاه باشیم. تمام اعضای شورای عالی در این مدت به مدارس سر زده اند و بازدیدهایی داشته اند. بنده خودم در دو استان به جز تهران هم حاضر شدم و مدارس مختلف را بازدید کردم تا اطمینان یابیم که جریان آموزش در این دوره خاص متوقف نمیشود.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه بدنه تعلیم و تربیت و معلمان تمام تلاش خود را میکنند که روند آموزش تداوم داشته باشد اظهار کرد: متولی هر دانش آموز مشخص است و آموزش در شرایط کرونا رها نشده است. این تصور عینی بنده از بازگشایی مدارس است.
وی ادامه داد: اگر منصفانه نگاه شود جامعه فرهنگی با مسئولیت پذیری تمام، چاره اندیشی و تدبیر می کند و آموزش را انجام می دهد.
انتهای خبر/
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *