صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

فیلم| اعتراض‌ها در آمریکا؛ اورگن، واشنگتن و کارولینای شمالی صحنه تظاهرات ضد نژادپرستی

۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۲:۴۲
کد خبر: ۶۵۴۲۷۶
۵۵ روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا، این کشور همچنان با موج اعتراض‌ها و ناآرامی‎ها در ایالت‎های مختلف روبرو است.
شهر‌های «راچستر» در ایالت «نیویورک»، «وینستون اسلم» و «سیاتل» در منطقه «واشنگتن» در آمریکا شب گذشته شاهد اعتراض‌ها و ناآرامی‌های گسترده‌ای بودند که منجر به بازداشت چند نفر از معترضان شد.
 
به گزارش «خبرگزاری فرانسه و سی ان ان»، اعتراض‌ها در نیویورک در پی انتشار ویدئوی دستگیری یک شهروند سیاه پوست توسط پلیس که به مرگ وی انجامید، انجام شد.
 
رییس پلیس «راچستر»، شهر محل حادثه در پی بالا گرفتن اعتراض‌ها از سمت خود استعفا داد؛ این استعفا همزمان با شکایت خواهر مقتول از پلیس «راچستر» انجام شد.
 
۷ افسر حاضر در حادثه مذکور نیز از کار تعلیق شدند.
گزارش‌ها از «سیاتل» نیز از تشدید اعتراض‌ها و ناآرامی‌ها و دستگیر شدن دستکم ۲۷ معترض حکایت دارد؛ اعتراض‌ها در این شهر در پی برپایی تظاهرات به مناسبت «روز کارگر» رخ داد.
 
سیاتل در پی قتل «جورج فلوید»، شهروند سیاه پوست به دست پلیس «مینیاپولیس» و اعتراض‌های پس از آن، شاهد ناآرامی‌های گسترده و حتی اعلام خودمختاری بخشی از شهر بود.
 
[video src="https://www.mizan.news/wp-content/uploads/2022/01/2748071_100.mp4"]
 
از «پورتلند» ایالت «اورگن» نیز خبر می‌رسد، اعتراض‌ها برای صد و دومین شب پیاپی برگزار شد و چند نفر در جریان این اعتراض‌ها دستگیر شدند.
 
اعتراض‌ها در این شهر در روز‌ها و هفته‌های اخیر به صحنه درگیری طرفداران «دونالد ترامپ»، رییس جمهور و معترضان مبدل شده است.
 
همچنین در «کارولینای شمالی»، هواداران و مخالفان دونالد ترامپ، همزمان با سخنرانی وی در فرودگاه «اسمیت رینولدز» در شهر «وینستون اسلم» با یکدیگر درگیر شدند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *