صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

ایران اولین کشور کمک کننده به دولت عراق و اقلیم کردستان در مقابله با داعش بود

۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۷:۳۴
کد خبر: ۶۴۹۰۶
دسته بندی‌: سیاست
خبرگزاری میزان: معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه گفت: جمهوری اسلامی ایران با درک درست از ماهیت گروه تروریستی داعش و اهداف حامیان آن، اولین کشوری بود که به درخواست کمک دولت عراق و مقام های اقلیم کردستان در مقابله با داعش پاسخ مثبت داد.
به گزارش به نقل از اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، علی باپیر امیر حزب جماعت اسلامی اقلیم کردستان عراق امروز -چهارشنبه- با حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان دیدار و پیرامون اوضاع عراق و منطقه گفت و گو کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار وحدت، با اشاره به ضرورت انسجام و تمامیت ارضی عراق و مشارکت سیاسی همه اقوام و طوایف این کشور منطبق با قانون اساسی در راستای حفظ منافع همه عراقی ها، بر روابط دوستانه و برادرانه جمهوری اسلامی ایران با دولت و ملت عراق تأکید کرد.

وی همچنین با تاکید بر حمایت از محور مقاومت در منطقه و ملت های مظلوم، مبارزه صادقانه با تروریسم را بعنوان اصول تغییر ناپذیر سیاست خارجی کشورمان ذکر کرد.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به پیچیدگی شرایط منطقه، تندروی و افراط گرایی را فتنه وارداتی به کشورهای جهان اسلام برشمرد و اتحاد اسلامی، همکاری منطقه ای و دوری از فروافتادن در توطئه های آمریکا و رژیم صهیونیستی را راهکار عبور دولت های منطقه از شرایط سخت کنونی دانست.

امیر حزب جماعت اسلامی عراق نیز در این دیدار با اشاره به اینکه انسجام عراق و وحدت اقوام و طوایف در این کشور، زمینه استمرار حضور داعش را از بین خواهد برد، افزود: تفرقه و اختلاف کنونی در جهان اسلام، وضعیتی غیرطبیعی و نتیجه توطئه های دشمنان اسلام است.

وی با تأکید بر نقش مهم و اثرگذار ایران در منطقه و جهان اسلام، خواستار تلاش بیشتر کشورمان برای تحکیم وحدت و همکاری میان کشورهای اسلامی گردید.

علی باپیر شرایط کنونی منطقه و جهان اسلام را صرفاً به نفع رژیم صهیونیستی دانست و اضافه کرد: کشورهای اسلامی می بایست تمام توان خود را برای مقابله با افراط گرایی، رژیم صهیونیستی و دشمنان اسلام بکار گیرند.


انتهای پیام /


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *