صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

هنوز تصمیمی برای تعطیلی بوستان‌های تهران گرفته نشده است

۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۲:۳۰:۰۱
کد خبر: ۶۴۳۱۵۹
مشاور شهردار تهران به تشریح آخرین ارزیابی‌های کارشناسانه در مواجهه با کرونا و عملکرد رسانه‌ها در این ایام پرداخت.

غلامحسین محمدی در گفت‎وگو با میزان به سوالی در خصوص نظارت بر بوستان‌های تهران با توجه به افزایش شیوع کرونا و تعطیلی پارک‌ها در برخی از شهر‌ها با وضعیت قرمز گفت: هنوز تصمیمی در این خصوص گرفته نشده است، اما اگر این موضوع طرح شود، ممکن است اقداماتی را در این زمینه مدنظر قرار دهند.

وی ادامه داد: البته همانگونه که می‌دانید مسئولیت تعطیلی‌ها به عهده استاندار است و ما هم تابع دستورات هستیم.

مشاور شهردار تهران در ادامه تاکید کرد مساله نظارت بر بوستان‌ها به عهده شهرداری تهران است، اما این مساله زمانی اجرایی می‌شود که استانداری تصمیم به تعطیلی پارک‌ها و بوستان‌ها بگیرد.

وی به سوالی دیگری به ارزیابی فعالیت رسانه‌ها در ایام کرونا پرداخت و گفت: حضور رسانه‌ها در ایام کرونا بسیار خوب و موثر بود، چراکه یکی از موثرترین ابزار‌ها برای اطلاع‌رسانی به مردم به خصوص در زمان تعطیلی اجتماعات و دسترسی محدود به مردم استفاده از ظرفیت رسانه‌ها و خبرگزاری‌هاست.

محمدی خاطرنشان کرد: روزنامه‌ها، خبرگزاری‌ها و شبکه‌های اجتماعی قدرت این مساله را دارند که با آگاهی بخشی به مردم اقناع سازی را انجام دهند.

وی ادامه داد: سوال اصلی در اینجا این است که آیا رسانه‌ها می‌توانند نظرات کارشناسی را به مردم ارائه دهند یا اینکه در برخی اوقات هم در مسیری قرار می‌گیرند که نظرات خاص بعضا غیرکارشناسی هم در آن دیده می‌شود، این مساله مرز باریکی دارد.

مشاور شهردار تهران خاطرنشان کرد: به نظر من رسانه‌ها در حوزه کرونا خیلی موفق بودند، حتی در مبارزه با فیک‌نیوز‌ها و شایعات هم توانستند حضور پررنگی را به طور صریح و دقیق از خود نشان دهند.

وی ادامه داد: هرچند باید این نکته نیز باید توجه کرد که برخی از مسائل در حوزه کرونا جامعه را قطبی می‌کند و به نوعی سیاست‌بازی با کرونا یا همان کاسبی با کروناست؛ رسانه‌ها باید به این موضوع توجه بیشتری داشته باشند چراکه در هر موضوع کوچک و بزرگی از جمله تعداد متوفیان کرونایی، وضعیت کادر درمان و بهداشت، طرح ترافیک، عزاداری‌ها در محرم و خیلی از موضوعات دیگر شاهد هستیم که به جای این حرف کارشناسی شنیده شود، بیشتر هیاهو‌های سیاسی شنیده می‌شود و متاسفانه این باعث می‌شود که بدنه کارشناسی در تصمیم‌گیری‌ها قوام خود را از دست بدهد و این سم مهلکی در عرصه کروناست.

محمدی خاطرنشان کرد: رسانه‌ها باید حضور کارشناسانه خودشان را جدی‌تر کنند و منافع عمومی خود را دنبال کنند برای مثال شما ببینید که رهبر معظم انقلاب در موضوع دسته‌های عزاداری در ماه محرم خیلی صریح گفتند آن موضوعی درباره عزاداری‌ها درباره ماه محرم اصالت دارد که ستاد ملی مقابله با کرونا تایید کرده باشد، وقتی ایشان به عنوان بالاترین مقام کشور در یک مقوله شرعی که برای مردم مهم است، مبنا را بر ادله قانونی و پروتکل‌های بهداشتی قرار می‌دهند، ما باید خیلی نظرات کارشناسی را جدی‌تر بگیریم.

مشاور شهردار تهران خاطرنشان کرد: رسانه‌ها باید اتکای خود را به نظرات کارشناسی قرار دهند، و تنها مساله‌ای است که در این حوزه وجود دارد و باید تقویت شود، هرچند به طور کلی رسانه‌ها چه در حوزه شهری و غیر از آن در مدیریت افکار عمومی، حفظ و حراست از حقوق شهروندان کوشا بودند و می‌توانند به همین مسیر خود ادامه دهند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *