صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

تازه‌ترین اخبار انتخابات مرحله دوم مجلس در ۸ استان + حاشیه‌ها و عکس

۲۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰:۰۱
کد خبر: ۶۵۴۸۲۹
از ساعت ۸ صبح روز جمعه ۲۱ شهریور ۱۳۹۹ انتخابات مرحله دوم یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۸ استان برای ۱۰ حوزه انتخابیه شامل ۲۳ شهرستان برگزار شد.

- امروز جمعه انتخابات مرحله دوم یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۱۰حوزه انتخابیه «لنجان» و «سمیرم» در استان اصفهان، «بیجار» در استان کردستان، «دهلران، دره شهر، آبدانان و بدره» در استان ایلام، «کرج، اشتهارد و فردیس» در استان البرز، «اهواز، باوی، حمیدیه و کارون» در استان خوزستان، «کرمانشاه» و «اسلام آباد غرب و دالاهو» در استان کرمانشاه، «زنجان و طارم» در استان زنجان و «کردکوی، ترکمن، بندرگز و گمیشان» در استان گلستان برگزار شد.

  • تازه‌ترین اخبار انتخابات امروز را در میزان بخوانید:

نمایندگان نامزد‌های انتخاباتی هرگونه تخلف را کتباً گزارش دهند
۱۳۹۹/۰۶/۲۱ - ۱۵:۰۶

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۴۷ اعلام کرد؛ براساس ماده ۵۵ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، حضور نمایندگان محترم نامزد‌ها در شعب اخذ رأی به همراه کارت شناسایی صادره از سوی هیأت نظارت مربوطه مجاز است و این افراد می‌توانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تا پایان زمان اخذ رأی و شمارش آراء و تنظیم صورت جلسه در محل شعبه حضور داشته باشند.همچنین اعضای شعب اخذ رأی و نمایندگان فرماندار ترتیبی اتخاذ نمایند تا این نمایندگان درمحل مناسبی استقرار یابند. نمایندگان محترم نامزد‌های انتخاباتی نیز می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف، بدون دخالت در امور اجرایی، مراتب را به هیأت‌های اجرایی یا نظارت شهرستان یا بخش کتباً گزارش نمایند.

حذف اثر انگشت در فرآیند اخذ رای
۱۳۹۹/۰۶/۲۱ - ۱۴:۴۸

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۴۶ خود اعلام کرد؛ به آگاهی رای دهندگان مرحله دوم یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی می‌رساند، به منظور رعایت اصول بهداشتی برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، اخذ اثر انگشت در فرآیند اخذ رای حذف شده است.همچنین رعایت فاصله گذاری اجتماعی و نیز استفاده از ماسک و خودکار در شعب اخذ رای الزامی می‌باشد.نمایندگان فرماندار، بخشدار و رییس شعبه و نیز ماموران بهداشتی موظف به نظارت و کنترل بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در شعب اخذ رای می‌باشند.

اعلام آمادگی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات جهت دریافت گزارش‌های مردمی
۱۳۹۹/۰۶/۲۱ - ۱۴:۳۶

 هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در اطلاعیه شماره ۱۶ خود اعلام کرد؛ با توجه به اهمیت نظارت بر انتخابات و نقش تعیین کننده گزارش‌های مردمی در حفظ سلامت انتخابات، بدینوسیله هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی آمادگی خود را جهت دریافت گزارش‌های مستند و مستدل عموم مردم از طرق زیر اعلام می‌نماید:
۱) تلفن گویا به شماره ۶۶۴۰۱۰۱۲ جهت دریافت پیام‌های صوتی و نمابر.
۲) سامانه «مردم ناظر» به نشانی: mardomnazer.shora-gc.ir
۳) پست الکترونیکی به نشانی: info@shora-gc.ir
۴) نشانی پستی: تهران، خیابان امام خمینی (ره)، روبروی دانشکده افسری امام علی (ع)، خیابان فلسطین جنوبی، شورای نگهبان.

تجریه انتخابات کرونایی مرحله دوم مجلس در اختیار انتخابات ۱۴۰۰
۱۳۹۹/۰۶/۲۱ - ۱۳:۳۲

وزیر کشور گفت: مطابق با مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا در انتخابات دور دوم یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی همه شرایط رعایت شده است تا بتوانیم ضمن آسیب‌شناسی و جمع‌بندی لازم برای انتخابات ۱۴۰۰ ریاست جمهوری تمهیدات لازم را در نظر بگیریم.

تجریه انتخابات کرونایی مرحله دوم مجلس در اختیار انتخابات ۱۴۰۰

اعزام ۱۴ گروه بازرسی به حوزه‌های اخذ رأی
۱۳۹۹/۰۶/۲۱ - ۱۳:۱۳

سخنگوی شورای نگهبان گفت: در قالب ۱۴ گروه بازرسی، تعدادی از بازرسین زبده خود را به حوزه‌های انتخابی فرستادیم

اعزام ۱۴ گروه بازرسی به حوزه‌های اخذ رأی

برای رأی‌دهندگانی که از نعمت سواد محروم‌اند
۱۳۹۹/۰۶/۲۱ - ۱۳:۰۹

ستاد انتخابات کشور با صدور  اطلاعیه شماره ۴۵ اعلام کرد   به اطلاع آن دسته از رأی دهندگان عزیزی که از نعمت سواد محروم‌اند و یا به دلیل نقص عضو قادر به نوشتن رأی خود نیستند می‌رساند که برای شرکت در انتخابات و دادن رأی می‌توانند به همراه شخصی با سواد از افراد خانواده و یا فردی مورد اعتماد، به شعب اخذ رأی مراجعه و پس از انتخاب نامزد مورد نظر خود، با کمک وی نام و نام خانوادگی و کد نامزد را  در برگ رأی نوشته و سپس آن را به صندوق رأی بیندازند.

ضمناً مسئولین شعب، اعم از اعضاء شعبه، نمایندگان فرماندار، ناظرین شورای نگهبان، عوامل انتظامی و نمایندگان نامزدها و بازرسین به هیچ وجه مجاز نیستند برای رأی دهندگان اقدام به نوشتن رأی کنند.

بازدید استاندار گلستان از ستاد انتخابات شهرستان های ترکمن، گمیشان و کردکوی
۱۳۹۹/۰۶/۲۱ - ۱۲:۰۸

هادی حق‌شناس به منظور بررسی میزان آمادگی برای برگزاری این رویداد مهم، از ستاد انتخابات شهرستان‌های کردکوی، ترکمن و گمیشان بازدید کرد.

وی در این دیدارها ضمن بررسی اقدامات و فعالیت‌های ستاد انتخابات شهرستان‌ها، بر برگزاری انتخابات سالم و با اولویت حفظ سلامت شهروندان تاکید کرد.

استاندار گلستان ضمن بازدید از کمیته فناوری اطلاعات و هیئت اجرایی انتخابات شهرستان‌ها و عرض خداقوت، از تلاشهای ستاد انتخابات و مجموعه فرمانداری شهرستان برای برگزاری انتخابات سالم و پر شور قدردانی کرد.

وی اظهار امیدواری کرد در ساعات اخذ رأی، روند برگزاری انتخابات در سراسر حوزه انتخابیه غرب استان، در کمال آرامش و امنیت کامل باشد.

مرحله دوم یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه غرب استان در شهرستان‌های کردکوی، بندرگز، گمیشان و ترکمن از ساعت ۸ صبح روز جمعه ۲۱ شهریور در ۲۴۴ شعبه اخذ رأی آغاز شده و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تا ساعت ۱۸ ادامه دارد.

اطلاعیه‌های با ماهیت دستورکتبی
۱۳۹۹/۰۶/۲۱ - ۱۲:۰۶

ستاد انتخابات در اطلاعیه شماره ۴۴ اعلام کرد به اعضای شعب ثبت نام و اخذ رأی تأکید می‌شود که حتماً در شعبه اخذ رأی در تمام طول مدت اخذ رأی یک دستگاه رادیو را روشن نگهدارند تا دستورالعمل‌های فوری ستاد انتخابات کشور را که از طریق صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و یا صدا و سیمای مرکز استان ابلاغ می‌گردد مورد عمل قرار دهند.

ضمناً این اطلاعیه‌ها به منزله دستور کتبی ستاد انتخابات کشور است و رعایت آن الزامی است.

رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شعب اخذ رأی شهرستان بیجار
۱۳۹۹/۰۶/۲۱ - ۱۱:۳۳

طبق اعلام پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، ابراهیم زارعی با اطمینان بخشی نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شعب اخذ رأی شهرستان بیجار، از مردم خواست در زمان مراجعه به شعب شناسنامه، کارت ملی و ماسک، به همراه داشته باشند و پس از رأی دادن سریع به منازل خود بازگردند و تجمع نداشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: سعی کردم حدالمکان انتخابات در فضای باز انجام شود و اثر انگشت هم حذف شده است.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، ضمن یادآوری اینکه سن رأی دهندگان باید ۱۸ سال تمام باشد، افزود: افرادی می‌توانند در این انتخابات شرکت کنند که در دور اول انتخابات یا در همان حوزه رأی داده باشند یا در هیچ حوزه‌ای رأی نداده باشند.

زارعی تعداد شعب اخذ رأی را ۱۱۲ شعبه شامل ۴۱ شعبه شهری و ۷۱ شعبه روستایی اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۷۳ شعبه سیار و ۳۹ شعبه ثابت است و بیش از ۲ هزار نفر عوامل اجرایی این انتخابات هستند.

افتتاح سامانه آزمایشی نظارت بر انتخابات
۱۳۹۹/۰۶/۲۱ - ۱۱:۲۹

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان امروز در گفت‌وگویی اعلام کرد: انتخابات مرحله دوم از صبح امروز در ۸ استان آغاز شده است. مرحله دوم معمولاً با یک فاصله نزدیک با انتخابات مرحله اول برگزار می‌شود که این بار به دلیل شرایط کرونایی عقب افتاد و با رعایت پرتوکل‌های بهداشتی در این زمان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: آنچه وظیفه ما است، نظارت بر رورند انتخابات است که خوشبختانه به خوبی در حال انجام است و همکاران ما در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات و در استان‌ها مشغول این کار هستند.

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه در این مرحله از انتخابات سامانه آزمایشی نظارت بر انتخابات (سنا) که آنلاین است را افتتاح کردیم، تصریح کرد: این سامانه نحوه برگزاری انتخابات را رصد می‌کند و ما گزارشات را به صورت آنلاین از ناظران‌مان از سر صندوق‌ها دریافت می‌کنیم.

کدخدایی ادامه داد: گزارشاتی که دوستان و همکاران ما در ستاد دریافت می‌کنند قطعاً به آن‌ها رسیدکی می‌شود، اگر خدای نکرده تخلفی مشاهده شود از مردم خوبامان و کلیه کسانی که در جریان هستند انتظار داریم که گزارش تخلفات را به دفاتر ما و هیئت‌های نظارت و یا به ستاد مرکزی ارسال کنند که قطعاً رسیدگی می‌شود.

وی همچنین یادآور شد: حدود ۲۴ گروه بازرس ویژه از تهران به این ۸ استان اعزام کردیم که در کنار سایر ناظرین ما بر روند برگزاری انتخابات نظارت دارند.

اعلام آمادگی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات برای نظارت
۱۳۹۹/۰۶/۲۱ - ۱۱:۲۵

هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی مرحله دوم با صدور اطلاعیه شماره ۱۴ اعلام کرد با حمد و سپاس الهی، با توجه به آغاز روند اخذ رأی در شعب ۱۰ حوزه انتخابیه در مرحله دوم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، هیئت مرکزی نظارت آمادگی کامل خود را جهت امر نظارت بر انتخابات در تمامی سطوح به‌ویژه در شعب اخذ رأی، به اطلاع عموم مردم سرافراز حوزه‌های انتخابیه می‌رساند.

رأی اولی‌ها
۱۳۹۹/۰۶/۲۱ - ۱۱:۲۳

ستاد انتخابات در اطلاعیه شماره ۴۳ اعلام کرد به اطلاع کلیه جوانان رأی اولی حوزه‌های انتخابیه مرحله دوم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی می‌رساند، براساس بند ۲ ماده ۲۷ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، سن انتخاب کنندگان ۱۸ سال تمام می‌باشد. یعنی متولدین روز ۲۱ شهریور ماه سال ۱۳۸۱ و قبل از آن می‌توانند با حضور در شعب اخذ رأی اولین حضور خود را در انتخابات به ثبت رسانده و رأی بدهند.

کسانی که می‌توانند رأی بدهند
۱۳۹۹/۰۶/۲۱ - ۱۰:۰۳

ستاد انتخابات کشور با صدور اطلاعیه شماره ۴۲ اعلام کرد به اطلاع کلیه هموطنان عزیز حوزه‌های انتخابیه مرحله دوم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی می‌رساند، به استناد تبصره ۴ ماده ۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی رأی دهندگان در مرحله دوم انتخابات منحصراً در حوزه انتخابیه‌ای که در مرحله اول رأی داده‌اند می‌توانند رأی دهند و کسانی که در مرحله اول در هیچ یک از حوزه‌های انتخاباتی رأی نداده باشند نیز می‌توانند در انتخابات شرکت کرده و رأی خود را به نامزد مورد نظر بدهند.

مجدداً تاکید می‌شود به منظور رعایت اصول بهداشتی، علاوه بر استفاده از ماسک، حتی الامکان خودکار شخصی به همراه داشته و پس از انداختن رأی به داخل صندوق اخذ رأی بلافاصله شعبه را ترک کنند.

حذف استفاده از استامپ و اثر انگشت
۱۳۹۹/۰۶/۲۱ - ۱۰:۰۰

طبق گفتهٔ عزیزالله شهیازی استاندار البرز، این استان ۳ کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد که از این تعداد در انتخابات دور اول ۲ نماینده با آراء مردم مشخص شد و یک نماینده نیز از بین ۲ نامزد در مرحله دوم انتخاب می‌شود.

بر اساس این اظهارات، ستاد انتخابات استان و فرمانداران شهرستان‌های کرج، فردیس و اشتهارد تمامی اقدامات و برنامه ریزی لازم را داشتند تا در چارچوب قوانین انتخابات و دستورالعمل‌های بهداشتی، مردم در پای صندوق‌های رأی حاضر شوند.

در رأی گیری دوم دور انتخابات مجلس شورای اسلامی، استفاده از استامپ و اثر انگشت برای پیشگیری از شیوع کرونا، حذف شده است.

تکمیل حماسه دوم اسفند
۱۳۹۹/۰۶/۲۱ - ۰۹:۴۹

بنا به اعلام روابط عمومی فرمانداری بندرگز، حسین احمدی فرماندار بندرگز گفت: کار رأی گیری مرحله دوم دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از ساعت هشت صبح روز جمعه در بندرگز آغاز شد.

وی افزود: مردم شهرستان‌های غرب گلستان با حضور در پای صندوق‌های اخذ رأی از میان دو نامزد راه یافته به این مرحله، یک نفر را راهی بهارستان خواهند کرد. تعداد شعبه‌های اخذ رأی مرحله دوم در شهرستان بندرگز ۵۳ شعبه است.

این مقام مسوول اظهار کرد: تمامی عوامل اجرایی، نظارتی، بازرسی و انتظامی تنها در چارچوب قانون با جدیت و دقت وظایف خود را انجام می‌دهند.

رییس ستاد انتخابات بندرگز گفت: از مردم تقاضا می‌شود رأی دادن خود را به لحظات پایانی رأی گیری موکول نکنند و در هنگام حضور در شعبه اخذ رأی پروتکل‌های بهداشتی را حتماً رعایت کنند.

رأی‌گیری در ۲۳۰ شعبه ثابت و ۱۴ شعبه سیار گلستان
۱۳۹۹/۰۶/۲۱ - ۰۹:۴۴

طبق اعلام پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، هادی حق‌شناس صبح امروز جمعه در گفتگو با سیمای مرکز گلستان و اعلام رسمی آغاز مرحله دوم یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه غرب استان، اظهار کرد: ۴ هزار نفر عوامل اجرایی پس از غربالگری بهداشتی تلاش دارند در محیطی سالمو بهداشتی آراء مردم را اخذ کنند.

وی افزود: رأی گیری از ساعت ۸ صبح امروز جمعه ۲۱ شهریور آغاز شده و تا ساعت ۱۸ ادامه دارد و از تمام رأی دهندهان تقاضا داریم هرچه زودتر به شعب اخذ رأی مراجعه کرده و آراء خود را به صندوق بیاندازند.

استاندار گلستان گفت: ۲۳۰ شعبه ثابت و ۱۴ شعبه سیار آرا ۱۹۸ هزار واجد شرایط رأی دادن را اخذ می‌کنند که البته تعداد واجدین در دوره اول این حوزه انتخابیه ۱۹۳ هزار نفر بوده است.

حق شناس یادآور شد: کسانی در این مرحله می‌توانند رأی بدهند که در مرحله اول هم در این حوزه انتخابیه شرکت کرده‌اند و یا کسانی که در انتخابات این دوره اصلاً شرکت نکرده‌اند و همچنین در این مرحله ۲۱۲۰ نفر رأی اولی هستند.

وی ادامه داد: تلاش عوامل اجرایی برگزاری انتخاباتی با آرامش، سالم، پرشور و با رعایت تمام شیوه نامه‌های بهداشتی است و سلامت مردم برای ما در اولویت است.

مرحله دوم یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه غرب استان در شهرستان‌های کردکوی، بندرگز، گمیشان و ترکمن از ساعت ۸ صبح امروز جمعه ۲۱ شهریور در ۲۴۴ شعبه اخذ رأی آغاز شده و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تا ساعت ۱۸ ادامه دارد.

أخذ رأی فقط با ارائه شناسنامه و کارت ملی
۱۳۹۹/۰۶/۲۱ - ۰۹:۱۳

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۴۱ اعلام کرد به اطلاع کلیه رأی دهندگان عزیز و اعضای شعب اخذ رأی می‌رساند که اخذ رأی در کلیه شعب ثابت و سیار فقط با ارائه شناسنامه و کارت ملی یا شماره ملی رأی دهنده امکان پذیر است و هیچ مدرک دیگری جایگزین شناسنامه قابل قبول نیست

همچنین جهت اخذ رأی نیازی به عکس دار بودن شناسنامه نبوده و دارندگان شناسنامه بدون عکس نیز می‌توانند در انتخابات شرکت کرده و رأی بدهند.

اعزام صندوق‌های سیار در صورت نیاز
۱۳۹۹/۰۶/۲۱ - ۰۹:۰۸

به گفتۀ بهرام سلیمانی دبیر ستاد انتخابات کرمانشاه، تعداد شعب اخذ رأی در حوزه انتخابیه کرمانشاه ۶۰۰ شعبه و در اسلام آبادغرب و دالاهو ۱۸۳ شعبه است؛ تعداد شعبه‌های اخذ رأی در مرحله دوم نسبت به مرحله قبل کاهش نداشته است و در شعبه‌هایی که ازدحام جمعیت وجود داشته باشد؛ صندوق‌های سیار به آن مناطق اعزام می‌شود.

بر اساس اظهارات مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کرمانشاه، افرادی می‌توانند در انتخابات شرکت کنند که در مرحله قبل در همین حوزه‌ها رأی داده باشند و یا اینکه مطلقاً رأی نداده باشند، ضمناً متولیدن ۲۱ شهریور ۸۱ و قبل از آن حق رأی دارند.

بر این اساس در کلیه شعب اخذ رأی دستگاه احراز هویت وجود دارد؛ از طریق این دستگاه از رأی دهندگان سریعاً استعلام گرفته می‌شود و بر این اساس این استعلام از شرکت افرادی که در مرحله قبل در شهرستان‌ها و حوزه‌های دیگر رأی داده باشند، جلوگیری می‌شود.

رأی‌گیری در کردستان در ۱۱۲ شعبه
۱۳۹۹/۰۶/۲۱ - ۰۸:۵۴

طبق گفتۀ محمدابراهیم زارعی سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان، آرای مردم حوزه انتخابیه بیجار به منظور تعیین نماینده این شهرستان در دور دوم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۱۱۲ شعبه اخذ می‌شود که ۴۱ مورد آن شهری و ۷۱ مورد نیز روستایی است.

بر اساس این اظهارات، همچنین از ۱۱۲ شعبه اخذ رای ۳۹ مورد آن ثابت و ۷۳ مورد نیز سیار پیش‌بینی شده که واجدان شرایط رای در این شهرستان باید نماینده خود در مجلس شورای اسلامی را از بین ۲ نامزد راه یافته به دور دوم انتخابا کنند.

طبق تقویم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی مقرر بود دور دوم این همایش سیاسی ۲۹ فروردین ۱۳۹۹ برگزار شود اما بدلیل شیوع ویروس کرونا به ۲۱ شهریور موکول شد.

بر اساس نتایج شمارش آرای حوزه انتخابیه شهرستان بیجار در مرحله اول ۳۷ هزار و ۲۷۴ رای صحیح داشت که حمدالله کریمی (نماینده دور دهم) با کسب ۶ هزار و ۸۴۷ رای و علیرضا زندیان با پنج هزار و ۸۳۴ رای نتوانستند آرای لازم را کسب کنند در نتیجه انتخابات در این حوزه به مرحله دوم کشیده شد.

پیش‌بینی ۳۱۹ شعبه اخذ رأی برای حوزه انتخابیه زنجان و طارم
۱۳۹۹/۰۶/۲۱ - ۰۸:۴۹

خیرالله ترخانی مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری زنجان اخیراً با اشاره به اینکه در حوزه انتخابیه زنجان و طارم برای دور دوم انتخابات در مجموع ۴۳۸ هزار و ۶۸۷ نفر واجد شرایط رأی دادن هستند، گفته بود: از این تعداد افراد واجد شرایط، ۴۰۳ هزار و ۱۱۰ نفر در حوزه انتخابیه زنجان و ۳۵ هزار و ۵۷۷ نفر نیز در حوزه انتخابیه طارم واجد شرایط رأی دادن هستند.

ترخانی با تاکید بر اینکه شهروندان در دو حوزه انتخابیه زنجان و طارم حتماً باید ضمن استفاده از ماسک، خودکار شخصی نیز به همراه داشته باشند، تصریح کرده بود: مشارکت مردم زنجان در دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی ۳۸.۱۹ درصد و مشارکت مردم طارم نیز در این زمینه ۵۲.۴۹ درصد بوده است.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری زنجان با یادآوری اینکه در مجموع تعداد ۳۱۹ شعبه اخذ رأی برای حوزه انتخابیه زنجان و طارم در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی پیش‌بینی شده است، این نکته را نیز خاطرنشان کرده بود که همزمان با حوزه انتخابیه زنجان و طارم، دور دوم انتخابات قرار است روز ۲۱ شهریورماه امسال در ۲۲ شهرستان دیگر نیز برگزار شود.

غربالگری دست اندرکاران حاضر در شعب اخذ رای
۱۳۹۹/۰۶/۲۱ - ۰۸:۴۳

حیدر قاسمی رییس ستاد انتخابات استان اصفهان روز گذشته در گفت‌وگویی اعلام کرد آنچه موردنیاز برگزاری دومین مرحله انتخابات در حوزه‌های انتخابیه لنجان و سمیرم بوده را انجام دادیم.

وی با بیان اینکه برای تامین اقلام موردنیاز برگزاری انتخابات و اجرای خوب آن هماهنگی صورت گرفته است، تصریح کرد: هم در ستاد انتخابات و هم در شهرستان‌های اقدامات و پیش بینی‌های مورد نیاز را انجام دادند.

قاسمی ادامه داد: با توجه به اینکه انتخابات در این مرحله با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود، برگزاری انتخابات را با این شرایط پیش بینی کردیم.

وی اضافه کرد: به مردم ۲ حوزه انتخابیه لنجان و سمیرم اطمینان می‌دهیم که تمامی دست اندرکاران حاضر در شعب اخذ رای غربالگری شدند و اقلام بهداشتی موردنیاز را در اختیار آن‌ها قرار دادیم.

رییس ستاد انتخابات استان اصفهان به رای دهندگان در این ۲ حوزه انتخابیه تاکید کرد: از ماسک و خودکار شخصی در شعب اخذ رای استفاده کنند.

وی اظهارکرد: برای اینکه دقت لازم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی داشته باشیم در هر شعبه یک ناظر بهداشتی پیش بینی شده است.

قاسمی خاطرنشان کرد: تمهیدات حفاظت و امنیت شعب توسط کمیته‌های مربوطه با دستگاه‌های مربوطه هماهنگ شده و مشکلی در این راستا وجود ندارد.

تعداد واجدان شرایط در شهرستان سمیرم ۵۳ هزار و ۸۹۰ نفر و در شهرستان لنجان ۱۸۷ هزار و ۷۸۳ نفر است.

۲۰۴ شعبه اخذ رای در ۲ حوزه انتخابیه سمیرم و لنجان پیش بینی شده است.

استان اصفهان ۱۵ حوزه انتخابیه و در مجلس شورای اسلامی ۲۰ نماینده دارد.

وجود آثار تبليغاتی نامزدها در محل شعبه ممنوع
۱۳۹۹/۰۶/۲۱ - ۰۸:۲۲

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۴۰ اعلام کرد به اطلاع اعضای محترم شعب اخذ رأی مرحله دوم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی می‌رساند، کلیه اوراق و آثار تبلیغاتی متعلق به نامزدهای انتخاباتی به هیچ عنوان نباید در محل شعبه و اطراف درب ورودی و خروجی آن وجود داشته باشد. لذا در صورت مشاهده لازم است به سرعت نسبت به امحاء آنها اقدام شود. همچنین اگر در طول زمان رأی گیری َآثار تبلیغاتی از رأی دهندگان در شعبه باقی بماند، آنها را نیز امحاء کنند.

اطلاعيه شماره ۳۹ ستاد انتخابات کشور
۱۳۹۹/۰۶/۲۱ - ۰۸:۱۱

ستاد انتخابات کشور با صدور اطلاعیه شماره ۳۹ ستاد انتخابات کشور اعلام کدرد به آگاهی می رساند اخذ رأي برای مرحله دوم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شوراي اسلامي درحوزه هاي انتخابیه «لنجان»، «سمیرم»، «کرج، اشتهارد و فردیس»، «دهلران، دره شهر، آبدانان و بدره»، «اهواز، باوی، حمیدیه و کارون»، «زنجان و طارم»، «بیجار»، «کرمانشاه»، «اسلام آباد غرب و دالاهو» و «کردکوی، ترکمن، بندرگز و گمیشان» در تمامی شعب از ساعت ۸ صبح آغاز می‌شود


همراه داشتن شناسنامه و کارت ملی یا شماره ملی، ماسک، خودكار شخصي و نیز رعایت پروتکل های بهداشتی در هنگام مراجعه به شعب اخذ رای ضروري است.

جزئیات انتخابات مرحله دوم مجلس؛ از برگزارکنندگان تا انتخاب‌شوندگان
۱۳۹۹/۰۶/۲۱ - ۰۸:۱۰

دبیر ستاد انتخابات مرحله دوم یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، ضمن تشریح جزئیات برگزاری این انتخابات گفت: ۱۰۰ هزار مجری و ناظر د انتخابات پیش‌رو فعال خواهند بود.

جزئیات انتخابات مرحله دوم مجلس؛ از برگزارکنندگان تا انتخاب‌شوندگان

افزایش مستأجران خانه ملت تا ساعاتی دیگر
۱۳۹۹/۰۶/۲۱ - ۰۸:۰۹

از ساعت ۸ صبح امروز جمعه ۲۱ شهریور ۱۳۹۹ به مدت ۱۰ ساعت انتخابات مرحله دوم یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۸ استان برای ۱۰ حوزه انتخابیه شامل ۲۳ شهرستان برگزار می‌شود.

افزایش مستأجران خانه ملت تا ساعاتی دیگر


برچسب ها: مجلس انتخابات

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *