صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

مشکلات تحریم برای بالگرد‌های هلال احمر/ امدادهوایی سراسر کشور را پوشش می‌دهد

۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۳:۳۰:۰۱
کد خبر: ۶۵۵۲۴۴
به گفته رییس مرکز امداد هوایی جمعیت هلال احمر، تنها ۱۸ بالگرد فعال در کشور وجود دارد و تحریم باعث ایجاد مشکلاتی برای تعمیر چند بالگرد زمین گیر ایجاد کرده است.
کاپیتان شیرزاد چراغی در گفت‌وگو با میزان گفت: مرکز امداد هوایی، در سازمان امداد و نجات مستقر است و کلیه تعمیرات و بررسی‌های ماهیانه و سالیانه در این مرکز صورت می‌گیرد.
 
وی افزود: در حال حاضر ما در اکثریت استان ها فعالیت پروازی چشم گیر داریم اما تعدادی از بالگردها نیاز به تعمیرات دارند و در آینده نزدیک با دست توانمند متخصصین داخلی به ناوگان هوایی جمعیت هلال احمر اضافه می شوند. سامانه بالگردی جمعیت هلال احمر، از دو نوع بالگرد شرقی و غربی تشکیل شده است. بالگرد‌های شرقی ما MI۱۷  و بالگرد‌های غربی بل ۴۱۲، ۲۰۵، ۲۱۴   هستند.
 
رییس مرکز امداد هوایی جمعیت هلال احمر با اشاره به تعمیرات بالگرد‌ها ادامه داد: بخشی از تعمیرات توسط منهدسین خبره ما انجام می‌شود و بعضی از تعمیرات در ماکز استان های که بالگرد مستقر است،صورت می‌گیرد. 
 
چراغی اظهار کرد: متاسفانه تحریم‌ها مشکلاتی در زمینه تعمیرات بالگرد‌ها به وجود آورده است، اما  با توانمندی‌های مهندسان و متخصصان داخلی قابل حل است. 
 
رییس مرکز امداد هوایی جمعیت هلال احمر درباره پوشش سراسری کشور گفت: بالگرد‌های ما در مراکز استان‌ها مستقر هستند و هنگامی که حادثه‌ای رخ می‌دهد، پوشش کامل کشوری داریم و بالگرد‌ها در کل کشور عملیات امداد و نجات انجام می‌دهند. 
 
کاپیتان چراغی در پاسخ به این سوال که از بالگرد‌ها در کدام عملیات‌ها استفاده می‌شود، بیان کرد: ما علاوه بر پرواز‌های امداد و نجات، در حوزه انتقال بیماران به مراکز درمانی و اورژانسی و اطفا حریق با توجه به توامندی بالگردها نیز با دستگاه‌های مربوطه همکاری لازم می‌کنیم.
 
 
این مقام ارشد در جمعیت هلال احمر با بیان اینکه بیشترین عملیات‌های امدادی در پایتخت، در ارتفاع بیش از سیزده هزار پا انجام می‌شود، اظهار کرد: به طور میانگین در هر هفته، ۵ الی ۶ مورد پرواز امداد و نجات در مناطق مختلف کشور انجام می‌دهیم؛ اما در سال جاری حدود ۸۵ ساعت پرواز برای اطفای حریق و ۷۰ ساعت پرواز اورژانس انجام شد.
 
رییس مرکز امداد هوایی جمعیت هلال احمر درباره نوع امدادرسانی در حوادث ادامه داد: بر اساس نوع حادثه، نوع ماموریت مشخص می‌شود. به عنوان مثال وقتی در یک استان سیل می‌آید، بالگرد موادغذایی و دارویی به استان مورد نظر انتقال می دهد و در حال برگشت مجروحان را به مراکز درمانی انتقال می‌دهند.
 
وی در پاسخ به این سوال که امکان دیر رسیدن بالگرد‌ها به محل حادثه وجود دارد، گفت: خیر، خلبانان ما به صورت بیست و چهارساعته آماده هستند؛ بنابراین پس از ابلاغ عملیات، پرواز‌های ما در کمترین زمان  انجام می‌شود.
 
 
کاپیتان چراغی با اشاره به پرواز در شب گفت: بنابر قوانین هوانوردی، پرواز‌های ما از طلوع آفتاب تا غروب آفتاب انجام می‌شود و اگر عملیاتی پس از غروب  اطلاع رسانی شود، با توجه به محدودیت بالگردها انجام پذیر نیست.
 
رییس مرکز امداد هوایی جمعیت هلال احمر با اشاره به اهمیت بالکرد‌ها در حفظ جان هموطنان گفت: نوروز سال گذشته، یکی از بالگرد‌های ما دچار مشکل شد و پس از انجام تعمیرات بالگرد آمده عملیات شد.
 
وی افزود: پس از اعزام بالگرد به یکی از استان های جنوبی، برابر ابلاغ عملیات در خصوص سیل بوشهر، بالگرد مربوطه ،باعث نجات  ۳۷ نفر از هموطنان شد که جز بهترین خاطرات من است. 
 
کاپیتان چراغی اظهار کرد: امداد هوایی شاخص‌ترین نوع امداد بوده و از آنجایی که کشور ما حادثه خیز است امیدوارم در آینده با توجه به توامندی های امداد هوایی جمعیت هلال احمر و با توجه به اوامر ریاست جمعیت، در خصوص به روز نگه داشتن بالگردها در امدادهای هوایی بتوانیم به هموطنان کمک شایانی داشته باشیم. 
 
استفاده از تیم پرواز با تجربه در جمعیت هلال  احمر 
 
کاپیتان علیرضا فراهانی خلبان آماده سازمان امداد و نجات  درباره خدمت خود به عنوان خلبان در سازمان امداد و نجات در گفتگو با میزان گفت: پس از سی سال خدمت در ارتش به جمعیت هلال احمر پیوستم تا از تجربیاتم برای امداد استفاده کنم.
 
وی افزود: در حال حاضر چند سال است که خلبان بالگرد‌های هلال احمر هستم و در سیل‌های اخیر مشغول به امدادرسانی بودم.
[video src="https://www.mizan.news/wp-content/uploads/2022/01/2753524_735.mp4"]
 
این خلبان آماده سازمان امداد و نجات اظهار کرد: من بیش از ۴ هزار ساعت پرواز در پرونده کاری ام دارم و تا بالاترین ارتفاعات پایتخت یعنی ۳۰ هزار پا، پرواز کرده ام.
 
محمد جواد زولفی پور مهندس پرواز بالگرد‌های جمعیت هلال احمر در گفتگو با میزان با اشاره به نحوه کار خود در هلال احمر  گفت: عمده کار ما، نجات جان افراد در کوهستان است و در طول هفته پنج الی شش بار به ماموریت عزام می‌شویم.
var player = videojs('player_266919_2752966',{poster:'',width:400,height:300}); player.one('play', (function(){ $.post('/fa/ajax/news/video/2752966',{},function (data) {}); }));
 
وی افزود: ما به صورت شبانه روز امده پروازیم و در کمتر از ده دقیقه، به سمت محل حادثه پرواز می‌کنیم.
 
مهندس پرواز بالگرد‌های جمعیت هلال احمر  ادامه داد: ظرفیت بالگرد‌های هلال احمر، از ۲۷ نفر ۴۰ نفر است به طوریکه این بالگرد‌ها حتی از بالگرد‌های اورزآنس نیز ظرفیت بالاتری دارند به همین دلیل ما در انتقال مجروحان به بیمارستان، به اورزانس کمک می‌کنیم.  
var player = videojs('player_129009_2752970',{poster:'',width:400,height:300}); player.one('play', (function(){ $.post('/fa/ajax/news/video/2752970',{},function (data) {}); }));
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *