صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

علت کمبود و گرانی لاستیک

۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰:۰۱
کد خبر: ۶۵۱۵۹۳
عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: علت اصلی نابسامانی قیمت لاستیک حضور کم رنگ نهاد‌های نظارتی و نبود سامانه توزیع سیستمی است.

- خانه ملت نوشت: بهزاد رحیمی با انتقاد از نابسامانی بازار تایر، گفت: هرچند بخشی از افزایش قیمت لاستیک و نابسامانی در این بازار ناشی از رشد نرخ ارز و هزینه‌های تولید است، اما حضور دلالان و محتکران در حوزه تایر به ویژه لاستیک خودرو سواری را نیز نمی‌توان در بی ثباتی قیمت‌ها در این حوزه نادیده گرفت.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی بخشی از افزایش قیمت لاستیک را ناشی از حضور کم رنگ نهاد‌های نظارتی در بازار دانست و افزود: سودجویان از این فرصت سوءاستفاده کرده و در سایه ضعف نظارتی و نبود سامانه توزیع سیستمی تمام تلاش خود را برای بی ثباتی بازار به کار می‌برند.

وی شفافیت در زنجیره تامین و توزیع لاستیک را یکی از راهکار‌های ساماندهی بازار برشمرد و اضافه کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت باید سازوکاری ویژه پیش‌بینی کند تا تولیدکنندگان و واردکنندگان تایر با ثبت اسناد تولید و فروش خود، زمینه رصد بازار و برخورد با تخلف و احتکار را به صورت برخط فراهم کنند.

وی سهم تولید داخلی در تامین تایر خودرو سواری مورد نیاز کشور را مناسب توصیف کرد و ادامه داد: از آنجا که براساس گزارش‌های ارائه شده، لاستیک سبک به اندازه کافی در کشور تولید می‌شود، کمبود و گرانی این کالا منطقی نیست؛ بنابراین نبود سامانه سیستمی برای نظارت بر بازار، علت اصلی این مشکلات است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: گرانی قیمت لاستیک موجب افزایش هزینه حمل و نقل شده و این امر به صورت مستقیم بر زندگی و معیشت مردم اثرگذار است که مسئولان ذی‌ربط باید تدابیر لازم برای جلوگیری از این گرانی را اخذ کنند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *