صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

بررسی ادعای نفوذ مافیای کنکور در سازمان سنجش

۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۰۲:۱۹:۰۱
کد خبر: ۶۵۷۹۶۵
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: در سیستمی که گردش مالی بسیار بالایی دارد، امکان وسوسه برای گرفتن رشوه وجود دارد. برای رسیدن به منافع بالاتر و جلوگیری از این قبیل مسائل، مجلس باید قوانینی تنظیم کند که به دور از مسائل جناحی و شخصی باشد.

مهرداد ویس کرمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در رابطه با نفوذ مافیای کنکور در سازمان سنجش، به میزان گفت: در سیستمی که گردش مالی بسیار بالایی دارد، امکان وسوسه برای گرفتن رشوه وجود دارد. برای رسیدن به منافع بالاتر و جلوگیری از این قبیل مسائل، مجلس باید قوانینی تنظیم کند که به دور از مسائل جناحی و شخصی باشد، باید ضابطه‌ای در نظر گرفته شود تا از سوءاستفاده‌های این موسسات جلوگیری شود و یک سیستم یا ارگان توسط سیستم دیگر کنترل شود.

نماینده مجلس یازدهم عنوان کرد: هر تصمیمی که در جامعه گرفته شود که بر حسب عدالت یا رقابت سالم باشد، افرادی هستند که بدل این تصمیمات، برای سودجویی و منافع بیشتر وارد می‌شوند.

وی در رابطه با برخی ادعاها در مورد ارتباط مافیای کنکور با برخی عوامل در سازمان سنجش، گفت:  برای اثبات این مسئله نیاز به تحقیق و بررسی دقیق است. ارگان هایی، چون مجلس و شورای انقلاب فرهنگی با انجام سیاست‌های کلی می‌تواند برای کنترل و نظارت بر اجرای قوانین پیش قدم شود.

ویس کرمی برای جلوگیری از این سودجویی‌ها، اجرای قانون را الزامی دانست، و گفت: اجرای قانون الزامی است، ولی قوانینی هستند که خود، دست و پا گیرند؛ برای مدتی بازدارنده هستند، اما بعد از مدتی این قانون خود دچار مشکل شده و در واقع کارایی لازم را به خاطر مافیا از دست می‌دهند.

همچنین نماینده مجلس در رابطه با بازنگری کتب درسی هرچندسال گفت: طراحی سوال از کتابی که حجم بسیار کمی دارد برای هرسال کار بسیار یبهوده‌ای است، بازنگری هرچندسال یکبار در کتب درسی برای جلوگیری از مافیا و سوءاستفاده موسسات کنکوری راه حل قابل عملی است.

وی عنوان کرد: لزوم بازنگری و تدوین کتب درسی براساس معیار‌های استاندارد آموزشی و استفاده از نظرات کارشناسان توانمند یکی از اموراتی که باید در آموزش و پرورش مورد توجه ویژه این وزارتخانه قرار بگیرد، تدوین و بازنگری کتب درسی و به روز کردن آن‌ها می‌باشد که این امر نیازمند بکارگیری کارشناسان خبره و توانمند آموزشی در تدوین کتب درسی می‌باشد.

عضو کمیسیون آموزش مجلس و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بازنگری و تدوین کتب درسی تنها به معنای حذف و اضافه از کتاب‌های درسی نیست بلکه به معنای به روز کردن مطالب بر اساس استاندارد‌های آموزشی و علم روز است تا دانش آموزان از پیشرفت‌های علمی در جهان آگاهی یافته و بر اساس داده‌های علمی به روز شده، به فراگیری دانش مشغول شوند.

ویس کرمی اظهار کرد: روابط و قوانینی کنکور باید بازنگری شود و متناسب با جامعه رقابت سالم ایجاد شود و همچنین تحول در محتوای درس‌ها و تغییر‌های کارشناسانه و اصولی سبب می‌شود که تحولی کلان در سیستم آموزشی ایجاد شود و کشور به طرف موفقیت در ابعاد مختلف سوق پیدا کند.

وی همچنین در پایان عنوان کرد: تغییر در محتوای درسی باید با نیاز جامعه دانش آموزی و با هدف مهارت آموزی صورت پذیرد و با توجه به مدت زمانی که دانش آموز در مدرسه قرار دارد ساعت‌های آموزشی لحاظ شود تا متناسب با نیاز‌های دانش آموزان و آموزگاران باشد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *