صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

آیا در شرایط کرونایی عدالت آموزشی برای همه دانش آموزان محقق شد؟

۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۶:۰۰:۲۰
کد خبر: ۶۴۲۳۱۹
یک کارشناس حوزه کودک و نوجوان به ارزیابی و بررسی عملکرد سامانه شاد و تحقق عدالت آموزشی در این زمینه پرداخت.

فاطمه قاسم زاده در گفت‌وگو با میزان در خصوص امکانات سامانه شاد و ارزیابی تحقق عدالت آموزشی برای همه دانش آموزان گفت: این سامانه شاد در حوزه آموزش آنگونه که انتظار می‌رفت برای همه خانواده‌ها به طور مطلوب مورد استفاده قرار نگرفت.

وی با بیان اینکه سامانه شاد تلاش کرد تا موضوعات آموزشی را در میان دانش آموزان بهبود بخشد، تصریح کرد: البته این سامانه با مشکلات زیادی مواجه بود اول اینکه همه دانش آموزان از امکانات گوشی یا اینترنت برخوردار نبودند که بتوانند از این امر آموزشی بهره‌مند شوند در ثانی ما پیشنهاد کردیم که خانواده‌هایی که از چنین امکاناتی برخوردار نیستند، این مساله را به مدارس اعلام کنند تا مدارس فکری برای حال این افراد انجام دهند.

این کارشناس حوزه کودک و نوجوان خاطرنشان کرد: در این شرایط خانواده‌هایی که وضعیت مالی بهتری دارند، عملا می‌توانند از امکانات آموزشی خوبی بهره‌مند شوند، اما خانواده‌های محروم و کم برخوردارتر عملا از مساله آموزش محروم می‌شوند.

وی ادامه داد: در خراسان رضوی و جنوبی و حتی خود تهران خانواده‌های بسیاری وجود دارند که دانش آموزان از تحصیل مجازی محروم شدند و آموزش و پرورش باید نسبت به این مساله پاسخگو بوده و فکر اساسی برای آنان انجام دهد.

قاسم زاده با اشاره به ضرورت حمایت مدرسه‌ها از دانش آموزان محروم تصریح کرد: در این شرایط مدارس می‌توانند آموزش را به صورت محدود برای این افراد انجام دهد در غیر اینصورت این افراد گناهی دارند که نمی‌توانند از این مساله استفاده کنند.

این روانشناسی حوزه کودک و نوجوان تصریح کرد: باید تلاش کنیم که در عین فراهم کردن فضای امن برای فرزندانمان امکانی را به وجود بیاوریم تا همه دانش آموزان بتوانند از امکانات آموزشی استفاده کنند.

وی با اشاره به عدم وجود عدالت در میان خانواده‌ها در دسترسی به امکانات آموزشی، تصریح کرد: برخی خانواده‌ها از امکانات خوبی برخوردار هستند و فرزندانشان با مشکلات زیادی در این حوزه مواجه نمی‌شوند اما بسیاری از خانواده‌ها هم هستند که از دسترسی به فضای مجازی هم ناتوان هستند وعملا باید برای مساله فکری اساسی انجام شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *