صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

کمبود‌های ناوگان ریلی در در ساخت قطعات مترو چگونه تامین می‌شود؟

۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۷:۵۷
کد خبر: ۶۴۲۵۸۰
نایب رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) به تشریح اقدامات انجام شده برای رفع کمبودهای ناوگان ریلی در در ساخت قطعات مترو پرداخت.

- بنا به اعلام کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات رویداد رونمایی از دستاورد‌های طراحی و ساخت واگن ملی؛  علی امام با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین و کلیدی‌ترین اقدامات در پروژه قطارملی، طراحی و ساخت سیستم رانش قطار مترو برای اولین بار و با استفاده از تخصص مهندسان و طراحان شرکت‌های دانش بنیان داخلی است گفت: در این فرایند زنجیره کامل سیستم رانش شامل ترکشن موتور، گیربکس و کوپلینک، باکس برق فشار قوی (HV Box)، مبدل برق کمکی (ACM)، مبدل کنترل ترکشن موتور (MCM)، مقاومت ترمزی (DBR) و سلف خط (Line Inductor) بومی سازی شده که سهم حدود ۲۵ درصدی در کل قطار را دارد. این موضوع علاوه بر تامین نیاز ساخت قطار مترو، در تامین لوازم یدکی مصرفی و همچنین در تعمیرات اساسی ناوگان کنونی نیز دارای اهمیت بسزایی است.
 
وی خاطرنشان کرد: با اتمام تست‌های مورد نیاز، ایران جزء چند کشور محدود در طراحی و تولید سیستم رانش در دنیا قرار می‌گیرد.
 
همچنین برای اولین بار در داخل و در قالب این پروژه شبکه کنترل و مانیتورینگ قطار (TCMS) به دست مهندسین کشور راه اندازی می‌شود که با داشتن سهمی حدود ۵/۱ درصد از کل قطار، در ایجاد قابلیت انتخاب تجهیزات از بازار جهانی و ارتقای زیر مجموعه‌ها نقش حیاتی دارد.
امام در ادامه گفت: در راستای ارائه خدمات بهینه به شهروندان و مسافران، در قطار متروی ملی سیستم اطلاع رسانی به مسافران ارتقا پیدا کرده و بستر نرم افزاری و سخت افزاری آن توسط شرکت دانش بنیان ملی طراحی، نصب و راه اندازی شده است.
 
وی اضافه کرد که با وجود بهره برداری بیش از ۲۶۰۰ عدد بوژی در ساختار قطار‌های متروی تهران نیاز به بیش از ۲۰۰۰ عدد در چند سال آینده، تا قبل از این پروژه این زیرمجموعه که حدود ۱۲ درصد از قطار مترویی هست از خارج وارد می‌شد. در این پروژه برای اولین بار ۱۴ عدد بوژی مورد نیاز قطار توسط شرکت دانش بنیان داخلی طراحی و در حال ساخت است که تحقق این امر در اینده نزدیک میتواند وابستگی به بیگانگان را مرتفع سازد.
 
علی امام با اشاره به اینکه در این پروژه برای اولین بار راهرو بین واگن‌ها (گنگوی)، تهویه مسافری، تهویه کابین راهبر، مبدل اضطراری و رله باکس قطار مترو بومی سازی و از خروج مقادیر قابل توجهی ارز جلوگیری شده و باور ملی در این صنعت افزایش یافته است.
 
مدیرعامل متروی تهران با بیان اینکه در این پروژه ملی با بهره گیری از ظرفیت‌های داخلی و ابتکار متخصصان بومی از خروج مبالغ قابل توجهی ارز از کشور ممانعت به عمل آمده و بستر اشتغال‌زایی مهیا شده است. تصریح کرد: با همکاری شرکت‌های داخلی و شرکت واگن سازی تهران قطعا می‌توانیم تامین واگن‌های متروی تهران را سرعت بخشیم که این امر موجب رضایتمندی مردم هم فراهم خواهد شد.
 

برچسب ها: مترو جهش تولید

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *