صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

افزایش صادرات محصولات میوه و تره‌بار در ۴ ماهه نخست امسال

۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۸:۰۱
کد خبر: ۶۴۷۱۹۶
دسته بندی‌: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
مدیرکل دفتر هماهنگی توسعه صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی سازمان توسعه تجارت ایران از افزایش صادرات محصولات میوه و تره‌بار در ۴ ماهه نخست سال جاری خبر داد.

ـ بر اساس اعلام پایگاه اطلاع رسانی وزارت صمت، محمود بازاری اظهار کرد: به رغم شیوع ویروس کرونا از اسفندماه سال گذشته، خوشبختانه صادرات محصولات میوه و تره‌بار ایران به بازار‌های هدف صادراتی در ۴ ماهه نخست امسال از لحاظ وزنی ۲۴ درصد رشد داشته است.

وی افزود: از جمله این محصولات می‌توان به سیب ‌درختی، گوجه فرنگی، سیب‌زمینی، فلفل‌رنگی و دلمه‌ای و سبزیجات اشاره کرد.

بازاری ادامه داد: با وجود تحریم‌های یک‌سویه و ناجوانمردانه علیه کشور، خوشبختانه روند صادرات محصولات میوه و تره‌بار که یکی از مهم‌ترین گروه‌های کالایی بخش کشاورزی در حوزه صادرات است، همچنان مطلوب ارزیابی می‌شود.

مدیرکل دفتر هماهنگی توسعه صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی سازمان توسعه تجارت ایران گفت: از مهم‌ترین بازار‌های صادراتی بخش کشاورزی کشورمان می‌توان به عراق، افغانستان، قطر، عمان، کویت، ترکیه، هند، استونی و کشور‌های CIS اشاره کرد.

وی بیان کرد: مهم‌ترین چالشی که در شرایط فعلی صادرات میوه و تره‌بار با آن مواجه است، ضعف ناوگان سردخانه‌دار کشور برای حمل محموله‌های صادراتی فسادپذیر است که سازمان توسعه تجارت ایران طی یک سال اخیر به عنوان یکی از موضوعات مهم در جلسات متعدد کارشناسی و تصمیم‌سازی با حضور دستگاه‌ها و بخش خصوصی ذی‌ربط این الزام اساسی را بررسی و راهکار‌های اجرایی را به دستگاه‌های مسئول حوزه حمل و نقل اعلام کرده است.

ایجاد پایانه‌های صادراتی بخش کشاورزی برای پردازش و لجستیک میوه و تره‌بار کشور

بازاری یادآور شد: در راستای توسعه صادرات کیفی محصولات کشاورزی ظرفیت‌های مناسبی برای پردازش و لجستیک میوه و تره‌بار کشور در قالب پایانه‌های صادراتی بخش کشاورزی در برخی استان‌ها ایجاد شده و می‌تواند به عنوان مراکز آماده‌سازی و تدارک این محصولات و همچنین صادرات مجدد مورد بهره‌برداری صادرکنندگان و تولیدکنندگان قرار گیرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *