صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

جمع آوری ۴۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری برای توسعه کسب و کار‌ها

۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۶:۵۱
کد خبر: ۶۴۵۴۶۳
دسته بندی‌: فرهنگی ، عمومی
برنامه «جشنواره کارآفرینی» سیما کاری از گروه اقتصاد شبکه یک سیما است که به تهیه‎کنندگی محمد هادی سلیم زاده و اجرای کیاداوود اسفندیاری از شنبه تا چهارشنبه هر هفته ساعت ۱۶ به ‎صورت زنده پخش می‌شود.

- طبق اعلام روابط عمومی معاونت سیما؛ این برنامه هر ماه با معرفی کارآفرینان، فرصت‌های تولیدی را به طور رایگان به مردم معرفی کرده و از بینندگان تلویزیون دعوت می‌کند نقدینگی خود را به جای فعالیت‌های سوداگرانه‌ای، چون بازار سکه و دلار، در کسب و کار‌های نوپا و مولد سرمایه‌گذاری کنند.

می‌توان گفت با کمک این برنامه صد‌ها واحد تولیدی تاکنون توانسته سرمایه‌گذار، شریک تجاری یا نمایندگی فروش جذب کرده و برخی حتی از خطر ورشکستگی نجات پیدا کنند.

گروه تهیه و تولید برنامه «جشنواره کارآفرینی» ماموریت دارند طی فرآیندی حرفه‌ای و شفاف کارآفرینان خواهان سرمایه گذاری و صاحبان سرمایه را با معرفی دقیق و پرهیز از چهره سازی غیر واقعی آن کسب و کار به هم برسانند.

محمدهادی سلیم زاده تهیه کننده برنامه «جشنواره کارآفرینی» درباره اهداف این برنامه گفت: این برنامه به دنبال ایجاد فرصت مناسب برای صاحبان ایده است که نسبت به بازار و جنبه‌های مالی، آشنایی بیشتری پیدا کنند.

در واقع «جشنواره کارآفرینی» به دنبال این است که شرایط مناسب را برای کارآفرینان جهت بازاریابی و معرفی طرح به سرمایه‌گذاران فراهم کند تا با افزایش توان کارآفرینان در حوزه تولید، طرح‌های تجاری و برنامه‌ریزی اجرایی در این حوزه هم از پویایی بیشتری برخوردار شود.

وی با تاکید بر مقوله اشتغال زایی از طریق این برنامه گفت: در فصل گذشته از حدود ۱۰۰ شرکت کننده در جشنواره مبلغ معادل ۴۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری مردمی صورت گرفت و در فصل جدید برنامه هم با توجه به شرایط کرونایی کشور؛ بیشترین میزان اشتغال زایی در بخش تولید پوشاک بیمارستانی، ماسک، مواد ضدعفونی کننده و ... بوده است.

سلیم زاده با اشاره به اینکه «جشنواره کارآفرینی» هر روز میزبان کارآفرینان در زمینه‌های گوناگون تولیدات اقتصادی است، خاطرنشان کرد: در این برنامه همواره سعی شده با شناسایی و معرفی کارآفرینان جوان و ناشناخته و کسب اعتبار و شهرت برای کارآفرینان برتر به توسعه مردمی کسب و کار‌ها کمک کنیم.

تهیه کننده برنامه خلاقانه «جشنواره کارآفرینی» ادامه داد: آشنایی صاحبان صنعت با ایده‌های جدید، تشویق و تبلیغ نگاه خلاقانه و روحیه کارآفرین و پرورش نسل جدیدی از کارآفرینان با نوآوری در عرصه اقتصادی تنها راه ادامه حیات بنگاه‌های اقتصادی در دوره کنونی است.

سلیم زاده در ادامه با اشاره به استقبال و مشارکت مطلوب مردم در حوزه‌های کارآفرینی و سرمایه گذاری گفت: برخی برای وارد کردن سرمایه خود به طور مستقیم، برخی هم برای دریافت نمایندگی فروش یا تولید، خرید محصول برای صادرات و ... در جشنواره مشارکت می‌کنند.

در این برنامه بار‌ها شاهد بودیم که صد‌ها کارآفرین واقعی و صادق برای پیدا کردن سرمایه‌گذار یا مشتری بسیار راضی و خرسند بودند و چهره آنان به عنوان قهرمانان تولید بر قاب شبکه ملی نقش بسته است.

تهیه کننده «جشنواره کارآفرینی» درباره چگونگی ثبت نام متقاضیان شرکت در برنامه گفت: یک درگاه ورودی در پایگاه اینترنتی است که به برنامه متصل به برنامه است که متقاضیان اطلاعات اقتصادی خود، مجوز‌ها و ... را در این سامانه بارگذاری می‌کنند و فعالیت‌ها و توانایی‌های خود را شرح می‌دهند.

وی با ذکر این نکته که شرکت کنندگان در سه مرحله پالایش و بررسی می‌شوند، گفت: این پالایش یک بار توسط اپراتور برای موارد نقص اطلاعات، یک بار هم توسط سردبیر برنامه با توجه به مولفه‌های لازم و در نهایت توسط شش داور ملی ارزیابی می‌شوند.

پس از ارزیابی داوران ملی، مصاحبه‌هایی با کارآفرینان انجام می‌شود و این عزیزان با پاسخگویی به یک سری سئوالات و کسب امتیازات لازم، مجوز شرکت در برنامه را به دست می‌آورند و در کنداکتور برنامه جانمایی می‌شوند.

وی افزود: ماهانه ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ کارآفرین ثبت نام می‌کنند و در میان آن‌ها افراد با اهداف و انگیزه‌های مختلفی حضور دارند مثلا افرادی با سرمایه‌های کلان به دنبال اعطای نمایندگی و افراد با سرمایه کمتر به دنبال جذب سرمایه به منظور توسعه و تقویت کسب و کار هستند.

وی با اشاره به دستاورد‌های بسیار ارزشمند و جذب سرمایه‌ای که از طریق این برنامه برای کارآفرینان و صاحبان مشاغل حاصل شده است، گفت: از هر دو برنامه، یک مستند درخصوص اشتغال زایی ساخته می‌شود تا مواردی که در برنامه همچون جذب نیرو، واگذاری نمایندگی، ارتقای خط تولید و ... عنوان می‌شود با مستندات و شواهد نمایش داده شود تا نتیجه این مشارکت مفید و موثر در گردش چرخ‌های اقتصاد کشور ملموس‌تر شود. ما در فصل گذشته از دستاورد‌های برنامه حدود ۴۰ مستند ساخته شده است.

تهیه کننده این برنامه خاطرنشان کرد: فصل گذشته تصمیم داشتیم به شرکت کنندگان، ماهانه تسهیلات قرض الحسنه اشتغال اعطاء کنیم، اما به قدری تقاضا‌ها و مشارکت مردمی بالا بود که همین مشارکت توانست کاستی‌ها را رفع و رجوع کند.

سلیم زاده تاکید کرد: این برنامه سعی می‌کند به همه مشاغل چه در بخش روستایی و چه خانگی بپردازد و به طور ویژه بر مشاغل بانوان هم تاکید دارد و در این مدت بانوان کارآفرین‌های زیادی را به برنامه دعوت کرده ایم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *