صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

ضرورت ورود آموزش و پرورش برای حل مشکل دسترسی سامانه شاد

۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۲:۳۰:۰۱
کد خبر: ۶۵۲۴۴۹
یک نماینده مجلس شورای اسلامی به تشریح مشکلات سامانه شاد و راهکارهای ارتقای آن برای دسترسی همه دانش آموزان به آن پرداخت.

احمد نادری در گفت‌وگو با میزان به تشریح مشکلات سامانه شاد پرداخت و گفت: من اخیرا بازدیدی را از چابهار از جمله محروم‌ترین مناطق ایران انجام دادم تا مشکلات این منطقه را بررسی کنم و متاسفانه بخشی از این مسائل به حوزه آموزش و پرورش برمی‌گردد.

وی ادامه داد: سامانه شاد اگرچه یک قدم رو به جلو در بحث آموزش‌ها بود، اما اشکال‌های متفاوتی را به لحاظ تکنیکال و محتوایی دارد که صرف نظر از همه این اشکالات مساله سطح دسترسی دانش آموزان به این سامانه است که بسیاری از خانواده‌ها از این امکان محروم هستند و یا از امکانات کمی برای برخورداری از این سامانه برخوردار هستند.

این نماینده کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: موضوعی که در این زمینه وجود دارد این است که وقتی ما مناطق مختلف کشور را بررسی می‌کنیم، شاهد این موضوع هستیم که دانش آموزان زیادی حتی در خود تهران و اطراف آن، امکان دسترسی سخت‌افزاری را به تبلت و گوشی‌های هوشمند ندارند که بتوانند به این سامانه دسترسی داشته باشند.

نادری خاطرنشان کرد: در واقع متاسفانه از طرف آموزش و پرورش هم همتی برای حل این مساله وجود ندارد و این وزارتخانه بار‌ها در این زمینه اطلاع‌رسانی کرده، اما آمار‌هایی که در این حوزه ارائه کرده، به نظر من واقعی نیست و باید راستی‌آزمایی شود.

این نماینده مجلس با اشاره به آمار آموزش و پرورش در زمینه عدم دسترسی ۳ و نیم میلیونی دانش‌آموزان به گیره‌های هوشمند و سامانه شاد تصریح کرد: هرچند نیازی به این آمار‌ها هم وجود ندارد و اگر سفری به مناطق محروم داشته باشیم یا اگر سفری به حواشی مناطق اطراف تهران هم صورت بگیرد، خواهیم دید که میزان دسترسی دانش آموزان بسیار کم است و مشکلات عدیده‌ای برای دانش آموزان وجود دارد.

نادری تصریح کرد: در نتیجه علیرغم همه تلاش‌هایی که در سامانه شاد صورت گرفته، اما ایرادات بسیاری زیادی دارد و توصیه من این است که در واقع به جای اینکه از حسن‌های سامانه شاد بگویند و ارائه آمار‌هایی که با راستی آزمایی امکان اشکال و نقصان به آنان وجود دارد، تلاش خود را بر این مساله قرار دهند که با همکاری دولت میزان دسترسی به سخت‌افزار واتصال سامانه شاد را فراهم کنند.

این نماینده مجلس با اشاره به محرومیت بسیاری از دانش آموزان از سیستم دیجیتال و شبکه آموزش تاکید کرد: تاکید وزارت آموزش و پرورش بر روی شبکه‌های تلویزیونی هم خوب است، اما این مساله آموزش را یک طرفه می‌کنند.

وی با بیان اینکه استمرار آموزش از طریق شبکه ملی با نقصان‌هایی روبه‌روست، ادامه داد: در حال حاضر تاکید بر روی استمرار آموزش از طریق شبکه‌های مجازی است چراکه این مساله آموزش دوطرفه را ایجاد می‌کنند و در واقع این بهترین ابزار است که شبکه‌های تلویزیونی می‌توانند مکمل این مساله باشند.

نادری از معرفی سامانه شاوک در کنار سامانه شاد به خبرنگاران برای پوشش برنامه‌های این وزارتخانه انتقاد کرد و گفت: وقتی امکان برگزاری یک نشست خبری با آقای وزیر با تعدادی محدودی از خبرنگاران وجود ندارد، چگونه انتظار داریم که این مساله در یک کلاس درسی و با حضور دانش آموزان فراهم شود، در نتیجه بهتر است این وزارتخانه فکر جدی را در این زمینه انجام دهند.

انتهای پیام



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *