صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

۵۰۰ هزار نفر کودک آمریکایی در دو هفته اخیر کرونایی شدند

۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۵:۰۱
کد خبر: ۶۵۴۵۰۱
رسانه‌های آمریکایی گزارش داده‌اند بیش از نیم میلیون نفر کودک ظرف دو هفته در این کشور مبتلا به عفونت کرونا تشخیص داده شده‌اند این آمار در حالیست که بخشی از موارد ابتلای کودکان گزارش نمی‌شود.

_ ایسکانیوز نوشت: «آکادمی طب اطفال در آمریکا» و «انجمن بیمارستان کودکان» می‌گویند بیش از ۵۱۳۰۰۰ کودک مبتلا به عفونت کرونا تشخیص داده شده‌اند.

طبق گزارش شبکه خبری «سی‌ان‌ان» این دو نهاد آمریکایی گزارش داده‌اند ۷۰۶۳۰ کودک بین ۲۰ اوت تا ۳ سپتامبر به این بیماری مبتلا شده‌اند.

این ارقام به معنی افزایش ۱۶ درصدی موارد ابتلای کودکان به کرونا ظرف دو هفته گذشته است. در حال حاضر، روی‌هم‌رفته ۵۱۳،۴۱۵ کودک آمریکایی تشخیص ابتلا به عفونت کرونا گرفته‌اند.

«سالی گازا»، رئیس آکادمی طب اطفال گفت: «این ارقام به ما یادآوری می‌کنند که چرا لازم است این ویروس را جدی بگیریم.»

وی اضافه کرد: «با آنکه مسائل ناشناخته زیادی درباره کووید-۱۹ وجود دارد هنوز نمی‌دانیم آیا شیوع این بیماری در میان کودکان، رویداد‌های اجتماعات در سطح وسیع‌تر را منعکس می‌کنند یا خیر.»

گازا گفت: شیوع این بیماری در میان کودکان جامعه سیاه‌پوستان و اسپانیایی‌تبار و مناطق فقیرنشین به طرز نامتناسبی بیشتر است. او گفت: «ما باید تلاش بیشتری برای از بین بردن نابرابری‌های اجتماعی که باعث این تبعیض‌ها می‌شوند بکنیم.»

در گزارش این دو موسسه تصریح شده کودکان ۱۰ درصد از کل موارد ابتلا به کرونا در آمریکا را تشکیل می‌دهند. با این حال، بخشی از موارد ابتلای کودکان گزارش نمی‌شوند.

از برزیل با چهار میلیون و ۱۴۷ هزار و ۷۹۴ مورد ابتلا و ۱۲۶ هزار و ۹۶۰ مورد فوتی پیشی گرفته و در رده دوم کشور‌های جهان با بیشترین تعداد مبتلایان به کووید-۱۹ قرار گرفته است.

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *