صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

جزییاتی از وضعیت پرداخت وام ۶ میلیونی به تاکسیران‌ها

۰۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰:۰۲
کد خبر: ۶۴۰۳۳۵
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت: وزارت رفاه است با هماهنگی وزارت کشور اطلاعات تاکسیران‌ها را دریافت کرده‌اند تا تسهیلات را پرداخت کنند و ما آماری در این خصوص نداریم.

- تسنیم نوشت: علیرضا قنادان درباره وضعیت پرداخت وام ۶ میلیون تومانی به تاکسیران‌ها با بیان اینکه درباره این موضوع اخبار ضد و نقیضی می‌شنویم، اظهار کرد: متولی این طرح وزارت رفاه است که با هماهنگی وزارت کشور اطلاعات تاکسیران‌ها را دریافت کرده‌اند تا تسهیلات را پرداخت کنند و ما در تاکسیرانی تهران به سامانه مربوطه هیچگونه دسترسی نداریم تا بدانیم چه تعداد از تاکسیران‌ها برای دریافت وام ثبت نام کرده و چه تعداد موفق به دریافت وام شده‌اند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران ادامه داد: برخی از پیام‌ها و شکایاتی که از سمت تاکسیران‌ها به دستمان می‌رسد حاکی از این است که تاکسیران‌ها برای دریافت این وام سردرگم هستند؛ ابتدای کار شنیدیم این وام تنها به تاکسیران‌هایی که بیمه تأمین اجتماعی دارند تعلق می‌گیرد، اما با پیگیری‌های انجام شده و در نظر گرفتن این نکته که احتمالا افراد فاقد بیمه تأمین اجتماعی نیاز بیشتری به این وام دارند، اعلام شد، مسئله حل شده و این وام شامل همه تاکسیران‌ها می‌شود؛ در هر حال اطلاعات به دست آمده میدانی ما از تاکسیران‌ها گویای این است که برخی تاکسیران‌ها موفق به دریافت این وام شده‌اند و برخی دیگر خیر که دلیلش هنوز برای ما مشخص نیست و متاسفانه پاسخ شکایت‌ها را هم نمی‌توانیم بدهیم.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران تصریح کرد: در سامانه «کارا» که برای ثبت‌نام دریافت وام در نظر گرفته شده، تاکسیران‌ها باید بانک عامل را انتخاب و بر مبنای آن نسبت به دریافت وام اقدام کنند، اما حتی اگر ثبت نامشان بدون مشکل باشد، خان نهایی از این هفت خان دریافت وام، مراجعه به بانک است، زیرا شعب بانک‌ها سلیقه‌های مختلفی دارند، بر این اساس برخی از بانک‌ها روند سختگیرانه‌ای دارند و برخی دیگر ساده‌تر برخورد می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: البته عزیزان وزارت رفاه در این مدت تلاش زیادی برای رفع مشکلات کرده‌اند، اما طبیعتا اگر با ما که در شهرداری تهران مستقیما با تاکسیرانان در تماس هستیم هماهنگی و همکاری بیشتری داشته باشند و به ما دسترسی گزارش‌گیری در سامانه کارآ را بدهند قطعا بسیاری از مشکلات حل می‌شود؛ خیلی بد است که با وجود این همه زحمت، رانندگان تاکسی نتوانند روی مصاحبه‌ها و وعده‌هایی که داده می‌شود حساب کنند و این در حالی است که تاکسیران‌ها برای دریافت نتیجه به ما فشار می‌آورند و ما نیز نمی‌دانیم چه پاسخی به آن‌ها بدهیم؛ طبیعتا وقتی وضع تهران اینگونه باشد به طور قطع این وضعیت برای تاکسیران‌هایی که در شهر‌های دیگر زندگی می‌کنند بسیار سخت‌تر خواهد بود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *