صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

کرونا وابستگی دانش‌آموزان را به کتب کمک آموزشی بیشتر می‌کند؟

۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵:۴۲
کد خبر: ۶۵۷۳۶۷
یک کارشناس حوزه آموزش و پرورش به تشریح آسیب‌های وابستگی دانش‌آموزان در ایام کرونا به کتب کمک آموزشی پرداخت.

مهدی بهلولی در گفت‎وگو با میزان به آسیب‌شناسی وابستگی دانش آموزان در ایام کرونا به کتاب‌های کمک درسی پرداخت و گفت: وابستگی دانش آموزان به کتب کمک درسی از جمله معضلاتی است که ما سال‌ها قبل از کرونا نیز با آن روبه‌رو بوده‌ایم و این مساله تازه‌ای نیست.

وی ادامه داد: تاثیری که کرونا بر این مساله خواهد گذاشت این است که دانش آموزان به این مساله وابسته‌تر می‌شوند و این از جمله مسائلی است که باید برای آن برنامه‌ریزی جدی انجام شود.

این کارشناس حوزه آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: این فرهنگی است که به صورت دوسویه از طرف معلمان و آموزش و پرورش به خانواده‌ها و بالعکس آن تحمیل شده و عملا این جبری است که همه در آن گرفتار شده‌اند.

وی ادامه داد: این مساله در مدارس نمونه دولتی و غیرانتفاعی نسبت به مدارس دولتی بیشتر است، اما اکنون در ایام شیوع کرونا و با توجه به اینکه همه دانش آموزان در منزل هستند، خانواده‌ها به این سمت متمایل می‌شوند که از کتب کمک آموزشی برای مقوله آموزش فرزندانشان استفاده کنند.

بهلولی خاطرنشان کرد: کاری که باید در این زمینه انجام دهیم آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی در این زمینه به خانواده‌هاست تا افراد بدانند که فرزندانشان بهتر است صرفا به جای کتاب‌های کمک درسی از آموزش‌های تلویزیونی یا سامانه شاد استفاده کنند.

وی با تاکید بر اهمیت روابط متقابل دانش آموزان با معلمان تصریح کرد: دانش آموزان در ارتباط با معلمان رشد و پیشرفت بهتری را خواهند داشت و استفاده از سامانه‌های دوسویه برای ارتباط معلم و دانش آموز در این مساله موثر است.

بهلولی با اشاره به محرومیت ۴ میلیونی دانش آموزان در دسترسی به گوشی‌های هوشمند و آموزش‌های آنلاین تصریح کرد: متاسفانه در مناطق محروم بسیاری از دانش آموزان از این امکانات محروم هستند و این افراد هم بهتر است از شبکه‌های تلویزیونی استفاده کنند تا اینکه کتب کمک آموزشی را مبنا قرار دهند.

این کارشناس حوزه آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: رسانه‌ها، آموزش و پرورش و رسانه ملی باید اطلاع‌رسانی جدی را در این زمینه انجام دهند تا دانش آموزان به این کتب کمک آموزشی وابسته نشده و در عین حال آموزش آنان در ایام کرونا نیز مورد آسیب قرار نگیرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *