صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

سناریو‌های انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا؛ ترامپ شکست احتمالی را می‎پذیرد؟

۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۵:۰۱
کد خبر: ۶۴۸۴۳۰
انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا در حالی به روز برگزاری نزدیک می‌شود که تقلب در انتخابات به نگرانی جدی دونالد ترامپ تبدیل شده است.
- «سی ان ان» در گزارشی به موضوع اظهارات «دونالد ترامپ»، رییس جمهور آمریکا و اطرافیانش در مورد تقلب در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ و سناریو‌های رای گیری در این کشور پرداخته است.
 
این گزارش می‎گوید، همزمان با طرح ده‌ها موضوع در مورد نتایج چالش برانگیز انتخابات توسط دولت آمریکا، سناریو‌های متفاوتی برای این انتخابات مطرح شده است.
 
«دونالد ترامپ» و اطرافیانش می‎گویند که در رای گیری تقلب رخ خواهد داد و اصلی‌ترین دلیل آن انتخابات پستی است که هم تحویل آن به رای دهندگان، هم شمارش آن و هم طولانی شدن شمارش تا نزدیکی روز تحلیف به موضوعی جنجالی تبدیل شده است.
 
جدیت موضوع به حدی است که کارزار انتخاباتی هر دو نامزد اصلی میلیون‌ها دلار برای چالش‌های حقوقی بعد از انتخابات که انتظارش را دارند، در نظر گرفته اند.
 
سی ان ان، در ادامه به تلاش سرویس خدمات پستی برای اعتمادزایی در مورد ارائه خدمات برای رای گیری انتخابات ریاست جمهوری ۳ نوامبر (۱۳ آبان) اشاره کرده و نوشت، به نظر می‌رسد این بار روز انتخابات در آمریکا به هفته یا ماه انتخابات تبدیل شود.
این در حالی است که در پس زمینه این جریان، وخیم‌ترین بحران بهداشتی عمومی یک قرن اخیر آمریکا، حضور میلیون‌ها رای دهنده آمریکایی را به ابهام برده است.
 
این موضوع در نظرسنجی‌های انجام شده در این مورد قابل مشاهده است.
 
سی ان ان همچنین به نقل از یک کارشناس حوزه انتخابات نوشت «اگر در ۲۴ ساعت برنده انتخابات مشخص نشود، پتانسیل بزرگی برای نظریه‌های توطئه وجود دارد که هرگز از بین نخواهند رفت.»
 
دعوای «دونالد ترامپ» و «جو بایدن» در مورد انجام انتخابات به شیوه پستی نیز بر ابعاد نگرانی می‌افزاید.
 
اما در مجموع دلایل ایجاد این نگرانی را می‌توان این گونه خلاصه کرد: احتمال خودداری ترامپ از ترک کاخ سفید در صورت ناکامی در انتخابات، اعزام نیرو‌های فدرال به شهر‌های مختلف که با هدف ایجاد ترس و ارعاب رای دهندگان انجام می‌شود، عدم اظهارنظر صریح ترامپ در مورد پذیرش نتیجه انتخابات، در جریان بودن دعوا‌های حقوقی متعدد در مورد رای گیری پستی در سراسر کشور، احتمال کشیده شدن این چالش‌های حقوقی به دادگاه ها.
 
سی ان ان در پایان نوشت، ترامپ و اطرافیانش به رغم ادعا‌های مکرر در مورد احتمال بالای تقلب در انتخابات پستی، تاکنون مدارکی دال بر این موضوع ارائه نکرده اند.
 
این در حالی است که ایالت‌ها پیش بینی می‌کنند شمار زیادی از رای دهندگان به دلیل شیوع کرونا از این طریق رای خود را اعلام کنند.
 
اختلاف نظر میان رای دهندگان به بایدن و ترامپ در این مورد نیز جالب است.
 
براساس نظرسنجی سی ان ان اکثر رای دهندگان به بایدن اعلام کردند که از طریق پست رای می‌دهند و دو سوم هواداران ترامپ اعلام کردند که حضوری رای می‌دهند.
 
این موضوع می‌تواند سبب بروز مشکل‌های جدی پس از شمارش آرای پستی شود.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *