صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

نباید از خودروسازان توقع کیفیت داشت/ افزایش قیمت‌های جدید کمکی به خودروسازان نمی‌کند

۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۶:۰۷:۰۲
کد خبر: ۶۴۳۹۰۲
دسته بندی‌: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
دبیر انجمن خودروسازان با بیان اینکه افزایش قیمت‌های جدید کمکی به خودروسازان نمی‌کند، گفت: زمانی که خودروساز با زیان تولید می‌کند چرا باید توقع کیفیت داشت.

احمد نعمت بخش در گفت‌وگو با میزان اظهار کرد: با استاندارد‌هایی که سازمان ملی استاندارد تدوین کرده تولید خودروی ارزان قیمت شدنی نیست و با این استاندارد‌ها خودرویی کمتر از ۸ هزار دلار در دنیا نمی‌توان پیدا کرد.

دبیر انجمن خودروسازان افزود: تولید خودروی ارزان قیمت فقط زمانی ممکن است که استاندارد‌ها کاهش پیدا کند که سلامتی مردم به خطر می‌افتد.

وی گفت: از طرفی سازمان محیط زیست نیز به دلیل مسائل زیست محیطی موافقت نخواهد کرد و تولید این خودرو امکان پذیر نیست.

نعمت بخش درباره تفاوت قیمت خودرو‌های جایگزین پراید بیان کرد: مقصر کاهش قدرت خرید مردم خودروسازان نیستند، طی چند سال گذشته هیچ کالایی کمتر از خودرو رشد نکرده است.

دبیر انجمن خودروسازان با بیان اینکه قیمت مواد اولیه خودرو طی یک سال گذشته ۸۰ درصد افزایش یافته است، بیان کرد: این در حالی است که شورای رقابت مجوز افزایش ۲۳ درصدی قیمت را صادر کرده به همین دلیل خودروسازان در حال زیان هستند.

وی خاطرنشان کرد: حتی با افزایش قیمت جدید، قیمت کارخانه‌ای پژو پارس ۱۰۵ میلیون تومان است در حالی که در بازار با قیمت ۲۰۸ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

نعمت بخش با بیان اینکه افزایش قیمت‌های جدید نیز کمکی به خودروسازان نمی‌کند، تصریح کرد: درصد افزایش قیمتی که به خودروسازان داده می‌شود به هیچ عنوان با درصد افزایش قیمت مواد اولیه قابل مقایسه نیست.

دبیر انجمن خودروسازان با بیان اینکه قیمت کالایی که دو نرخی باشد منشا رانت و فساد است، تاکید کرد: برای حل مشکل یا باید اجازه داده شود خودرو در حاشیه بازار به فروش برسد و یا در بورس عرضه شود.

وی گفت: زمانی که قیمت تک نرخی شود فساد از بین می‌رود و دیگر نیازی به قرعه کشی نیست مردم برای خرید هجوم نمی‌آورند و خودروسازان هم از زیان خارج می شوند.

نعمت بخش با بیان اینکه زمانی که خودروساز با زیان تولید می‌کند چرا باید توقع کیفیت داشت، تاکید کرد: اگر خودروساز به سوددهی برسد دولت نیز می‌تواند مالیات و عوارض خود را دریافت کند و اگر بیشتر از حق خود دریافت کردند حاضر هستند مابه التفاوت را به خزانه برگرداند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *