قیمت عوارض آزاد راه تهران - شمال تعیین شد
خبرگزاری میزان: معاون برنامهریزی و اقتصاد حملونقل وزارت راه و شهرسازی از عوارض مصوب قطعه چهار آزادراه تهران-شمال حبر داد.
وی افزود: "به روزرسانی گزارش هزینه-درآمد سال ۱۳۹۳ و ارسال آن به معاونت برنامهریزی و اقتصاد حمل و نقل وزارت راهوشهرسازی و ارائه گزارش حسابرسی صورتهای مالی سال ۱۳۹۳ در قالب شیوهنامه سازمان حسابرسی کشور تا اسرع وقت" و "استقرار سامانه پرداخت عوارض و ترددشمار و اتصال بر خط (آنلاین) آن به سرور مرکز فاوای وزارت راه و شهرسازی"٬ "تجهیز و راهاندازی سیستم دریافت الکترونیکی عوارض (ETC) حداقل برای دو خط (رفت و برگشت)"٬ "تهیه و ارسال دستورعمل نگهداری آزادراه با قابلیت ممیزی مستقل که به تأیید سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای رسیده باشد٬ برای تصویب در معاونت برنامهریزی و اقتصاد حمل و نقل وزارت راهوشهرسازی" نکاتی هستند که شرکت آزادراه تهران ـ شمال براساس ابلاغیه ملزم به اجرا است.
معاون برنامهریزی و اقتصاد حملونقل وزارت راه و شهرسازی یادآور شد: شرکتهای احداث٬ بهرهبرداری و نگهداری آزادراهها باید به مردم یک سطح خدماتی را عرضه کنند که مطلوبیت و همواری سطح جاده٬ امکانات واقع در حاشیه راه و خدمات اضطراری از جمله این موارد هستند. این خدمات سطح سنجی میشود که در دنیا استاندارد٬ کد و شماره ارزیابی دارد و بازرسان و ناظران در دورههای مختلف براساس همین معیارها سطح خدماتدهی را رصد میکنند.
وی ادامه داد: ۳۰ آبان ۹۴ بازرسی و نظارتهای معاونت برنامهریزی و اقتصاد حملونقل وزارت راه و شهرسازی از قطعه چهارم آزادراه تهران شمال آغاز میشود و در این قطعه آزادراهی باید خدمات یادشده به اجرا درآمده باشد چون از مردم عوارض میگیرند بنابراین خدمتی که ارائه میدهند باید متناسب با عوارض باشد. طبعا اگر این نکات تا ۳۰ آبان لحاظ نشده باشد به عنوان ناظر باید جریمه هم بکنیم تا شرکت احداث٬ بهرهبرداری و نگهداری حتما این خدمات را ارائه دهد.
معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این سئوال که مدیرعامل شرکت آزادراه تهران-شمال عوارضی عبور خودروها از آزادراه مرزنآباد ـ چالوس را برای خودروهای سواری ۳ هزار تومان، برای خودروهای مینیبوس و وانت ۶ هزار تومان و برای اتوبوس ۹ هزار تومان اعلام کرد٬ آیا این کاهش رقم عوارض به علت فراهم نبودن ۴ خدمات یادشده است؟ اظهار کرد: در جریان نیستم علت کاهش ارقام عوارض چه بود اما حدس میزنم به لحاظ بازاریابی است تا از این طریق ترافیک به این قطعه آزادراهی جذب شود.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *