صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

آموزش‌های مهارتی در کرونا بیشترین آسیب‌ها را در حوزه آموزش دیدند

۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۷:۵۴
کد خبر: ۶۵۲۳۴۹
رییس دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی وزارت آموزش‌وپرورش از لطمه خوردن به آموزش‌های مهارتی در زمان شیوع کرونا و ادامه‌ی روند آموزش با رعایت پروتکل‌های بهداشتی سخن گفت.

- بنا به اعلام مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، حمیدرضا عظمتی، در سی‌وچهارمین اجلاس سراسری روسا و مدیران آموزش‌وپرورش سراسر کشور در مورد فضا‌های آموزشی در شرایط کرونا و مأموریت‌های دانشگاه شهید رجایی سخن گفت و اظهار کرد: پدیده کرونا در کشور‌های مختلف رخ داده است و فعالیت‌ها را تحت تأثیر خود قرار داده است؛ در دانشگاه بر روی این موضوع آموزش و تحقیقاتی داشتیم تا وضعیت کشور را نسبت به‌کل دنیا را بسنجیم.

رییس دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی در خصوص مواجه با مسئله آموزش گفت: فعلاً آموزش از راه دور تنها گزینه برای ما است و برای این مهم زیرساخت‌های فناوری اطلاعات باید فراهم شود. ایران در مقایسه با سایر کشور‌های دنیا به شاخص‌های برتر نزدیک است. حتی در کشور‌هایی مثل آلمان، آمریکا و فنلاند درصد استفاده از فضای مجازی صد در صد نیست. در کشور ما ۷۴ درصد خانواده‌ها به کامپیوتر دسترسی و نزدیک ۸۰ درصد خانواده‌ها اینترنت خانگی دارند؛ پس این تصور که خانواده‌ها در همه کشور‌ها دسترسی ۱۰۰ درصدی به اینترنت دارند و ایران در این حوزه عقب است، تصور درستی نیست.

وی گفت: یکی از روش‌های استفاده شده برای عبور از مسئله کرونا استفاده از زیرساخت‌های آموزشی است. کشور‌های دیگر هم در این مسئله از ظرفیت صداوسیما و پلتفرم‌ها استفاده کردند، پس مسیری که در کشورمان طی کردیم با آمار‌های جهانی همخوانی دارد.

عظمتی با اشاره به اینکه آموزش مجازی جای آموزش حضوری را نمی‌گیرد گفت: مسیری که در آن حرکت می‌کنیم مطابقت روش‌های طی شده در سایر کشور‌ها است.

رییس دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی افزود: این دانشگاه تنها دانشگاه کشور است که برای تربیت فنی و حرفه‌ای اهتمام دارد. ازآنجایی‌که آموزش‌های مهارتی در کرونا بیشترین آسیب‌ها را در حوزه آموزش دیدند. بهترین راهکاری که وجود دارد این است که از پروتکل‌های بهداشتی استفاده کنیم و آموزش‌های مهارتی را متوقف نکنیم.

وی افزود: حوزه برنامه‌ریزی درسی در تربیت‌معلم مهم است و این حوزه موظف است دو بخش دروس تخصصی و صلاحیت‌های معلمی نیاز‌های روز را احصا کند. ازاین‌رو درسی با عنوان درس آموزش تلفیقی را اضافه کنیم تا معلمان ما آماده مواجه با شرایطی مثل کرونا باشند و غافلگیر نشوند. این درس از ابتدای سال تحصیلی جاری ارائه می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *