صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

پوشش 3.5 میلیون دانش آموز در المپیادهای درون مدرسه‌ای

۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۰:۰۲
کد خبر: ۶۴۲۸۴
دسته بندی‌: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان: معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش از ابلاغ طرح مدرسه قهرمان از مهرماه خبر داد و گفت: اگر مدرسه در منطقه قهرمان شود، به عنوان نماینده منطقه به سطح استانی می‌رود و اگر در استان قهرمان شود، به سطح کشوری می رود و اگر درکشور قهرمان شود، در مسابقات وآسیایی شرکت می‌کند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی میزان، مهرزاد حمیدی اظهار کرد: در نظام تعلیم و تربیت دانش آموزان می‌توانند از بزرگ ترین اثر توافق هسته‌ای، یعنی خوداتکایی و استقلال بهره ببرند. اینکه ایران در مقابل کشورهای پیشرفته از منافع ملی دفاع می کند، باعث ایجاد اعتماد به نفس ملی می شود.

وی در ادامه افزود: دنبال کردن اخبار هسته‌ای توسط دانش آموزان و خانواده‌ها بزرگ ترین آموزش برای نظام آموزشی کشور بود . ما نباید از بهره آموزشی این قضیه غافل شویم. این خود اتکایی علمی و تلاش خستگی ناپذیر، آثارش را در نظام آموزش و پرورش و همچنین در نظام دانشگاهی برجا می گذارد.

حمیدی با بیان این مطلب که وزارت آموزش و پرورش سازمانی حاکمیتی و از نظر گستردگی بی نظیراست، عنوان کرد: سازمان ها وقتی بزرگ می شوند ، هماهنگی ها و انسجام شان نیز به مراتب سخت تر می شود، به همین دلیل، برای یک سازمان بزرگ مثل آموزش و پرورش ضرورت دارد که مدیران آن سالانه دوره هم جمع شوند و سیاست های سال تحصیلی را بررسی کنند و هم فکری با هم بنشینند. در غیر این صورت، به دلیل گستردگی سازمانی، شاید در انجام امور این وزارت ناهماهنگی اجرایی پیش بیاید.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش دربارة سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش نیز بیان کرد: مبانی نظری و سند تحول بنیادین را چندبار خوانده‌ام و فهمم را از سند در تمام برنامه‌های حوزه تربیت بدنی و سلامت جاری وساری کردم. می خواهم با اطمینان بگویم که داریم مکنونات سند را اجرا می کنیم. از میان برنامه های تربیت بدنی و سلامت، مواردی را که با مکنونات سند هم خوانی داشت حفظ و تقویت کردیم و پروژه های جدید بسیاری را به وجود آوردیم. موارد نا هم خوان را نیز حذف کردیم.

وی ادامه داد: این سند سره از ناسره را برای ما مشخص کرده است. ما تمام فعالیتهای خود را ورزش درون مدرسه‌ای و همگانی دانش آموزی در کنار ساعت درس تربیت بدنی، به عنوان مکمل درس تربیت بدنی، متمرکز کرده‌ایم.

حمیدی افزود: بنابراین، اول اینکه تلاش ما این است که درس تربیت بدنی به طور کیفی برگزار شود و دومینبرنامه ما این است که فعالیت های فوق برنامه بیرون از مدرسه را به طرف مدرسه سوق دهیم. ما اکنون المپیادهای درون مدرسه ای را برگزار می کنیم وامسال حدود سه میلیون و پانصدهزار نفر تحت پوشش آن قرار گرفته اند. از اول مهر نیز ورزش صبحگاهی سراسری را درمدرسه کلید می زنیم. به علاوه بحث «حیات پویا» را تعقیب می کنیم ودر نظر داریم حداقل هشت هزار مدرسه را به عنوان مرکز کانونی ورزش دانش آموزی در نظر بگیریم.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش وپرورش خاطر نشان کرد: قصد داریم از فضای مدرسه که بعد از ساعت تعطیلی مدرسه بی استفاده می شود، برای ظرفیت سازی و توسعه فعالیتهای ورزشی استفاده کنیم. به همین دلیل،کانون های درون مدرسه‌ای را دایر کرده‌ایم که از تابستان فعال شده‌اند و در طول سال تحصیلی کارشان را ادامه خواهند داد. مسابقات قهرمانی دانش آموزان را نیز دنبال می کنیم.

وی با اعلام این که از ماه مهر «طرح مدرسه قهرمان» ابلاغ می شود، اذعان کرد: طبق این طرح ، اگر مدرسه در منطقه قهرمان شود، به عنوان نماینده منطقه به سطح استانی می‌رود و اگر در استان قهرمان شود، به سطح کشوری می رود و اگر درکشور قهرمان شود، در مسابقات وآسیایی شرکت می‌کند. در هیچ شرایطی نمی خواهیم دست معنوی و تربیتی مدرسه را چه در فعالیت های رسمی و چه در فعالیت های فوق برنامه را کوتاه کنیم.

حمیدی در ادامه افزود: با اولیا در صدد هستیم والدین را نیز به صحنه بیاوریم تا کاری مشارکتی اتفاق بیفتد. این موارد را جزو برداشت خود از سند تحول می بینم. ما باید فرصت های بی شماری را از طریق ورزشی که مورد علاقة دانش آموزان است، برای رشد شخصیت شان فراهم کنیم تا ازطریق آن بتوانیم سطح تعلیم و تربیت را ارتقا دهیم و نقش تربیت بدنی را به تعلیم و تربیت اضافه کنیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش در خاتمه بیان کرد: ما تربیت بدنی را تربیت بدن نمی دانیم، بلکه تربیت از طریق شرکت جویی در فعالیت های حرکتی و جسمانی می بینیم. اخلاق محوری یکی از سیاستها و رویکردهای اصلی ماست.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *