صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

تشریح مواجهه سیستم‌های آموزشی کشور‌های دنیا با پدیده کرونا

۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸:۱۹
کد خبر: ۶۵۰۷۹۹
رییس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور به تشریح مواجهه  سیستم‌های آموزشی کشور‌های دنیا با پدیده کرونا پرداخت.

- غلامرضا کریمی با حضور در مجله خبری نگاه در خصوص تجربیات مدارس کشور‌های جهان در مورد شیوع کرونا و اقداماتی که در مورد بازگشایی مدارس انجام شده است، اظهار کرد: شیوع ویروس کرونا بی‌سابقه‌ترین پدیده در جهان بوده و در حدود ۹۰ درصد مدارس دنیا در اثر شیوع بیماری کرونا تعطیل شد. این بیماری بی‌سابقه یک میلیارد و ۶۰۰ هزار یادگیرنده را مجبور به ماندگاری در خانه کرد.
 
وی افزود: با شیوع این بیماری در چین و گسترش آن به کشور‌های دیگر،  ابهامی برای مسئولان و مدیران کشور‌ها
به وجود آمد. در بسیاری از کشور‌ها تصور بر این بود که مدارس تنها برای چند هفته یا حداکثر یک ماه تعطیل می‌شود، اما باگذشت زمان و گستردگی بیشتر این ویروس دولت‌ها مجبور به مداخله در امور اقتصادی و اجتماعی کشور خود شدند و در آموزش‌وپرورش نیز دولت به این نتیجه رسید که باید در این حوزه  مداخله کند.
 
کریمی با اشاره به اینکه در برخی از کشور‌های اروپایی آموزش بر بستر فضای مجازی از قبل هم معمول بوده و به‌عنوان آموزش مکمل مورد استفاده قرار می‌گرفت، گفت: کشور ما تمام آموزش‌ها را به‌صورت حضوری برگزار می‌کرد و در آموزش مجازی هیچ زمینه قبلی نداشت و به همین دلیل انتقال آموزش‌ها به بستر دیگری سخت بود، اما با تدابیری که اندیشیده شد و کمک‌های دولت توانستیم در همان روز‌های ابتدایی شیوع کرونا شبکه آموزشی دانش‌آموز (شاد) را راه‌اندازی کنیم.
 
 
رییس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور گفت: در اکثر کشور‌های جهان به همین صورت عمل شد. ابتدا آموزش را از برنامه‌های تلویزیونی شروع کردند، اما شبکه‌های تلویزیونی امکان برقراری تعاملی یا دوسویه بین معلم و دانش آموزان را نداشتند؛ لذا  در اکثر کشور‌ها پلتفرم‌های lms طراحی و راه‌اندازی شد و دانش آموزان برای آموزش به سمت آن هدایت شدند.
 
وی گفت: نتایج پژوهش‌های انجام شده نشان دهنده این موضوع است که میزان یادگیری دانش آموزان در سال گذشته تقریباً یک‌سوم میزان یادگیری در سال‌های دیگر بوده و این می‌تواند آسیبی جدی در آموزش کشور‌های جهان باشد.
 

برچسب ها: کرونا آموزش

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *