صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

ردپای مصوبه افزایش سه ماهه قیمت خودرو در گرانی چهارچرخ‌ها

۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۳:۰۸
کد خبر: ۶۵۵۷۷۹
دسته بندی‌: اقتصاد ، عمومی
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: مصوبه اجازه افزایش قیمت سه ماهه خودرو توسط خودروسازان یکی از دلایل گرانی عجیب و غریب چهارچرخ‌ها در روز‌های اخیر است.
- بنا به اعلام خانه ملت، روح‌الله ایزدخواه مصوبه اجازه افزایش قیمت سه ماهه به خودروسازان را یکی از دلایل گرانی عجیب و غریب چهارچرخ‌ها در روز‌های اخیر دانست و گفت: طرح ساماندهی بازار و صنعت خودرو به منظور کوتاه کردن دست دلالان از بازار  چهار‌چرخ‌ها با۲۰ ماده تدوین شد؛ در این طرح، عرضه خودرو تنها در بورس امکان‌پذیر است تا نحوه عرضه به بازار شفاف شود.

عرضه خودرو خارج از بورس در طرح ساماندهی بازار و صنعت خودرو حکم قاچاق کالا را دارد
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه براساس این طرح عرضه خودرو خارج از بورس حکم قاچاق کالا را دارد، افزود: قیمت‌گذاری، کیفیت، نحوه تامین مالی خودروسازان با تصویب طرح ساماندهی بازار و صنعت خودرو به صورت شفاف مشخص می‌شود.

به گفته عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ساختار صنعت خودروسازی در ایران ایرادی ندارد و نابسامانی موجود در بازار ناشی از رها کردن بازار توسط دولت است.

وی با بیان اینکه درجریان تدوین طرح ساماندهی بازار وصنعت خودرو از ظرفیت کارشناسان وزارت صنعت، معدن و تجارت، خودروسازان، منتقدان و... استفاده شده است، ادامه داد: ما با قیمت‌گذاری دستوری مخالف هستیم، زیرا این امر منجر به نابسامانی بیشتر می‌شود، مانند آنچه در مورد تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی اتفاق افتاد.
قیمت‌گذاری دستوری موجب نابسامانی بازار خودرو می‌شود

قیمت چهارچرخ‌ها در طرح ساماندهی بازار خودرو براساس عرضه و تقاضا تعیین می‌شود

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه قیمت خودرو در بورس براساس عرضه و تقاضا تعیین می‌شود، تصریح کرد: مابه التفاوت قیمت خودرو در بورس و بهای تمام شده تولید خودرو به جیب دلالان و خودروسازان نمی‌رود بلکه برای این مبلغ اهداف مشخصی تعیین شده است.
 
 به زعم ایزدخواه در تعیین قیمت تمام شده تولید خودرو تمام هزینه‌های غیرتولیدی خودروسازان حذف می‌شود، زیرا مصرف کننده نباید تاوان بنگاهداری‌ها در خودورسازی‌ها را بپردازد.

بیشتر بخوانید:
اجرای کامل سند تحول بنیادین؛ خواست نمایندگان مجلس
 

برچسب ها: گرانی خودرو

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *