صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

رشد میانگین جمعیتی اول ابتدایی در کشور 1.7 درصد است/ 47 هزار مردودی کلاس اولی

۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۰:۱۹
کد خبر: ۶۴۲۷۷
دسته بندی‌: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان: معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه رشد میانگین جمعیتی اول ابتدایی در کشور 1.7 درصد است، از وجود 47 هزار مردودی در پایه اول ابتدایی در سال گذشته به رغم اجرای ارزشیابی توصیفی خبر داد و گفت: این موضوع به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.

به گزارش خبرنگار اجتماعی میزان، محمد دیمه‌ور  به تجارب موفق آموزش و پرورش در فنلاند و کره‌جنوبی اشاره کرد و افزود: در معاونت ابتدایی برنامه راهبردی تدوین شده است. تحول به طور قطع یک اقدام اساسی است و باید گلوگاه‌های اصلی سند تحول مورد توجه قرار بگیرد، در واقع تحول به تنهایی صورت نمی‌گیرد بلکه باید ظرفیت‌های ملی را در بر گیرد.

وی با تاکید بر اینکه باید روند تحول بسیار کند باشد، ادامه داد: تحول یک امر پیچیده است و باید در آن انعطاف داشت، با یک اقدام شتاب‌زده سال‌ها بعد باید تبعات آن را پرداخت کرد.

دیمه‌ور با اشاره به اینکه تحول در نظام تعلیم و تربیت از دوره ابتدایی آغاز شده و اگر به ساماندهی و انسجام در این دوره نرسد، مانند بسیاری اتفاقاتی که افتاده باید چند سال دیگر پاسخگو باشیم، تصریح کرد: رشد میانگین جمعیتی در سال اول ابتدایی در کشور 1.7 درصد است ولی این رقم در سیستان و بلوچستان 4 درصد است.

معاون وزارت آموزش و پرورش به مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش در راستای سند تحول اشاره و عنوان کرد: آیین‌نامه کلاس‌های چند پایه، اساسنامه مدارس عشایری، آیین‌نامه ارزشیابی توصیفی از جمله این موارد بود.

به گفته دیمه‌ور، نظام دوره‌ای (3-3) از تکالیف جدی سند تحول است که براساس آن مشخص می‌شود 6 پایه کنار هم بودن دانش‌آموزان در مدارس ابتدایی مطلوب نیست.

وی گفت: باید برای مناسب‌سازی مدارس اقدام شود. مدارس بالای بیشتر از 500 نفر باید از سال آینده تفکیک شوند.

وی در ادامه به اقدامات موثر انجام شده برای توسعه پیش‌دبستانی‌ها اشاره و عنوان کرد: باید مراکز بهبود اختلالات یادگیری توسعه یابند، این مراکز درمانگاه‌های یادگیری هستند.

به گفته معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش سال گذشته به رغم اینکه ارزشیابی توصیفی در پایه اول ابتدایی انجام شد، 47 هزار مردودی در این پایه داشتیم و این اصلا پذیرفتنی نیست.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *