صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

تقویت فعالیت‌های فرهنگی راهکاری برای کاهش آسیب‌های اجتماعی

۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۹:۵۴
کد خبر: ۶۴۶۷۷۳
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش تقویت و توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری را یکی از مسیر‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی دانست.

- بنا به اعلام  مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، علیرضا کاظمی در حاشیه بازدید از سی‌وهشتمین دوره مسابقات فرهنگی هنری دانش آموزان سراسر کشور در شهرری اظهار کرد: به نظر می‌رسید در شرایط کرونایی مسابقات فرهنگی هنری برگزار نشود، اما باهمت همکاران حوزه فرهنگی هنری، حوزه پشتیبانی و سایر بخش‌ها، این مهم محقق شد و مسابقات فرهنگی هنری باکیفیت عالی در بستر شبکه شاد و با حضور داوران به نام کشوری در حال پیگیری است.

وی برگزاری مسابقات فرهنگی هنری در فضای مجازی و بستر شاد را تجربه‌ای جدید و ارزشمند برشمرد و افزود: قطعاً این شیوه برگزاری مسابقات در سال‌های آینده حتی اگر کرونا هم نباشد فرایند برگزاری مسابقات را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

کاظمی از رضایت دانش آموزان و همچنین داوران از این شیوه برگزاری مسابقات خبر داد و تصریح کرد: برگزاری مسابقات فرهنگی هنری در این شرایط می‌تواند ارزش‌های بسیار زیادی را برای آموزش‌وپرورش و دانش آموزان داشته باشد و روحیه نشاط و امیدواری را در بین دانش آموزان ایجاد کند و امیدوار باشند که این‌گونه فعالیت‌ها همچنان تداوم داشته باشد.

وی از افزایش ظرفیت و رشته‌های بیشتری در سال جاری به مسابقات فرهنگی هنری خبر داد و خاطرنشان کرد: ظرفیت این نوع مسابقات همچنان باید افزایش یابد، زیرا مسابقات فرهنگی هنری ارزش بسیار بالایی در حوزه تربیت دارد لذا هم پرورش و شکوفایی استعداد‌های دانش آموزان را به دنبال دارد و هم روحیه امید و نشاط را در دانش آموزان تزریق می‌کند.

معاون پرورش و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: این مسابقات می‌تواند مسیر شغلی آینده دانش آموزان را ترسیم کند لذا ارزش‌های افزوده بسیاری را دارد.

وی گفت: تربیت نیروی انسانی و جریان سازی‌های فرهنگی می‌تواند از خروجی‌های این مسابقات باشد البته برگزاری مسابقات در فضای مجازی اولین تجربه‌ای بود که ممکن است کاستی‌هایی هم داشته باشد لذا تلاش خواهیم کرد این نقایص را برای سال‌های آینده رفع کنیم.

کاظمی ادامه داد: تلاش داریم در ضمن برگزاری این مسابقات یک نیازسنجی را نیز از دانش آموزان داشته باشیم و همچنین یک بازبینی در رشته‌ها، در فرایند مسابقات، در داوری‌ها و ... داشته باشیم لذا باید از این فرصت استفاده کنیم و نیاز‌های دانش آموزان را بیش‌ازپیش مورد توجه قرار دهیم.

وی اضافه کرد: برگزاری این مسابقات تولید محتوای بسیار ارزشمندی است که می‌تواند در اختیار همه دانش آموزان سراسر کشور قرار گیرد و دانش آموزان شرکت‌کننده در این مسابقات می‌توانند به‌عنوان تولیدکنندگان محتوای فرهنگی هنری مورد توجه قرار گیرند.

معاون پرورش و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش اظهار کرد: اگر امکان داشته باشد نمایشگاهی از آثار دانش آموزان شرکت‌کننده در این دوره از مسابقات در فضای مجازی بستر شاد ارائه خواهیم کرد.

وی یادآور شد: مساعدت و درگیر شدن خانواده‌ها با فرایند‌های آموزشی و پرورشی در بستر شاد از مزایای فضای مجازی است بسیاری از کار‌های آموزشی و پرورشی بدون همکاری خانواده‌ها انجام نمی‌شود.

کاظمی گفت: فضای مجازی به لحاظ زمانی، مکانی، مخاطب و جامعه داوری، ظرفیت‌های بی‌نهایتی را در اختیار آموزش‌وپرورش قرار می‌دهد لذا این خود ارزش‌افزوده‌ای دارد.

وی ادامه داد: دانش‌آموز در دورترین نقطه کشور در منزلش نشسته، اما از طریق شبکه شاد آثارش را در پایتخت ارائه می‌دهد و بهترین داوران ملی آثار او را بازبینی و داوری می‌کنند این ارزش بسیار بالایی دارد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش، کاهش آسیب‌های اجتماعی را یکی از اثرات برگزاری مسابقات فرهنگی هنری و مسابقات قرآن برشمرد و افزود: وقتی ما زمینه اشتغال درست دانش آموزان را فراهم می‌کنیم آن‌ها به چیز دیگری نمی‌اندیشند لذا قطعاً یکی از مسیر‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی تقویت فعالیت‌های فرهنگی و هنری است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *