تفاوت دغدغههای شبکه اجتماعی با «اکثریت» به روایت یک جامعه شناس
- گاهی اوقات مطالبی به قول معروف در شبکه های اجتماعی «داغ» میشود که اصلا مورد توجه عموم مردم نیست؛ به عبارت دیگر مطلبی در برخی از این شبکه ها مورد استقبال قرار می گیرد که اصلا دغدغه مردم جامعه نیست؛ چرا دغدغه های شبکه های اجتماعی با دغدغه افراد جامعه متفاوت است؟
علی الستی در این خصوص به میزان گفت: معمولا شبکههای اجتماعی بر اساس برخی ویژگیها در «شرایطهای خاص»، مورد استفاده «گروه خاصی» برای «اهدافی خاص»، قرار میگیرند.
وی افزود: به عنوان مثال، تئاتر یکی از رسانههای گروهی است که دارای مخاطبان خاص خود بوده، به طوریکه تئاتری بودن یا اهل تئاتر بودن، به گروهها و طبقات خاص تعلق میگیرد و این افراد در نظر دیگران دارای ویژگیای متفاوت تری هستند. همچنین باید دقت کرد هزینه استفاده از رسانه از سایر رسانههای بیشتر است.
این استاد دانشگاه اظهار کرد: در بین شبکههای اجتماعی برخی شبکه ها بازهم خاص تر هستند.
الستی با اشاره به حضور افراد شناخته شده در شبکه های اجتماعی افزود: شبکههای اجتماعی، به عنوان کانال خاصی برای انتقال محتوای ویژه انتخاب شده است. به طوریکه وقتی چهره ای شناخته در کانال شخصی خود اظهار نظر میکند، این مسئله بسیار بازتاب پیدا میکند.
وی افزود: در بقیه کشورها، هر شبکه اجتماعی، با استفاده گروههای فرهنگی یا سیاسی معروف میشود.