بازار سیاه در انتظار تغییر سهمیه بندی سوخت
رییس انجمن شرکتهای زنجیرهای توزیع فرآوردههای نفتی تغییر سهمیه بندی سوخت بر اساس کد ملی را زمینه ساز ایجاد بازار سیاه بنزین عنوان کرد.
رییس انجمن شرکتهای زنجیرهای توزیع فرآوردههای نفتی تصریح کرد: بنزین مشتقی از نفت خام است و اگر به دنبال توزیع عادلانه ثروت هستیم باید به سهم توزیع مناسب نفت باشیم، اگر بنا باشد بنزین تقسیم شود باید سایر کالاهای مصرفی مانند تیرآهن نیز تقسیم شود.
وی افزود: تخصیص سهمیه سوخت بر اساس کد ملی مشکلات فراوانی از قبیل ایجاد بازار سیاه برای خرید و فروش، افزایش واسطه گری برای خرید بنزین و هزینههای سرمایه گذاری برای توزیع کارت سوخت میان ۸۰ میلیون ایرانی را به اقتصاد کشور تحمیل خواهد کرد.
- بیشتربخوانید:
- سهمیه بندی بنزین در مسیر بازبینی
رییسی فرد عنوان کرد: سهمیه بندی سوخت بر اساس کد ملی به مراتب تاثیرات منفی بیشتری بر اقتصاد کشور دارد و باعث ایجاد فرهنگ واسطه گری و صفهای خرید فروش بنزین خواهد شد.
رییس انجمن شرکتهای زنجیرهای توزیع فرآوردههای نفتی ادامه داد: صحبتهای در خصوص ایجاد سامانه برای فروش بنزین در صورت عدم استفاده فرد از سهمیه سوخت عنوان شده، اما به دلیل مشکلات و موانع به طور قطع شکست خواهد خورد به دلیل اینکه بسیاری از مردم خود وارد چرخه خرید و فروش خواهند شد.
وی افزود: با توجه به مصرفی بودن بنزین و ارائه یارانه برای فروش، مصرف بنزین با قاچاق و افزایش بی رویه مصرف همراه بوده است، به همین منظور دولت باید قیمت بنزین را واقعی کند و هر فرد بسته به میزان مصرف از سوخت استفاده کند.
رییسی فرد بیان کرد: در صورت واقعی سازی قیمت بنزین باید منابع به دست آمده از این طرح، ضمن شفاف سازی و ارائه گزارش به مردم در خصوص هزینه کرد آن صرف توسعه و ارتقا زیرساختهای اقتصاد و عمرانی کشور شود و در هزینههای جاری دولت هزینه نمیشود.
رییس انجمن شرکتهای زنجیرهای توزیع فرآوردههای نفتی تصریح کرد: سرمایه طبیعی کشور نیازمند استفاده بهینه است و نباید با در نظر گرفتن اهداف کوتاه مدت موجبات هدر رفت این منابع را به وجود آورد و بهترین بخش برای هزینه کرد این سرمایه زیر ساختهای اقتصادی به منظور رشد شاخص اقتصاد و افزایش اشتغالزایی فراهم کرد.
وی با اشاره به مصرف بنزین در کشور بیان کرد: مصرف بنزین پس از شیوع بیماری کرونا کاهش محسوسی داشته و پس از کاهش محدودیتها به حدود ۷۰ میلیون لیتر در روز رسیده است که در مقایسه با مدت مشابه به کاهش ۱۵ درصدی رسیده است.
رییس انجمن شرکتهای زنجیرهای توزیع فرآوردههای نفتی ادامه داد: صحبتهای در خصوص ایجاد سامانه برای فروش بنزین در صورت عدم استفاده فرد از سهمیه سوخت عنوان شده، اما به دلیل مشکلات و موانع به طور قطع شکست خواهد خورد به دلیل اینکه بسیاری از مردم خود وارد چرخه خرید و فروش خواهند شد.
وی افزود: با توجه به مصرفی بودن بنزین و ارائه یارانه برای فروش، مصرف بنزین با قاچاق و افزایش بی رویه مصرف همراه بوده است، به همین منظور دولت باید قیمت بنزین را واقعی کند و هر فرد بسته به میزان مصرف از سوخت استفاده کند.
رییسی فرد بیان کرد: در صورت واقعی سازی قیمت بنزین باید منابع به دست آمده از این طرح، ضمن شفاف سازی و ارائه گزارش به مردم در خصوص هزینه کرد آن صرف توسعه و ارتقا زیرساختهای اقتصاد و عمرانی کشور شود و در هزینههای جاری دولت هزینه نمیشود.
رییس انجمن شرکتهای زنجیرهای توزیع فرآوردههای نفتی تصریح کرد: سرمایه طبیعی کشور نیازمند استفاده بهینه است و نباید با در نظر گرفتن اهداف کوتاه مدت موجبات هدر رفت این منابع را به وجود آورد و بهترین بخش برای هزینه کرد این سرمایه زیر ساختهای اقتصادی به منظور رشد شاخص اقتصاد و افزایش اشتغالزایی فراهم کرد.
وی با اشاره به مصرف بنزین در کشور بیان کرد: مصرف بنزین پس از شیوع بیماری کرونا کاهش محسوسی داشته و پس از کاهش محدودیتها به حدود ۷۰ میلیون لیتر در روز رسیده است که در مقایسه با مدت مشابه به کاهش ۱۵ درصدی رسیده است.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *