صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

فیلم| تحولات آمریکا؛ درگیری شدید در پورتلند، زلزله ۷.۸ ریشتری در آلاسکا

۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۱:۱۳
کد خبر: ۶۳۹۸۴۲
رییس جمهور آمریکا بعد از مدت‌ها مقاومت در برابر پذیرش کرونا به عنوان بحرانی جدی، اکنون با مشاهده نتیجه نظرسنجی‌ها مواضع خود را تغییر داده است.
تحولات و رویداد‌های روز‌های اخیر در آمریکا نشان می‌دهد، نتیجه نظرسنجی افکار عمومی در مورد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، تاثیری مهم بر رویکرد «دونالد ترامپ»، رییس جمهور این کشور در مقابله با «کرونا» داشته و وی مواضعی قابل تامل در این مورد اتخاذ کرده است.

مهم‌ترین تحولات آمریکا در ساعات اخیر عبارتند از:

- پنتاگون نیرو‌های بیشتری به غرب آسیا اعزام می‎کند: وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد قصد دارد شمار نظامیان خود را در غرب آسیا افزایش دهد؛ نیرو‌های مازاد مربوط به تیپ رزمی پایگاه‌های هوایی «فورت هود» و «تگزاس» هستند.
 
 
- کرونا در آمریکا: تاکنون ۱۴۴ هزار و ۹۵۳ آمریکایی جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست دادند و ۴ میلیون و ۲۸ هزار و ۵۶۹ نفر نیز به این بیماری مبتلا شده اند؛ «کالیفرنیا» و «نیویورک» بالاترین میزان ابتلا به کرونا را در روز گذشته به خود اختصاص دادند.

- مانع تراشی ترامپ در مسیر اعطای بودجه کرونایی: به رغم کمبود‌های شدید در مورد تست کرونا و تاخیر در اعلام نتایج آن، دولت ترامپ همچنان در مسیر اعطای بودجه که کنگره ماه آوریل برای مقابله با این بیماری اختصاص داده، مانع تراشی می‌کند؛ حدود ۷ تا ۸ میلیارد دلار از بودجه مقابله با کرونا همچنان به دلیل مخالفت کاخ سفید، دست نخورده باقی مانده است.
 
 
علاوه بر سناتور‌های دموکرات، سناتور‌های جمهوریخواه نیز اکنون خواهان پاسخ دولت به این اقدام هستند؛ جمهوریخواهان بر این باورند که دولت باید هر چه سریع‌تر اقدام به آزاد کردن این بودجه کند؛ چرا که در ایالت‌های کلیدی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ عقب مانده است.
- پلوسی، از کرونا با نام ویروس ترامپ یاد کرد: «نانسی پلوسی»، رییس مجلس نمایندگان آمریکا، کرونا را «ویروس ترامپ» خوانده و گفت «اگر وی ماه‌ها پیش اقدام کرده بود، جان تعداد بیشتری از انسان‌ها حفظ می‌شد.»
 

-  ۴ زن سیاهپوست در میان نامزد‌های معاونت بایدن: «جو بایدن»، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت «۴ زن سیاهپوست، نامزد‌های سمت معاونت من هستند.»؛ پیشتر از «سوزان رایس» و «کاملا هریس» به عنوان گزینه‌های سمت معاونت بایدن یاد می‌شد.

- بحران کرونا قبل از بهتر شدن بدتر می‌شود: رییس جمهور آمریکا که عمدتا در جلسه‌های بحران کرونا در کاخ سفید، غایب بود، روز گذشته ضمن حضور در این نشست تاکید کرد «این بحران قبل از بهتر شدن، بدتر خواهد شد.؛ نکته جالب در نشست روز گذشته عدم دعوت از «آنتونی فائوچی» مدیر «موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی» بود.
 

ترامپ در کنفرانس مطبوعاتی دیروز در اقدامی بی سابقه از مردم آمریکا خواست، ماسک بپوشند.
 
- ادامه درگیری‌ها در پورتلند: تشدید تنش‌ها در ایالت «اورگان» سبب شد گارد ملی به این ایالت اعزام شود؛ اوضاع در شهر «پورتلند»، مرکز این درگیری‌ها همچنان ملتهب است.
 
[video src="https://www.mizan.news/wp-content/uploads/2022/01/2677648_848.mp4"]
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *