مشتریان از فرآیند فروش خودرو رضایت دارند
خبرگزاری میزان: دفتر صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت طبق نظرسنجی های انجام شده میزان رضایت مشتریان از خدمات فروش خودروهای سواری در نیمه دوم سال گذشته را اعلام کرد.
به گزارش ، میانگین رضایت مشتریان از فروش خودروهای سواری 638 امتیاز از 1000 امتیاز اعلام شد.
بر این اساس شرکت آرین موتور پویا توانست از 1000 امتیاز 679 امتیاز را کسب کند و بعد از آن کرمان موتور با 670 ، خودروسازان راین با 655، آسان موتور با 652 و خودرو سازی مدیران با 648 در ردیفهای بعدی هستند.
شرکتهای ایران خودرو با 648 امتیاز، مدیا قشم با با 624 امتیاز ، بهمن موتور با 619 امتیاز، سایپا با 611 امتیاز، پارس خودرو با 588 امتیاز، دیار خودرو با 585 امتیاز و اطلس خودرو با 580 امتیاز در رده های بعدی جای گرفتند.
بر اساس این گزارش ایران خودرو با 53درصد بیشترین سهم بازار را در اختیار دارد و کمترین سهم بازار در اختیار شرکتهای آسان موتور، دیار خودرو و اطلس خودرو با یک صدم درصد است.
بر این اساس شرکت سایپا با 37درصد و خودرو سازی مدیران با 3.7 درصد از سهم بازار دوم و سوم شدند.
همچنین کرمان موتور با 2.2 درصد ، پارس خودرو با 1.5 درصد ، بهمن موتور با 1.3 درصد خودرو سازان راین با 4 صدم درصد و مدیا قشم و آریان موتور پویا با 2 صدم درصد از سهم بازار در رتبه های بعدی قرار دارند.
بر اساس این نظر سنجی و با توجه به دستورالعمل اندازه گیری رضایت مشتری کمترین رضایت مشتریان مربوط به شاخص رفع ایرادات احتمالی به هنگام تحویل خودرو و بیشترین میزان رضایت مشتریان نیز در خصوص نحوه برخورد کارکنان بوده است.
در این نظر سنجی با 121 هزار و 923 نفر از خریداران خودرو از 2134 نمایندگی متعلق به 12 شرکت داخلی و نمایندگی شرکت خارجی عرضه کننده خودروی سواری که بیش از 82 مدل خودرو را در 369 شهر کشور عرضه کرده بودند، مصاحبه شد و میانگین رضایت مشتری از خودرو سواری 638 از 1000 امتیاز محاسبه شد.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *