صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

مشتریان از فرآیند فروش خودرو رضایت دارند

۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۰:۰۱
کد خبر: ۶۴۸۸۷
دسته بندی‌: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
خبرگزاری میزان: دفتر صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت طبق نظرسنجی های انجام شده میزان رضایت مشتریان از خدمات فروش خودروهای سواری در نیمه دوم سال گذشته را اعلام کرد.
به گزارش ، میانگین رضایت مشتریان از فروش خودروهای سواری 638 امتیاز از 1000 امتیاز اعلام شد.

بر این اساس شرکت آرین موتور پویا توانست از 1000 امتیاز 679 امتیاز را کسب کند و بعد از آن کرمان موتور با 670 ، خودروسازان راین با 655، آسان موتور با 652 و خودرو سازی مدیران با 648 در ردیفهای بعدی هستند.

شرکتهای ایران خودرو با 648 امتیاز، مدیا قشم با با 624 امتیاز ، بهمن موتور با 619 امتیاز، سایپا با 611 امتیاز، پارس خودرو با 588 امتیاز، دیار خودرو با 585 امتیاز و اطلس خودرو با 580 امتیاز در رده های بعدی جای گرفتند.

بر اساس این گزارش ایران خودرو با 53درصد بیشترین سهم بازار را در اختیار دارد و کمترین سهم بازار در اختیار شرکتهای آسان موتور، دیار خودرو و اطلس خودرو با یک صدم درصد است.

 بر این اساس شرکت سایپا با 37درصد و خودرو سازی مدیران با 3.7 درصد از سهم بازار دوم و سوم شدند.

همچنین کرمان موتور   با 2.2 درصد ، پارس خودرو با 1.5 درصد ، بهمن موتور با 1.3 درصد خودرو سازان راین با 4 صدم درصد   و مدیا قشم و آریان موتور پویا با 2 صدم درصد از سهم بازار در رتبه های بعدی قرار دارند.

بر اساس این  نظر سنجی و با توجه به دستورالعمل اندازه گیری رضایت مشتری کمترین رضایت مشتریان مربوط به شاخص رفع ایرادات احتمالی به هنگام تحویل خودرو و بیشترین میزان رضایت مشتریان نیز در خصوص نحوه برخورد کارکنان بوده است.

این نظر سنجی با توجه به  میزان رضایت مشتریان از فرآیند فروش خودرو سواری در نیمه دوم سال ۱۳۹۳ نسبت به نیمه اول همان سال ، درقالب محورهای اطلاع رسانی و پاسخگویی، توجه به خواسته مشتری، وقت و زمان صرف شده و تحویل خودرو مورد سنجش قرار گرفت و رشد 6.3 درصدی احصا شد.

در این نظر سنجی با 121 هزار و 923 نفر از خریداران خودرو از 2134 نمایندگی متعلق به 12 شرکت داخلی و نمایندگی شرکت خارجی عرضه کننده خودروی سواری که بیش از 82 مدل خودرو را در 369 شهر کشور عرضه کرده بودند، مصاحبه شد و میانگین رضایت مشتری از خودرو سواری 638 از 1000 امتیاز محاسبه شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *