صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

لزوم شفاف‌سازی در خصوص اتفاقات فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی

۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵:۴۵
کد خبر: ۶۵۷۵۷۵
دسته بندی‌: ورزشی ، سایر حوزه ها
ابهاماتی درخصوص واردات موتور‌های سنگین با درخواست فدراسیون اتومبیل‌رانی و موتورسواری مطرح شده است.

- در برنامه "ورزشگاه" که از شبکه پنج سیما پخش شد؛ ابهاماتی درخصوص واردات موتور‌های سنگین با درخواست فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری مطرح گردید. این اتفاق در دوران سرپرستی مازیار ناظمی در این فدراسیون رخ داد که البته او حاضر نشد نسبت به این مسایل در برنامه زنده صحبت کند.

بیژن خراسانی کارشناس و گزارشگر قدیمی این رشته به تفصیل نسبت به این ماجرا در برنامه ورزشگاه صحبت و مسایل مربوطه را موشکافانه تحلیل کرد. خراسانی در بخشی از این گفت‌وگو مدعی شد که بیش از ۸۰ موتور سنگین که همیاری آنها قیمتی در حدود ۱۲۰ میلیون تومان بابت هر موتور به حساب اشخاص واسطه واریز شده است به درخواست فدراسیون موتورسواری وارد شده، اما نه تنها اصلا چنین مبلغی در فدراسیون وجود نداشته بلکه اسنادی نیز دال بر اینکه این موتور‌ها به موتورسواران ملی‌پوش داده شده وجود ندارد! درواقع به زبان ساده‌تر می‌توان اینطور بیان کرد که این موتور‌های سنگین به اشخاص داده شده و فقط مبلغی در حدود ۲۰ میلیون تومان وارد حساب فدراسیون شده است و مابقی مبالغ واریز توسط اشخاص مشخص نیست کجا رفته و چرا به حساب فدراسیون واریز نشده است و خزانه‌دار فدراسیون از این امر مطلع نیست!

همچنین گفتنی است در برنامه ورزشگاه تصویر نامه‌ای از سوی وزارت صمت منتشر گردید که نشان می‌داد در تیرماه مازیار ناظمی سرپرست وقت این فدراسیون، درخواست ترخیص موتورسیکلت‌های سنگین ۱۰۰۰ سی‌سی به بالا را بدون برگزاری کارگروه تعیین صلاحیت را ارائه کرده است؛ متن نامه به شرح زیر است:

مدیر کل صنایع حمل و نقل وزارت صمت، در خصوص واردات موتور سیکلت‌های ورزشی نوشته است، بازگشت به نامه‌های شماره ۳۷۱/۱۳۶ مورخ ۹۹/۴/۲ و شماره ۳۷۱/۱۳۷ مورخ ۹۹/۴/۲ و با توجه توانمندی‌های ایجاد شده برای تولید انواع موتورسیکلت تحت برند‌های معتبر جهانی در داخل کشور و به دلیل محدودیت‌های تخصیص ارز، خواهشمند است دستور فرماید سیاست‌ها و رویه‌های معرفی ورزشکاران، ضوابط نقل و انتقال موتورسیکلت‌های ورزشی و نیاز‌های سالیانه به تفکیک نوع موتورسیکلت را جهت امکان‌سنجی تولید داخل و برنامه‌ریزی برای تأمین از طریق سازندگان داخلی به این دفتر ارسال نمایند!

حال باید بررسی شود که واردات بیش از ۸۰ موتورسیکلت سنگین که مبلغ همیاری آنها، حدود ۸ تا ۱۰ میلیارد تومان داشته است توسط چه اشخاصی مجوز داده شده و چطور به هیچ‌یک از ملی‌پوشان موتورسواری این موتور‌ها داده نشده است.

 

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *