صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

ناکامی «ریما رامین فر» در سینمای سال ۹۹/ «چهل و هفت» درامی که مخاطب نمی‌پسندد

۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰:۰۱
کد خبر: ۶۴۴۸۷۹
فیلم سینمایی «چهل و هفت» با بازی «ریما رامین فر» بعد از بازگشایی سینما‌ها راهی چرخه اکران شد، اما نتوانست فروش خوبی را از آن خود کند و تنها با هفت میلیون تومان فروش به کار خود ادامه می‌دهد، این فیلم تاکنون موفق به جذب ۵۰۰ نفر مخاطب شده است.

- فیلم سینمایی «چهل و هفت» با بازی «ریما رامین فر» بعد از بازگشایی سینما‌ها راهی چرخه اکران شد، اما نتوانست فروش خوبی را از آن خود کرده و تنها با هفت میلیون تومان فروش به کار خود ادامه می‌دهد، این فیلم تاکنون موفق به جذب ۵۰۰ نفر مخاطب شده است.

فیلم سینمایی «چهل و هفت» به کارگردانی «احمد اطراقچی» پس از بازگشایی سینماهای سراسر کشور از جمله نخستین آثاری بود که وارد چرخه اکران شد، این فیلم از بازیگران پرتعداد و خوبی برخوردار بود اما در گیشه اتفاق چندان مثبتی را برای خود به ارمغان نیاورد. 

«چهل و ۷» روایتگر داستان سه زن از سه طبقه اجتماعی در شب آغاز زمستان است. این فیلم با تاکید سینمای اجتماعی مرسوم سالهای گذشته کشور ساخته شده و شاید به طبع همین نگاه انتظار فروش خوبی را در گیشه متصور می شد، اما این فیلم ریسک بزرگی را برای اکران در سینمای بعد از بازگشایی به جان خرید. ریسکی که شکست بزرگی برای تهیه کننده رقم زد. 

لادن مستوفی، مهدی احمدی، شیدا خلیق، مهرنوش ستاری، رابعه مدنی، فرشته آلوسی و محمدرضا غفاری، حمیدرضا آذرنگ، شقایق فراهانی و ریما رامین فر از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم «چهل و هفت» به ایفای نقش پرداخته اند، فهرستی پربار که متاسفانه نتوانست گیشه خوبی را برای این فیلم به همراه بیاورد. 

فیلم سینمایی «چهل و هفت» به کارگردانی مشترک «علیرضا عطاءالله تبریزی» و «احمد اطراقچی» پس از یک ماه اکران در سینماهای کشور تنها به فروشی معادل شش میلیون تومان دست یافته است، رقمی که شاید اگر اثر در سینمای اکران آنلاین حاضر میشد به مراتب رقم بالاتری بود. 

این فیلم نخستین تجربه کارگردانی این دو کارگردان جوان سینما به حساب می آید، تجربه ای که شاید شروع خوبی را برای آنها به همراه نداشته است، سینمای کشور پس از بازگشایی به نوعی شاهد خسارات فراوانی در بخش اکران بود، خساراتی که باعث انصراف بیسیاری از کارگردان اکران فیلمشان و یا تعویق اکران اکثریت آثار سینمایی شد. 

بازگشایی سینما‌ها از ابتدای تیر ماه جاری با اکران هشت فیلم آغاز شد، این اقدام تصمیم تازه‌ای بعد از نزدیک به پنج ماه تعطیلی مداوم سالن‌های سینما بعد از شیوع بیماری کرونا بود، تصمیمی که موافقان و مخالفان بسیاری داشت، اما همچنان بعد از گذشت نزدیک به یک ماه در مسیر خود حرکت می‌کند.

در این میان آثار متفاوتی توانستند وارد چرخه اکران شوند، برخی از سینماگران آشتی دوباره مخاطبان با سالن‌های سینما را منوط به اکران آثار مطرح و جذاب می‌دانستند، در این میان و از بین هشت فیلم اکران شده در چرخه اکران سال ۹۹ تنها دو فیلم از مجموعه تولیدات تازه و حاضر در جشنواره فیلم فجر سال گذشته بودند.

«خوب بد جلف:ارتش سری» به کارگردانی پیمان قاسمخانی و فیلم سینمایی «شنای پروانه» ساخته محمد کارت از جمله آثار نسبتا موفق سینما‌ها بعد از بازگشایی بودند، آثاری که توانستند پس از نزدیک به یک ماه اکران به فروشی معادل ۳ میلیارد تومان دست پیدا کنند.

در این، اما سایر آثار اکران شده وضعیت خوبی را در گیشه تجربه نکردند، این آثار نتوانستند به صورت جمعی به مبلغی معادل نیم میلیارد تومان هم دست پیدا کنند، البته فیلم تازه اکران شده «زن‌ها فرشته اند ۲» توانست در اولین هفته از اکران رقم قابل توجهی را به خود اختصاص دهد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *