صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

پیش‌بینی بسته‌های حمایتی برای سرمایه‌گذاری در راه‌آهن

۲۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۲:۰۱
کد خبر: ۶۵۷۰۳۶
دسته بندی‌: اقتصاد ، انرژی
مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: در حال حاضر به تناسب نوع پروژه و نوع سرمایه‌گذاری برای سرمایه‌گذاران بسته‌های حمایتی تدارک شده است؛ به نحوی که جذابیت لازم برای سرمایه‌گذاران و تامین کنندگان سرمایه به ویژه بانک‌ها وجود داشته باشد.

- طبق اعلام پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سعید رسولی با بیان اینکه شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران علی‌رغم وجود مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم و اثرات ویروس کرونا با هدف ارتقاء و توسعه حمل و نقل ریلی با افزایش سرمایه‌گذاری در این بخش بخصوص در سال جهش تولید، همکاری گسترده‌ای با بانک‌های مختلف و شرکت‌های سازنده ناوگان و شرکت‌های حمل و نقل ریلی به‌عنوان سرمایه گذار داشته است، افزود: در این رابطه بانک‌های عامل بطور جدی ما را در این راه یاری رسانده و همکاری صمیمانه‌ای داشته‌اند که جای تقدیر و تشکر فراوان دارد و البته با مساعدت هرچه بیشتر آن‌ها آماده‌ابم که قدم‌های بسیار بلندتری در مسیر رونق و جهش تولید در این صنعت برداریم.

رسولی با اشاره به فرصت‌های سرمایه‌گذاری مناسب در صنعت حمل و نقل ریلی کشور و ظرفیت‌های ارزشمند تولیدی موجود در کشور گفت: در شرکت راه آهن، یک زیست بوم سرمایه‌گذاری تدوین شده که در این زیست بوم، دو نقش برای پیشرفت صنعت حمل و نقل ریلی تعریف شده است. نقش نخست برای شرکت راه آهن است تا به عنوان تسهیل‌گر از جانب دولت، تسهیلات لازم به بخش خصوصی ارایه نماید و نقش دوم، به عنوان سرمایه پذیر است تا به صورت مشارکت عمومی با بخش خصوصی وارد ارتباط شود.

مدیر عامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: اکنون برای سرمایه‌گذاران به تناسب نوع پروژه و نوع سرمایه‌گذاری بسته‌های حمایتی تدارک شده است؛ به نحوی که جذابیت لازم برای سرمایه‌گذاران و تامین کنندگان سرمایه به ویژه بانک‌ها وجود داشته باشد.

وی افزود: در این بسته‌ها تدابیر لازم برای بخش مدیریت ریسک و کاهش ریسک در نظر گرفته شده است.

رسولی گفت: شرکت راه آهن در صدد است با ساز و کار‌های قانونی، بخش مالی مورد نیاز پروژه‌ها را تا حدود ٢٠درصد از طریق منابع سرمایه گذاران و مابقی بصورت وجوه اداره شده دولت و منایع بانکی با حمایت و در صورت نیاز ضمانت توسعه حمل و نقل ریلی را سرعت بخشد، به نحوی که برآیند این اقدامات طوری باشد که محیطی جذاب برای سرمایه گذاری فراهم شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به برخی از مشکلات مطرح شده از سوی مدیران بخش‌های خصوصی صنعت حمل و نقل ریلی کشور اظهار کرد: همیشه بین بانک‌ها و مشتریان انتظاراتی به صورت دو سویه وجود دارد که باید در تعامل سازنده و مثبت نتیجه توسعه سرمایه گذاری و خدمت به مردم عزیزمان باشد. انتظار تسهیل‌گری، سرعت و تخفیف در تضامین از سوی متقاضیان و وجود مقررات خاص از سوی بانک‌ها در همه جای دنیا وجود دارد. اما مهم این است که امروز مدیران بانک‌های کشور اراده همکاری با راه آهن را دارند و مقام عالی وزارت هم تایید کردند و بانک‌ها نیز لبیک گفتند و اکنون این عزم و اتفاق نظر در مدیران ارشد بانک‌ها به منظور توسعه صنعت حمل و نقل ریلی کشور وجود دارد.

رسولی گفت: صرفا یکسری مسایل تکنیکی وجود دارد که امیدواریم با جلسات اختصاصی که با حضور شرکت‌ها و مدیران بانک‌ها خواهیم داشت، برطرف شوند.

مدیر عامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: راه آهن اهداف بلندی را برای مشارکت بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری تعریف کرده است. یکی از ارکان اصلی برای تامین سرمایه در این صنعت، بانک‌ها هستند. اکنون ما با اکثر بانک‌ها توافق و همکاری خوبی داریم. خوشبختانه نگاه بانک‌ها به پروژه‌های ریلی نگاه خوبی است و ما نیاز داریم که برای سرمایه‌گذاری بیشتر، این همکاری‌ها را گسترش دهیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *