صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

تقوی: اجازه حضور سایپا و پیکان در لیگ تصمیم مصلحت اندیشانه‌ای نبود/ لیگ با ۱۴ تیم برگزار می‌شود

۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۴:۰۱
کد خبر: ۶۳۹۱۳۲
دسته بندی‌: ورزشی ، توپ و تور
دبیر فدراسیون والیبال در مورد شرایط حضور پیکان و سایپا در لیگ برتر و برخی موارد دیگر توضیحاتی را ارائه داد.

میلاد تقوی در گفت‌وگو با میزان، در خصوص اینکه دو باشگاه پیکان و سایپا توانستند مجوز حضور در لیگ برتر والیبال را بگیرند، اظهار داشت: تیم‌های پیکان و سایپا سالیان سال بود که بدهی‌ انباشته داشتند و هیچوقت هم این بدهی‌ها تعیین تکلیف نشده بود. اما این بار قرار شد این موضوع برای همیشه حل شود و از این‌رو طی صحبت‌هایی که با مدیرعاملان این دو باشگاه داشتیم، مقرر شد تا تکلیف بدهی‌های خودشان را مشخص کنند.

وی افزود: تا موقعی که این اتفاق نیفتد نه به تیم پیکان و سایپا و نه به تیم‌های دیگر اجازه حضورشان در لیگ را نمی‌دهیم. تاکنون هم سابقه نداشته که مدیران این دو باشگاه برای تعئین تکلیف بدهی‌هایشان به فدراسیون بیایند اما این بار این اتفاق رخ داد و گرشاسبی و کاشانی به فدراسیون آمدند و با آنها به توافق رسیدیم.

دبیر فدراسیون والیبال تصریح کرد: از سال ۱۳۹۰ تاکنون فدراسیون از باشگاه‌ها طلبکار است. یکسری از آنها را از مجاری قانونی پیگیری می‌کنیم و بدهی برخی تیم‌های دیگر را هم مانند شهرداری ارومیه تهاتر کردیم، از طرفی هم برخی تیم‌ها بدهی خودشان را نقدی پرداخت کردند.

تقوی در پاسخ به این سوال که تکلیف تیم‌های شهرداری اراک، پیام مشهد و راهیاب ملل چه شد، اظهار داشت: شهرداری اراک و پیام برای مشخص شدن وضعیت بدهی‌های خودشان به فدراسیون نیامده‌اند. البته باشگاه پیام با ارسال نامه‌ای مهلت ده روزه‌ای را از ما خواستند اما ما این موضوع را از آنها قبول نکردیم. ضمن اینکه ما قانون گذاشته‌ایم علاوه بر تعیین تکلیف بدهی تیم‌ها به فدراسیون، باید بدهی بازیکنان و مربیان را هم مشخص کنند.

وی در خصوص اینکه آیا تصمیم فدراسیون والیبال مبنی بر بازگشت پیکان و سایپا به لیگ تصمیم مصلحت اندیشانه‌ای نبود، گفت: اصلا این موضوع تصمیم مصلحت اندیشانه‌ نبود. ما اگر می‌خواستیم این کار را انجام دهیم برای تیم پیام هم چنین کاری را انجام می‌دادیم. زیرا برخی از مسئولان استانی دنبال بازگشت پیام به لیگ بودند اما ما مقاومت کردیم. حضور دوازده تیم تاکنون در لیگ قطعی شده البته سه تیم هم هستند که منتظر هستند تا اجازه حضورشان را در لیگ صادر کنیم هر چند که از بین این تیم‌ها تنها دو تیم می‌توانند در لیگ شرکت کنند. تیم‌های ایستک، بیمه سرآمد و شهرداری قزوین.

دبیر فدراسیون والیبال در مورد رده‌بندی هیئت‌های استانی که بر اساس عملکردشان صورت گرفته، توضیح داد: ما فرم‌هایی را به هیئت‌های استانی ارسال کرده‌ایم و از آنها درخواست کردیم تا عملکرد خودشان را برای ما ارسال کنند. این ملاک نمره‌گذاری هم بر اساس شاخص‌هایی بود که توسط وزارت ورزش در نظر گرفته شده بود. تمام موارد در این رابطه لحاظ شده بود از جمله استعدادیابی، زیر ساخت‌ها، مسابقات و میزان ارتباط هیئت‌ها با فدراسیون، جذب حامیان مالی و کلاس‌هایی که برگزار کرده بودند.

وی درباره اعتراض ارومیه‌ای ها به این رده‌بندی گفت: هیئت آذربایجان غربی برای ما این گزارش کار را ارسال کرد که پس از ارزش‌گذاری در پایان در جایگاه هفتمی قرار گرفت. البته پس از آن دوباره درخواست کردند بعضی موارد را لحاظ نکردند و دوباره این فرم را برای ما ارسال و این بار در مکان چهارم قرار گرفتند. قطعا تعداد ملی‌پوش هم برای فدراسیون مهم است اما ملاک اصلی عملکرد آنها در سال گذشته و در حوزه‌های مختلف بوده است.

تهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *