صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

آخرین خبر‌ها از سینما و تئاتر ایران در روزی که گذشت

۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۵:۰۱
کد خبر: ۶۴۷۷۵۷
سینما و تئاتر ایران طی ماه‌های گذشته با اخبار و حواشی فراوانی روبرو بوده است، چرخه اکران با توقف طولانی مدت روبرو شده و از سویی تولیدات سینمایی نیز اختلالات فراوانی را تجربه کرده اند.

 - سینما و تئاتر ایران طی ماه‌های گذشته با اخبار و حواشی فراوانی روبرو بوده است، چرخه اکران با توقف طولانی مدت روبرو شده و از سویی تولیدات سینمایی عرصه نمايشى نیز اختلالات فراوانی را تجربه کرده اند.  

سینما، اما از تیر ماه ۹۹ با بازگشایی سالن‌ها روبرو شد، اتفاقی که توانست در بدو امر امید تازه‌ای به علاقمندان به این هنر ببخشد، اما در نهایت با موج دوم بیماری بار دیگر هنر هفتم با افت در عرصه تولید و نمایش روبرو شد.

فراخوان سومین جشنواره ملی تئاتر کوتاه کیش منتشر شد

در پی برگزاری موفقیت‌آمیز دو دوره پیاپی جشنواره­ تئاتر کوتاه کیش در سال­‌های ۹۷ و ۹۸ و استقبال گسترده هنرمندان تئاتر کشور از این رویداد، دبیرخانه جشنواره با حمایت سازمان منطقه آزاد کیش در نظر دارد سومین دوره جشنواره را در آذرماه سال ۱۳۹۹ با رعایت کامل پروتکل‌­های بهداشتی در دو فضای کافه و ساحل جزیره زیبای کیش برگزار کند.

سومین جشنواره تئاتر کوتاه کیش با دبیری عباس نجاری، در چهار بخش‌ مسابقه نمایش‌های کافه‌ای، ساحلی، طرح‌ها و ایده‌های اجرایی مکتوب و عکاسی تئاتر برگزار می‌شود.

این جشنواره با هدفتلاش برای گسترش، حمایت و تقویت جایگاه تئاتر محیطی و تئاتر کوتاه، هویت بخشی به نمایش­های کافه­ای و ساحلی حمایت از گونه­‌ها و اشکال مختلف اجرایی تولید و حمایت از  طرح‌­ها و ایده­‌های خلاق نمایشی و تقویت هنرِ عکاسیِ تئاتر در جزیره کیش برگزار می‌شود.

تمامی متقاضیان از سراسر کشور از تاریخ ۱ شهریور ۱۳۹۹ پس از تکمیل فرم وثبت نام در سایت جشنواره به نشانی ‌(www.kishtheaterfestival.ir) و دریافت کد رهگیری، فیلم آثار نمایشی یا نسخ ایده­‌های پرینت شده خود را با سریع‌ترین پست (تیپاکس یا پیشتاز) به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند.

متن فراخوان

فراخوان سومین جشنواره ملی تئاتر کوتاه کیش (کافه/ساحل)

در پی برگزاری موفقیت‌آمیز دو دوره پیاپی جشنواره­ تئاتر کوتاه کیش در سال­‌های ۹۷ و ۹۸ و استقبال گسترده هنرمندان تئاتر کشور از این رویداد، دبیرخانه جشنواره با حمایت سازمان منطقه آزاد کیش در نظر دارد سومین دوره‌ی جشنواره را در آذرماه سال ۱۳۹۹ با رعایت کامل پروتکل­‌های بهداشتی در دو فضای کافه و ساحل جزیره زیبای کیش برگزار کند.

اهداف و رویکردهای جشنواره:

۱. تلاش برای گسترش، حمایت و تقویت جایگاه تئاتر محیطی و تئاتر کوتاه.

۲. هویت بخشی به نمایش‌­های کافه‌­ای و ساحلی و گسترش رویدادهای نمایشی در فضاهای غیر متعارف.

۳. حمایت از گونه‌­ها و اشکال مختلف اجرایی و آثاری‌ که گستره‌ی وسیع­تری را در حوزه‌ی اجرا نسبت به تئاتر مرسوم در بر می‌گیرد که اجراهای بینارشته­ای، هنر جدید و زبان نو در هنرهای نمایشی را شامل می‌شود، (پرفورمنس آرت، اجرای آلترناتیو، تئاتر کاربردی و غیره)؛ بدیهی‌ست جشنواره فضای مناسبی برای هنرمندان حوزه حرکت و نمایش‌های عروسکی نیز هست.

۴. تولید و حمایت از  طرح­‌ها و ایده­‌های خلاق نمایشی.

۵. حمایت و تقویت هنرِ عکاسیِ تئاتر در جزیره کیش.

بخش‌های جشنواره:

الف) مسابقه نمایش‌های کافه‌ای

ب) مسابقه نمایش‌­های ساحلی

ج) مسابقه طرح‌ها و ایده‌های اجرایی مکتوب

د) مسابقه عکاسی تئاتر

بخش الف) مسابقه نمایش­‌های کافه‌­ای (تصاویر فضای کافه را در صفحه ماقبل آخر می­‌توانید مشاهده نمائید)

شرایط و ضوابط:

۱) مدت‌زمان آثار ارسالی باید حداکثر ۱۵ دقیقه باشد. به آثار بالاتر از مدت ۱۵ دقیقه، ترتیب اثر داده نخواهد شد.

۲) تعداد افراد گروه نباید بیش از ۳ نفر باشد (در نمایش­هایی برگزیده که تک بازیگر/ اجراگر هستند جشنواره حداکثر میزبان ۲ نفر خواهد بود).

۳) به ‌جهت اجرای نمایش‌ها در فضای کافه، امکان استفاده از دکور سنگین وجود ندارد.

۴) بازبینی تمام آثار از طریق تماشای فیلم کامل اثر نمایشی توسط هیأت بازبین صورت می‌گیرد.

* به آثار راه­‌یافته در این بخش به تشخیص دبیرخانه جشنواره حداقل ۱ میلیون تومان و حداکثر ۲ میلیون تومان اختصاص می‌­یابد.

اولویت انتخاب:

- کیفیت هنری

- تناسب محتوایی و به ویژه شکل اجرایی اثر با فضای کافه. (کافه۹۶)

- خلاقیت و تجربه‌گرایی

- تناسب با اهداف جشنواره

بخش ب) مسابقه نمایش‌های ساحلی (تصاویر فضای ساحل را می­توانید در صفحه آخر مشاهده نمائید)

شرایط و ضوابط:

۱) مدت‌زمان آثار نمایشی ارسالی، باید حداکثر ۲۰ دقیقه باشد؛ به آثار بالاتر از مدت ۲۰ دقیقه، ترتیب اثر داده نخواهد شد.

۲) تعداد کل افراد گروه در این بخش حداکثر ۴ نفر باشد. (در نمایش هایی که تک بازیگر/ اجراگر هستند جشنواره حداکثر میزبان ۲ نفر خواهد بود. و اجراهایی که شامل ۲ بازیگر باشد حداکثر ۳ نفر).

۳) بازبینی تمام آثار از طریق تماشای فیلم کامل اثر نمایشی توسط هیأت بازبین انجام می‌گیرد.

*  به آثار راه­یافته در این بخش به تشخیص دبیرخانه جشنواره حداقل ۱ میلیون تومان و حداکثر ۲ میلیون تومان اختصاص می‌­یابد.

اولویت انتخاب:

- کیفیت هنری

- تناسب با فضای ساحل و بهره­‌مندی از امکانات ویژه آن (ساحل شنی، چشم‌انداز وسیع و نیلگون دریا، آب دریا، آمبیانس فضا و غیره).

- خلاقیت و تجربه‌گرایی

- تناسب با اهداف جشنواره

بخش ج) مسابقه طرح‌ها و ایده‌های اجرایی مکتوب

دبیرخانه جشنواره در سومین دوره برگزاری جشنواره بخش (طرح و ایده‌های اجرایی مکتوب) را به منظور تولید و اهمیت بخشی به طرح ها و ایده‌های خلاق نمایشی ویژه فضای کافه یا ساحل برگزار می‌کند.

شرایط و ضوابط:

۱)  آثار می‌بایست حداکثر در ۷ صفحه نوشته شده باشد (از اضافه گویی پرهیز شود).

۲) آثار بایستی در قالب word و با قلم b nazanin و اندازه قلم ۱۶ تایپ شوند.

۳) در این بخش متقاضیان محترم می‌بایست ۴ نسخه از طرح و ایده خود را به‌صورت پرینت شده و به همراه یک عدد لوح فشرده در قالب فایل pdf حاوی طرح و ایده به آدرس دبیرخانه ارسال نمایند.

۴) به مدارک ارسالی ناقص ترتیب اثر داده نمی‌شود.

د) مسابقه‌ی عکاسی تئاتر

(فراخوان این بخش به‌صورت مجزا در تاریخ ۱۵ آبان ۱۳۹۹ منتشر و در پیوست این اعلان قرار می‌گیرد).

علاقه‌مندان به شرکت در مسابقه‌ی عکاسی تئاتر می‌توانند از تاریخ ۱۵ آبان با مراجعه به سایت www.kishtheaterfestival.ir یا از طریق رسانه‌های خبری از شرایط این بخش آگاه شوند.

جوایز:

در چهار بخش (الف، ب ، ج ، د) به شکل مجزا به برگزیدگان جوایزی شامل تندیس، دیپلم افتخار، لوح تقدیر و جایزه نقدی اهدا می‌گردد.

شرایط عمومی:

ـ­ متقاضیان بخش کافه و ساحل به منظور حضور در جشنواره لازم است ۴ نسخه از اثر خود را در قالب DVD به آدرس دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

متقاضیان محترم توجه داشته باشند رعایت موارد زیر در تمام لوح­‌های فشرده ارسالی شما الزامی‌ست. در غیر این‌صورت دبیرخانه هیچ تعهدی برای بازبینی فیلم‌ها ندارد.

۱) نوشتن نام اثر.

۲) نوشتن نام و نام خانودگی نویسنده و کارگردان.

۳) نوشتن بخشی که متقاضی حضور در آن هستید (کافه/ ساحل/ طرح و ایده‌ مکتوب).

- متقاضیان عزیز می­‌توانند در تمامی بخش‌­های جشنواره شرکت کنند اما از هر کارگردان یا مولف صرفاً یک اثر پذیرفته خواهد شد.

- موضوع جشنواره کاملاً آزاد است اما آثار متناسب با رویکرد و اهداف جشنواره در اولویت انتخاب خواهند بود.

- شرکت در مسابقه و ارسال اثر به منزله پذیرفتن کلیه شرایط جشنواره است.

- آثار متقاضی می‌توانند پیش از این در جشنواره‌های دیگری نیز شرکت کرده باشند.

تعهدات دبیرخانه جشنواره:

۱) تهیه بلیط رفت و برگشت هواپیما به جزیره کیش.

۲) تأمین اسکان و پذیرایی افراد گروه.

۳) تأمین سرویس رفت و برگشت بین محل اقامت و مکان اجرا.

۴) تور رایگان گشت جزیره در روز آخر جشنواره.

گاهشمار جشنواره:

- اعلام فراخوان: مرداد ماه ۹۹

- شروع ثبت نام در سایت جشنواره: از ۱ شهریور ۹۹

- آخرین مهلت ثبت‌نام درسایت و ارسال آثار: ۳۰ مهر ماه (بجز بخش عکاسی)

- اعلام نتایج بازبینی: ۱ آذر ماه

- برگزاری جشنواره: هفته پایانی آذر ماه ۹۹

نحوه ثبت‌نام و ارسال آثار به دبیرخانه:

تمامی متقاضیان از سراسر کشور از تاریخ ۱ شهریور ۱۳۹۹ پس از تکمیل فرم و پرداخت هزینه ثبت نام در سایت جشنواره به نشانی ‌(www.kishtheaterfestival.ir) و دریافت کد رهگیری، فیلم آثار نمایشی یا نسخ ایده­های پرینت شده خود را با سریع ترین پست (تیپاکس یا پیشتاز) به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند.

تبصره: هنرمندان کیشوند از پرداخت هزینه ثبت نام معاف می‌باشند و می‌بایست پس از تکمیل فرم ثبت نام در سایت جشنواره، آثار خود را شخصاً به دبیرخانه تحویل دهند.

آدرس دبیرخانه:

کیش. میدان سنایی، بلوار اندیشه، خیابان کمیل، ساختمان بساک، معاونت فرهنگی اجتماعی ساختمان منطقه آزاد کیش، مدیریت امور هنری، دبیرخانه جشنواره ملی تئاتر کوتاه کیش. شماره تماس: ۰۹۳۰۹۱۶۶۹۵۶

سومین جشنواره­ی ملی تئاتر کوتاه کیش در هفته‌ی آخر آذر ماه ۱۳۹۹ به دبیری عباس نجاری در جزیره‌ی زیبای کیش برگزار می‌گردد.

از واحد جنگ بنیاد سینمایی فارابی تا کسب رکورد در دوره اخیر

به مناسبت چهل سالگی آغاز دفاع مقدس در گزارشی تحلیلی به شکل‌گیری این ژانر سینمایی و نقش بنیاد سینمایی فارابی و فیلمسازان سینمای ایران در طی چهار دهه در پیشرفت و ارتقای آن پرداخته است.

سینمای دفاع مقدس، فتح‌الفتوح سینمایی انقلاب اسلامی است. پدیده‌ای که در دنیا بی‌نظیر است و بر اساس مولفه‌هایش، همه مختصات یک ژانر سینمایی را دارد و منحصر به‌فرد است، ضمن آن که به‌واسطه وجوه عقیدتی‌اش، بسیاری از فیلمسازان نوجو را در همه این سال‌ها در دل خود تربیت کرده است.

ساخت فیلم‌هایی درباره جنگ تحمیلی از همان سال‌های ابتدایی تجاوز دشمنان به کشور، آغاز شد، همچنان که انقلاب اسلامی، بستر موضوعی بسیاری از فیلم‌های برجسته ایرانی را ایجاد کرده است. سینمای داستانی و مستندسازان سینما و تلویزیون در این زمینه فعالیت‌های پرشمار و چشمگیری داشتند و بخشی از تاریخ ثبت شده بصری انقلاب و دفاع مقدس را رقم زدند. مقاومت مفهوم دیگری بود که عقیده، آرمان و سینما را به هم پیوند داد و در سینمای ملی، کارکرد استراتژیک پیدا کرد. آن بخش از سینمای ایران که قرار بود به هویت و تاریخ و باور و عقیده پایبند باشد و از روی دست کسی ننویسد، در این مفاهیم عمیق و انقلابی متبلور شد.

سینما هم‌پای مردم

مرور امروزین فیلم‌های دو، سه سال آخر دهه پنجاه و اوائل دهه شصت، این آدرس را به ما می‌دهد که سینما، چقدر هم‌پای مردم و تحولات اجتماعی پیش رفته است. در بسیاری از فیلم‌های آن دوره ردپای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را می‌توان یافت؛ و نکته جالب‌تر آن که بسیاری از آن فیلم‌ها، در بخش خصوصی و با امکانات موجود دفاتر فیلمسازی ساخته شده بودند، اما به واسطه مردمی بودن، این امکان را داشتند که مانند «عقاب‌ها» حتی به فیلم رکوردشکن تاریخ سینمای ایران بدل شوند و مخاطبان گسترده‌ای را به سالن‌های سینما بکشانند. فیلم‌هایی که به واسطه خلق اکشن در قالب فیلم‌های انقلابی و جنگی و خلق شمایل قهرمان، سال‌ها حتی در اکران‌های دو و سه نیز همچنان مخاطب داشتند، گرچه بسیاری از آن‌ها در قالب ژانر اکشن، جنگی یا پلیسی دسته‌بندی می‌شدند و روح زمانه و روح دوران دفاع مقدس در ترسیم روابط و شخصیت‌های آن فیلم‌ها، دیده نمی‌شد.

از اقتضائات شکل و اجرا تا تولد یک ژانر

طبعا تولید فیلم درباره انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، با تولید یک فیلم ملودرام خانوادگی یا کودک متفاوت بود و به طور منطقی، اقتضائات شکلی و اجرایی ایجاب می‌کرد که سینما (به عنوان یک هنر-صنعت گران) قواعد حرفه‌ای بازی را بپذیرد. در کنار بخش فرهنگی بنیاد مستضعفان و جانبازان، حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، شبکه‌های سیما، سیمافیلم و سایر نهاد‌ها و تشکل‌ها، به ویژه نهاد‌های نظامی، «بنیاد سینمایی فارابی» به عنوان بازوی حمایتی سینمای کشور حضوری پررنگ در این تعریف از تولید فیلم‌های ژانر مقاومت برعهده داشت و به نوعی اولین گام‌های جدی را در این سینما برداشت.

در اولین دهه پس از پیروزی انقلاب اسلامی و پیش از واگذاری امور به صنوف سینمایی و تغییر سیاست‌های حمایتی، هدایتی از سوی متولیان سینمایی کشور، همه راه‌ها به بنیاد سینمایی فارابی ختم می‌شد. تخصیص نگاتیو و پزیتیو تا وسائل فیلمبرداری، تا اختصاص میز‌های تدوین و از آن سو تخصیص تسهیلات و وام و بعدتر، خرید رایت آثار. بر این اساس، مجموعه مدیریتی سینمایی کشور در پیدایش، شروع، رونق و اوج‌گیری سینمای انقلاب، دفاع مقدس و مقاومت نقش داشته‌اند. فیلم‌هایی که در ابتدای سینمای پس از انقلاب به شکل تعاونی یا در بخش خصوصی ساخته شدند، یا متأثر از وقوع انقلاب و جنگ تحمیلی بودند، یا نیم‌نگاهی به جبهه داشتند و یا از سر و شکل یک فیلم اکشن جنگی برخوردار بودند. به عبارتی دیگر بسیاری از فیلم‌های ساخته شده در آن دوران را می‌توان فیلم‌هایی درباره انقلاب و یا درباره جنگ دانست، اما در ادامه، با حضور فیلمسازان برجسته‌ای، چون «رسول ملاقلی‌پور» و «ابراهیم حاتمی‌کیا» مجال برای تولد سینمای دفاع مقدس به وجود آمد. ملاقلی‌پور با بعد از حضور پررنگ در جبهه‌ها و ساخت یکی دو فیلم با «پرواز در شب» چهره شد و پس از خرید رایت این فیلم، توسط واحدجنگ بنیاد سینمایی فارابی، «افق» را ساخت. حاتمی‌کیا هم مانند رسول ملاقلی‌پور، این مسیر را طی کرد تا واحد جنگ بنیاد سینمایی فارابی، ساخت فیلم «دیده‌بان» را به او محول کرد و این دو فیلم به نوعی آغازگر تحول در سینمای جنگ شدند و اوج‌گیری سینمای دفاع مقدس (به عنوان سینمای ترسیم‌کننده روح اتفاقات و تصویرگر ملموس شخصیت‌های جنگ هشت ساله) از همین جا تبلور یافت.

الگوسازی با واحد جنگ

بنیاد سینمایی فارابی از بدو تأسیس در تولیداتی که به سینمای ایران عرضه کرده است، با راه‌اندازی واحد جنگ در نیمه دوم دهه ۶۰، دو اثر درخشان سینمای دفاع مقدس را به ثبت رساند که هر دو فیلم (افق ساخته زنده‌یاد رسول ملاقلی‌پور و دیده بان ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا) در سال ۶۷ تهیه شد.

علی‌اکبراورعی (از اعضای گروه چهل‌شاهد) موسس واحد جنگ بنیاد سینمایی فارابی بود که به پیشنهاد «سیدمحمد بهشتی» مدیرعامل بنیاد، این واحد را با ترسیم راه رسیدن به هدف «ماندگاری دفاع مقدس با زبان هنر» بنا گذاشت و محمدحسین حقیقی و محمدمهدی عسگرپور با او همکاری می‌کردند. او قرار بود در رابطه تنگاتنگ با «عبدالله اسفندیاری» در بخش فرهنگی بنیاد سینمایی فارابی، به انتخاب فیلمنامه‌های دارای قابلیت در این زمینه بپردازد و با برنامه‌ریزی اجرایی، امور این واحد را پیش ببرد. پیشنهاد تولید فیلم «افق» از سوی اورعی و برمبنای اطلاعات حمله ایران به اسکله نفتی الامیه، ابتدا به «سیف‌الله داد» و سپس به «رسول ملاقلی‌پور» داده شد و در دشوارترین روز‌های حملات موشکی رژیم صدام، این فیلم ساخته شد. تولید فیلم «دیده‌بان» هم شرایطی مشابه با «افق» داشت. تحقیقات موجود اورعی درباره شهدا با ایده اقتباس از «آخرین گرای دیده‌بان» چاپ شده در مجله جهاد تلفیق شد تا یکی از فیلم‌های مهم سینمای دفاع مقدس خلق شود. کمک به ارتقاء فهم و درک سینمای جنگ و جلوگیری از ساخت فیلم‌هایی که به نام جنگ می‌خواست ساخته شود، ولی تعلق به جنگ ایران و عراق نداشت، از هدف‌گذاری‌های ترسیم شده در واحد جنگ بنیاد سینمایی فارابی بود. در واقع بنیاد سینمایی فارابی وظیفه خود را ساختن فیلم جنگی نمی‌دانست بلکه می‌خواست فیلم‌های الگو و نمونه بسازد یا به ساخت آن‌ها کمک کند که جهت سینمای جنگ مشخص شود؛ و این اتفاق افتاد.

«کدا» داستانی از یک خانواده‌ی ناشنوا است

«کدا» عنوان مستندی به کارگردانی فرح زارع است که به روایت زندگی دختری کم‌شنوا (که با کمک سمعک امکان شنیدن دارد) و در خانواده‌ای ناشنوا رشد کرده، می‌پردازد.

فرح زارع درخصوص مراحل تولید این مستند گفت: دو جلسه به تنهایی فیلمبرداری را پیش بردم، اما پروژه به دلیل شیوع بیماری کرونا متوقف ماند. فعلاً پژوهش را ادامه می‌دهم تا وضعیت بهتر شود و بتوانم همراه گروه تولید فیلمبرداری را پیش ببرم.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا نام «کدا» را برای مستند خود انتخاب کرده است، توضیح داد: این واژه یک نام جهانی است برای افرادی که در خانواده‌ای ناشنوا بزرگ می‌شوند، استفاده می‌شود. این افراد معمولا به لحاظ عقلی زود رشد می‌کنند و مسوولیت سنگینی برعهده دارند. همواره باید نقش مترجم را برای والدین خود ایفا کنند. همه‌جا همراه آن‌ها باشند و مترجم صحبت‌هایی باشند که مناسب سن آن‌ها نیست.

این مستندساز با اشاره به این که این دختر ۲۷ ساله در تلاش است زبان ناشنوایان را به افراد عادی بیاموزد، اظهار کرد: کاراکتر اصلی فیلم من می‌خواهد آگاهی پیرامون زبان اشاره را افزایش دهد تا افراد بتوانند مکالمه‌ای هرچند معمولی با افراد ناشنوا داشته باشند. او در تلاش است تولیدکنندگان فیلم‌ها و کلیپ‌های مختلف را تشویق کند تا برنامه‌های تولید شده خود در هر بخشی را همراه با زیرنویس ارائه دهند تا هم برای ناشنوایان قابل استفاده باشد و هم فرزندان آن‌ها راحت‌تر زندگی کنند.

«صفر» آماده نمایش شد

فیلم کوتاه «صفر» در لوکیشنی در حومه شهر تهران مقابل دوربین رفته و پس از طی مراحل فنی، برای حضور در جشنواره‌های داخلی و خارجی آماده نمایش شده است.

افشین اصلانی از هنرجویان کارگاه فیلمسازی محمد شیروانی است که پس از سابقه‌ای چند ساله در اجرای گریم سینما، به عنوان دستیار کارگردان در فیلم‌های سینمایی «پاسیو» و «شهربانو» با بحرالعلومی همکاری داشته است.

به جای خلاصه داستان این فیلم آمده: زندگی، تنها یک لحظه تا به صفر رسیدنِ تو فاصله دارد!

عوامل سازنده فیلم کوتاه «صفر» عبارتند از: کارگردان: افشین اصلانی، تهیه‌کننده: مریم بحرالعلومی، نویسنده: احسان مختاری، مدیر فیلمبرداری: حامد حسینی سنگری، طراحی و ترکیب صدا: اردلان کیان‌ارثی، صدابردار: عرفان رضایی، تدوین: شیدا عظیمی، عکاس: تارا قنواتی‌زاده، مشاور رسانه‌ای: مریم قربانی‌نیا و بازیگران: علی فتح‌آبادی، فرشاد ارشادی، مهدی گلزاده، علیرضا عطارزاده.

حضور «بی‌گاه» در سه جشنواره جهانی

فیلم سینمایی «بی‌گاه» در ادامه موفقیت‌های خود، در سه جشنواره بین‌المللی لودون، اورلاندوی آمریکا و لایف افتر اویل ایتالیا در ماه سپتامبر به نمایش درخواهد آمد. جشنواره لودون در ایالت ویروجینای آمریکا از تاریخ ۱۰-۱۹ سپتامبر برگزار خواهد شد که «بی‌گاه» دربخش بین الملل این جشنواره حضور خواهد داشت.
«بی‌گاه» از تاریخ ۱۵-۳۱ سپتامبر در جشنواره بین‌المللی اورلاندو فلوردیای آمریکا حضور خواهد داشت.

همچنین «بی‌گاه» از تاریخ ۱۹-۲۷ سپتامبر در بخش حقوق بشر جشنواره لایف افتر اویل ایتالیا به نمایش درخواهد آمد.

«بی‌گاه» به کارگردانی پویا اشتهاردی و تهیه‌کنندگی محمد سجادیان به‌زودی در سینما‌های هنروتجربه اکران خواهد شد.

ایمان افشار، شایان افشار، ایوب افشار، مهسا نارویی، آوا آذرپیرا، ملابخش رئیسی، موسی افشار و جمعی از بازیگران محلی چابهار در «بیگاه» نقش‌آفرینی می‌کنند و از دیگر عوامل فیلم می‌توان به: مدیر فیلمبرداری: رضا حماسی، موسیقی: نوید جابری، مدیر صدابرداری: علی عبدالحسینی، میکس و ترکیب صدا: انسیه ملکی، طراحی صدا: رافائل برنابئو گارسیا، اصلاح رنگ و جلوه‌های بصری: محراب مشهدبان، مدیر تولید: محمدرضا تهرانی، مجری طرح: حسین شیخی، تهیه‌کننده اجرایی: مهدی بهروز، مشاور بین‌الملل: مسعود ایمن‌دوست، عکاس: شهرزاد نجفی و سمانه وجدان و مشاور رسانه‌ای: مهدی سلیمانی برچلویی اشاره کرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *