صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

افزایش قیمت ماسک و مشکلات ناوگان تاکسیرانی در تهیه اقلام بهداشتی

۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۲:۳۷
کد خبر: ۶۴۲۰۲۹
مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور به تشریح مشکلات ناوگان تاکسیرانی در تهیه اقلام بهداشتی همچون ماسک، دستکش و مایع ضدعفونی کننده با توجه به افزایش قیمت‌ آن‌ها پرداخت.

مرتضی ضامنی در گفت‌وگو با میزان به سوالی در خصوص افزایش هزینه‌های ماسک و محلول‌های ضدعفونی در شرایط فعلی افزایش شیوع کرونا پرداخت و گفت: در ابتدای سال جاری در تهیه ماسک با مشکلاتی مواجه شدیم چراکه اساسا در تولید آن مشکلاتی وجود داشت و اکنون از لحاظ تولید مشکلی وجود ندارد.

وی ادامه داد: اکنون به لحاظ قیمتی نه تنها در حوزه ماسک بلکه کل پروتکل‌های ابلاغی وزارت بهداشت اگر به مدت محدود باشد، قابل مدیریت است، اما اگر قرار باشد به طور طولانی یک ساله مدت اجرایی شود، هزینه سرباری را به مجموعه‌ها و رانندگان تاکسی وارد می‌کند.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور خاطرنشان کرد: شهرداری‌ها تا جایی که قاعدتا بتوانند پاسخگوی نیاز رانندگان تاکسی‌ها هستند و ماسک، دستکش و محلول ضدعفونی توزیع می‌کنند، اما استمرار این وضعیت عمده این هزینه‌ها بر دوش راننده است در نتیجه دستگاه‌هایی که این تجهیزات و امکانات را در دست دارند، درخواست داریم که اگر می‌توانند شرایطی را فراهم کنند که حداقل بتوانیم این اقلام را با هزینه‌کمتری به دست رانندگان تاکسی برسانیم.

وی ادامه داد: فراهم شدن این امکان برای تهیه این اقلام از تولیدکننده از دلالی جلوگیری کرده و از قیمت آن می‌کاهد، در نتیجه ما این تجربه را در لاستیک اجرای کردیم و تاثیرات خوبی را هم در این زمینه دیدیم.

ضامنی تصریح کرد: در حوزه ماسک اعلام آمادگی می‌کنیم که اگر تولیدکنندگان بتوانند این شرایط را فراهم بیاورند که ما بتوانیم عرضه آن از تولید به مصرف تهیه کنیم و رانندگان هزینه مضاعفی را پرداخت نکنند، این می‌تواند کمک مضاعفی در این حوزه باشد.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور با اشاره به وضعیت استفاده مسافران از ناوگان تاکسیرانی خاطرنشان کرد: ما تابع پروتکل‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هستیم و بر این اساس تلاش کردیم تا با کاهش تعداد مسافران، الزامی شدن ماسک و ضدعفونی مستمر ناوگان تاکسیرانی تلاش کنیم تا سلامت شهروندان و رانندگان تاکسی حفظ شود.

وی ادامه داد: جا دارد در این زمینه از همه رانندگان تاکسی تشکر داشته باشیم که در همراهی با این پروتکل‌ها پیش قدم بودند و آن را اجرایی کردند. تکلیف دوم بر عهده استفاده کنندگان از ناوگان تاکسیرانی است که ما توصیه می‌کنم استفاده از ماسک را فراموش نکرده و توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

ضامنی خاطرنشان کرد: شهروندان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توانند در حفظ سلامتی خود، شهروندان دیگر و حتی رانندگان تاکسی موثر باشند چراکه رانندگان به طور مداوم در معرض مواجهه با این ویروس هستند و درخواست ما از مردم این است که با همراهی و همکاری همگانی سریع‌تر از این بحران عبور کنیم.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور در توصیه‌ای به رانندگان تاکسی بر روشن بودن کولر‌های تاکسی‌ها تاکید کرد و گفت: یکی از مواردی در پروتکل‌ها به صراحت اشاره شده، این است که حتما شیشه‌های خودرو باید پایین باشد تا هوا در جریان باشد و اگر قرار بر روشن بودن کولر هم هست، حتما باید این مساله را رعایت کنند تا تهویه هوا به طور کامل انجام شود.

وی ادامه داد: ما در پیک اول کرونا با ۷۰ درصد کاهش مسافران به دلیل شیوع کرونا مواجه شدیم که تا اسفند و فروردین ادامه داشت، اما بعد از فعال شدن مشاغل مختلف این مساله تا حدی برطرف شد.
ضامنی خاطرنشان کرد: یکی از پروتکل‌هایی که به تاکسیرانی‌های سراسر کشور الزام کرد که یک مسافر در تاکسی‎ها کمتر شود، منجر به کاهش ۲۵ درصدی مسافران تاکسی شد.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور ادامه داد: حدود یک ۱۵ تا ۲۰ درصد هم نگرانی افراد در سوار شدن به تاکسی در کاهش تعداد مسافران موثر بود، اما در نتیجه ما اکنون در پیک دوم با کاهش ۴۰ درصدی مسافران مواجه هستیم.

وی در ادامه به تشریح ظرفیت‌های موجود برای حمایت مالی از رانندگان تاکسی پرداخت و گفت: بند ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر تمهیداتی را برای ناوگان حمل و نقل عمومی به ویژه ناوگان تاکسیرانی پیش‌بینی کرده است که اگر یک سری تاکسی پایه گازسوز با یک مشخصاتی بتواند به ناوگان تاکسیرانی ورود پیدا کند، قطعا مصرف گاز این ماشین بیشتر خواهد شد و با توجه به صرفه‌جویی که در حوزه بنزین صورت می‌گیرد و کمکی برای دولت است، دولت می‌تواند بخشی از این کمک را یارانه به حوزه تاکسیرانی پرداخت کند.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور ادامه داد: ما در سال گذشته با همکاری شرکت ایران خودرو در خودرو سمند پایه گازسوز یک تغییراتی را ایجاد کردیم تا مخزن این خودرو‌ها بزرگتر شوند و ما بتوانیم از این ظرفیت قانونی استفاده کنیم و خوشبختانه این اتفاق در سال گذشته محقق شد.

ضامنی خاطرنشان کرد: امسال به دنبال این هستیم که این موضوع را جدی‌تر پیگیری کنیم و تعداد بیشتری را از این خودرو‌ها را وارد عرصه تاکسیرانی کنیم تا بتواند قاعدتا کمکی به ناوگان تاکسیرانی باشد و اگر بانک‌ها در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند. با توجه به اصلاحات صورت گرفته در خودرو‌ها شرکت‌های تاکسیرانی می‌توانند از این تسهیلات قانونی استفاده کنند.

وی اعلام کرد: این کمک‌ها در حوزه نوسازی و بهبود وضعیت ناوگان تاکسیرانی است، علاوه بر اینکه ما با توجه به شیوع کرونا با همکاری بنیاد علوی تسهیلات دو میلیونی را به افراد آسیب دیده ناشی از کرونا اختصاص دادیم که تاکنون چهارده هزار نفر از این تسهیلات استفاده کرده‌اند.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور  خاطرنشان کرد: در کنار اینکه یک تسهیلات شش میلیونی را برای کلیه رانندگان درنظر گرفتیم که رانندگان می‌توانستند در سایت کارا وابسته به وزارت کار، رفاه و تعاون اجتماعی از این امکان استفاده کنند.


برچسب ها: کرونا تاکسی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *