صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

کرونا در جهان؛برنامه ژاپن برای واکسیناسیون،جنجال عروسی مقام هلندی،رکود در استرالیا

۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۸:۲۳
کد خبر: ۶۵۲۳۶۱
بزرگ‌ترین بحران بهداشتی جهان همچنان در کشور‌های مختلف جولان می‌دهد و قربانی می‌گیرد تا جایی که شمار قربانیان کرونا به بیش از ۸۶۱ هزار نفر رسیده است.
بیماری «کرونا» که تاکنون ۲۵ میلیون و ۹۲۵ هزار و ۴۹۵ نفر را مبتلا کرده و ۸۶۱ هزار و ۶۶۷ نفر را قربانی کرده است.
 
مهم‌ترین خبر‌های کرونایی جهان عبارتند از:
 
*آمریکا مشارکت در تلاش جهانی برای تولید واکسن کرونا را رد کرد: واشنگتن از همکاری با سازمان بهداشت جهانی برای تولید واکسن کرونا امتناع ورزید.
 
این کشور در عرصه داخلی نیز با اختلاف نظر‌های زیادی در مورد واکسن کرونا مواجه است.
 
* استرالیا وارد دوره رکود اقتصادی شد: در پی شیوع کرونا و کاهش رشد اقتصادی، استرالیا برای نخستین بار در ۳ دهه گذشته وارد دوره رکود اقتصادی شد.
 
*بازگشایی مدارس در اروپا: همزمان با رشد شمار مبتلایان به کرونا در قاره اروپا، کشور‌های این قاره اعلام کردند قصد دارند مدارس را بازگشایی کنند.
 
*وضعیت اضطراری در ایالت ویکتوریا استرالیا: دولت استرالیا اعلام کرد با وجود کاهش شمار موارد جدید ابتلا به کرونا در هفته اخیر، وضعیت اضطراری در ایالت «ویکتوریا» را ۶ ماه دیگر تمدید می‌کند.
 
این در حالی است که پیشتر صحبت از تمدید ۱۲ ماهه این وضعیت بود.
*جنجال عروسی وزیر امنیت هلند: انتشار تصاویری از عروسی «فردیناند گراپر هاوس»، وزیر امنیت و دادگستری هلند، وی در آستانه استعفا قرار گرفته است.
 
این وزیر هلندی که وزارتخانه متبوعش مسئولیت اجرای مقررات فاصله اجتماعی را برعهده دارد، در تصاویر مراسم ازدواجش فاصله یک و نیم متری در چارچوب مقررات ضد کرونایی را رعایت نکرد.
 
عذرخواهی و پرداخت جریمه ۷۸۰ یورویی (۲ برابر جریمه نقض مقررات کرونایی) توسط «گراپر هاوس»، نتوانست انتقادات را کمرنگ کند.
 
به همین دلیل مجلس نمایندگان هلند، روز چهارشنبه این موضوع را مورد بحث قرار می‌دهند و گزارش‌ها از تشدید تنش‌ها و احتمال استعفای وی حکایت دارند.
 
*فیلیپین شاهد کاهش شمار مبتلایان است: فیلیپین با ثبت ۲ هزار و ۲۱۸ مورد ابتلا، شاهد کمترین میزان روزانه شمار مبتلایان در ۵ هفته گذشته است.
 
یک چهارم مرگ‌های کرونایی در فیلیپین در ۱۵ روز گذشته ثبت شد.
 
*ثبت رکورد ابتلا در مجارستان: شروع سال تحصیلی و پایان تعطیلات تابستانی سبب شد تا کشور‌های مختلف اروپایی شاهد افزایش شمار مبتلایان است.
 
مجارستان، کشوری با جمعیت ۱۰ میلیون نفری، شاهد افزایش بی سابقه شمار مبتلایان به کروناست.
 
پیش بینی می‌شود رشد شمار مبتلایان در این کشور در روز‌ها و هفته‌های آینده ادامه داشته باشد.
 
*مرگ کارکنان خط مقدم بهداشت در سوریه: کمبود تجهیزات پزشکی و درمانی در سوریه سبب شده تا شمار کادر درمان و بهداشت سوریه که جان خود را بر اثر این بیماری از دست می‌دهند، افزایش یابد.
 
*ابتلای مقام ارشد گوا به کرونا: در حالی که «گوا» از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری هند، اقدام به کاهش مقررات کرونایی خود کرده بود، مقام ارشد این ایالت به کرونا مبتلا شد.
 
*حمایت ۶۹ درصدی مردم مالزی از دولت یاسین: «محی الدین یاسین»، نخست وزیر مالزی که جانشین «ماهاتیر محمد» شد، به دلیل رویکردش برای مقابله با کرونا با حمایت حدود ۷۰ درصدی مردم مواجه شد.
 
*یافته جدید در مورد آنتی بادی ها: محققان می‌گویند آنتی بادی‌های موجود در بدن بهبودیافتگان از کرونا تا ۴ ماه باقی می‌مانند.
 
*ممنوعیت اجتماعات خانوادگی در چند ایالت اسکاتلند
 
*توکیو در حال بررسی ارائه رایگان واکسن کرونا به شهروندانش: دولت ژاپن اعلام کرده واکسیناسیون همه جمعیت ۱۲۶ میلیون نفری خود را تا اواسط سال آینده انجام می‌دهد.
 
*ایسلند ۱۵ درصد شهروندان خود را مورد آزمایش کرونا قرار داده است.
 
*افزایش مصرف الکل در اروپا: بررسی‌ها نشان می‌دهد میزان مصرف الکل در اروپا ۱۳ درصد رشد داشته است.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *