38 درصد از تلفات رانندگی عابران پیاده هستند/ برنامهریزی برای کاهش 50 درصدی آمار کشتهشدگان در این حوادث
خبرگزاری میزان: عضو هیئت علمی دانشگاه پلیس، گفت: در سال گذشته در تهران ۶۵۰ نفر در سوانح رانندگی کشته شده اند، که حدود ۲۵۰ نفر یعنی ۳۸ درصد عابران پیاده بودند. این در حالی است که طرح خط سفید می تواند جلوی این فاجعه را بگیرد.
به گزارش گروه اجتماعی ، ،سردار انصاری عضو هیئت علمی دانشگاه پلیس در همایش آسمان آبی زمین پاک اظهار کرد: سازمان ملل متحد در سال ۲۰۱۰ در مجمع عمومی تصویب کرد، که از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۲۰ دهه ایمنی اعلام شود.
وی با اشاره به اینکه ایجاد نظم و انضباط در حوزه ترافیک نماد انضباط اجتماعی است، عنوان کرد: اگر این انضباط در تهران صورت گیرد به طور قطع در تمام کشور الگو می شود. خط سفید در سال ۷۰ به عنوان تردد خطوط مطرح بود و در سال ۸۰ نیز عبور از خطوط عابر پیاده مطرح شد، که در هر دو مورد نیازمند اصلاح الگوی شهروندان هستیم و ما این موضوع را باید به عنوان یک اعتقاد نمود دهیم.
این عضو هیئت علمی دانشگاه پلیس اظهار کرد: پلیس سال ۸۴ قانون استفاده از کمربند ایمنی را ملزم کرد، ولی ۹۰ درصد از شهروندان با اعتقاد این کار را انجام دادند و این اعتقاد باید در زمینه خط سفید نیز نهادینه شود.
سردار انصاری بالا بودن آمار ترافیک را به دلیلفرهنگ پایین استفاده از اتومبیل در کشور دانست و عنوان کرد: امروز نسبت به جایگاه جهانی نیازمند فرهنگ سازی بیشتری هستیم. در سال گذشته ۶۵۰ نفر در شهر تهران در تصادفات کشته شده اند، که حدود ۲۵۰ نفر یعنی ۳۸ درصد عابران پیاده بودند و طرح خط سفید می تواند جلوی این فاجعه را بگیرد.
وی با اشاره به اینکه باید در بعد فرهنگی تبلیغات وسیع صورت گیرد، گفت: هزینه اقتصادی سرانه ترافیک در جهان یک تا سه درصد تولید ناخالص ملی است، ولی در کشور ما حدود هفت درصد است و در سال های گذشته تولید ناخالص داخلی ما زیر هفت درصد بوده است و این تصادفات تولید ناخالص اقتصادی ما را از بین برده است. پس باید از بعد فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی به این مسائل بپردازیم.
عضو هیئت علمی دانشگاه پلیس در پایان خاطر نشان کرد: در کشور ما به عنوان یک عضو جامعه ملل، باید در سال ۲۰۲۰ تلفات ۵۰ درصد کاهش داشته باشد. برنامه توسعه رفتار امن ترافیکی باید در شهر تهران تهیه شود و در مبحث مدیریت یکپارچه یا مدیریت واحد توسعه پیدا کند.
وی با اشاره به اینکه ایجاد نظم و انضباط در حوزه ترافیک نماد انضباط اجتماعی است، عنوان کرد: اگر این انضباط در تهران صورت گیرد به طور قطع در تمام کشور الگو می شود. خط سفید در سال ۷۰ به عنوان تردد خطوط مطرح بود و در سال ۸۰ نیز عبور از خطوط عابر پیاده مطرح شد، که در هر دو مورد نیازمند اصلاح الگوی شهروندان هستیم و ما این موضوع را باید به عنوان یک اعتقاد نمود دهیم.
این عضو هیئت علمی دانشگاه پلیس اظهار کرد: پلیس سال ۸۴ قانون استفاده از کمربند ایمنی را ملزم کرد، ولی ۹۰ درصد از شهروندان با اعتقاد این کار را انجام دادند و این اعتقاد باید در زمینه خط سفید نیز نهادینه شود.
سردار انصاری بالا بودن آمار ترافیک را به دلیلفرهنگ پایین استفاده از اتومبیل در کشور دانست و عنوان کرد: امروز نسبت به جایگاه جهانی نیازمند فرهنگ سازی بیشتری هستیم. در سال گذشته ۶۵۰ نفر در شهر تهران در تصادفات کشته شده اند، که حدود ۲۵۰ نفر یعنی ۳۸ درصد عابران پیاده بودند و طرح خط سفید می تواند جلوی این فاجعه را بگیرد.
وی با اشاره به اینکه باید در بعد فرهنگی تبلیغات وسیع صورت گیرد، گفت: هزینه اقتصادی سرانه ترافیک در جهان یک تا سه درصد تولید ناخالص ملی است، ولی در کشور ما حدود هفت درصد است و در سال های گذشته تولید ناخالص داخلی ما زیر هفت درصد بوده است و این تصادفات تولید ناخالص اقتصادی ما را از بین برده است. پس باید از بعد فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی به این مسائل بپردازیم.
عضو هیئت علمی دانشگاه پلیس در پایان خاطر نشان کرد: در کشور ما به عنوان یک عضو جامعه ملل، باید در سال ۲۰۲۰ تلفات ۵۰ درصد کاهش داشته باشد. برنامه توسعه رفتار امن ترافیکی باید در شهر تهران تهیه شود و در مبحث مدیریت یکپارچه یا مدیریت واحد توسعه پیدا کند.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *