ضرورت بازبینی برنامههای آموزش و پرورش برای تقویت المپیادها
این نماینده مجلس ادامه داد: در آن ایام قاعدتا آموزشهای لازم به خانوادهها داده نشد که چگونه میتوانند فرزندانشان را از آسیبهای فضای مجازی، اخلاقی ناشی از اینترنت حفظ کنند، در نتیجه این مساله اکنون نیازمند آموزش همگانی برای اولیا، دانش آموزان و مدارس بوده و هست که به نحو مدیریت شده بتوانند از فضای مجازی برای امر آموزش بهرهمند شوند.
این نماینده مجلس تصریح کرد: این وظیفه وزارت آموزش و پرورش و رسانه ملی است که اطلاعرسانی را به طور ریشهای و نهادینه انجام دهد؛ هرچند به صورت ریشهایتر اگر به این مساله نگاه شود، باید به این نکته نیز اشاره کرد که در واقع این مساله وظیفه برزمین مانده وزارت ارتباطات و اطلاعات است که باعث شده خانوادهها از آسیبهای فضای مجازی در امان نمانند.
وی ادامه داد: گسترش فضای مجازی آسیبهای بسیاری را در نوجوانان و دانش آموزان پدید آورد که عدم اهتمام رییسجمهور برای تشکیل شورای عالی فضای مجازی هم در آن موثر بود و اگر از قبل تدبیری برای شبکه ملی اطلاعات مطابق تاکید مکرر رهبر انقلاب انجام میشد، امروز با این آسیبها مواجه نبودیم.
این نماینده مجلس تاکید کرد: امروز خانوادهها و نوجوانان با آسیبهای این حوزه روبهرو هستند و مجلس هم باید در این زمینه ورود کند.
وی به سوال دیگری در خصوص گلایه رهبری از برجسته نبودن وضعیت المپیادهای کشوری در سالهای اخیر هم پاسخ داد و تصریح کرد: المپیادها نیاز به یک برنامهریزی جدی برای شناختن استعدادها و خلاقیتهای دانش آموزان دارد که به موازات شناسایی این استعدادها باید برنامهریزی جدی برای پرورش آنها باید صورت بگیرد تا ما بتوانیم در عرصه جهانی و زمینه گفتمانی حرفی برای گفتن داشته باشیم.
این نماینده مجلس تصریح کرد: در سالهای اخیر این عرصه هم تضعیف شده و این مساله نیازمند بازبینی مجدد برنامههای وزارت آموزش و پرورش برای شناسایی نخبگان و آموزش آنان دارد.