دریافت حدود ۲۲ هزار شکایت پیرامون کالا و خدمات در تیرماه
وی با اعلام اینکه بیشترین شکایات براساس نوع تخلف مربوط به گرانفروشی و تقلب میباشد، تصریح کرد: در ارتباط با نحوه دریافت شکایات در مجموع ۱۴ هزار و ۲۶۴ فقره (۶۵ درصد) تلفنی، ۳ هزار و ۹۰۶ فقره (۱۸ درصد) حضوری و ۳ هزار و ۷۳۶ فقره (۱۷ درصد) کتبی بوده است.
رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: از مجموع شکایات رسیدگی شده، تعداد ۶ هزار و ۳۱۲ فقره (۲۹ درصد) متخلف و ۸ هزار و ۸۰۸ فقره (۴۰ درصد) غیر متخلف شناخته شده و ۶ هزار و ۷۸۶ فقره (۳۱ درصد) تحت بررسی هستند.
رسیدگی و پاسخگویی کامل به ۶۹ درصد از شکایات دریافتی
تابش ادامه داد: از مجموع شکایات دریافتی طی تیر ماه سال جاری، ۶۹ درصد شکایات رسیدگی و پاسخگویی شده و ۳۱ درصد بدلیل استعلامهای حقوقی و یا درخواست نظریه کارشناسی در مرحله رسیدگی میباشند.
وی در پایان گفت: از مجموع شکایات رسیدگی شده که منجر به تخلف شده اند ۷۴۷ فقره با برآورد ارزش ۵۹ میلیارد و ۴۱۴ میلیون و ۷۷ هزار و ۷۲ ریال منجر به مصالحه و جلب رضایت شاکیان شده و از تشکیل و ارجاع پرونده به اداراتکل تعزیرات و دیگر محاکم قضایی اجتناب شده است.