تماسهای نیم بها مشوق مناسبی برای استفاده از پیام رسان داخلی نیست
کارشناس حوزه فناوری گفت: قیمت گذاری برای تماسهای پیام رسانهای داخلی امری غیرکارشناسی است که میتواند باعث کاهش استقبال مردم از نرم افزارهای بومی و افزایش استفاده از نرم افزارهای خارجی شود.
کارشناس حوزه فناوری تصریح کرد: بسیاری از پیام رسانهای خارجی برای میزبانی از تماس مشترکان هزینه دریافت نمیکنند و تنها برخی از پیام رسانها مانند واتس آپ به بهانه ارائه خط تماس مستقیم به صورت اشتراک سالانه ۱ دلار دریافت میکنند.
وی ادامه داد: هزینه اشتراک مربوط به پیام رسان هاست و ارتباطی به شرکت ارائه دهنده اینترنت ندارد.
محمدی عنوان کرد: تعرفه گذاری ۵۰ درصدی تماسهای صوتی میان پیام رسانهای داخلی با خطوط ثابت نسبت به خطوط مخابراتی مشوق مناسبی برای استفاده از این خدمات نیست.
این کارشناس حوزه فناوری بیان کرد: یکی از دلایل عدم توفیق پیام رسانهای ایرانی در مقایسه با رقبای خارجی خود عدم حمایت و تفویض برخی از خدمات به فعالان این حوزه است.
وی ادامه داد: پرداخت درآمدهای مربوط به تولید محتوا و تجارت گیگ به نرم افزارهای داخلی میتواند زمینه توسعه این پیام رسان داخلی فراهم کند.
محمدی بیان کرد: با این قیمت گذاری بر روی تماسهای صوتی پیام رسانهای بومی عملا کفه ترازو به سمت استفاده از پیام رسانهای خارجی سنگین خواهد شد و چه دلیل یا صرفه اقتصادی برای کاربر داخلی دارد که هزینه اینترنت به همراه هزینه تماس صوتی را پرداخت کند.
این کارشناس حوزه فناوری بیان کرد: این طرح در عمل اقدامی کور برای استفاده از نرم افزارهای خارجی است و عملا باعث افزایش کاربران نرم افزارهای خارجی است.
وی ادامه داد: شرایط برای رقابت نرم افزارهای بومی و خارجی نابرابر است و این قوانین دست و پاگیر نیز فاصله موجود را افزایش خواهد داد.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *